Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1754b969-f934-4864-9c24-df2e8fda96d2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Jobbik, az LMP és a Párbeszéd közben teljesen lenullázták magukat.","shortLead":"A Jobbik, az LMP és a Párbeszéd közben teljesen lenullázták magukat.","id":"20241125_publicus-tisza-fidesz-kozvelemenykutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1754b969-f934-4864-9c24-df2e8fda96d2.jpg","index":0,"item":"a062cc84-4859-42d3-ba8a-dee27c2b50a8","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_publicus-tisza-fidesz-kozvelemenykutatas","timestamp":"2024. november. 25. 07:40","title":"Publicus: Minden választói rétegben előz a Tisza, de hibahatáron belül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53189768-f18d-4887-b37c-040f0a5a5435","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik a Porsche 911 GT3 RS-t esetleg nem találják kellően gyorsnak.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik a Porsche 911 GT3 RS-t esetleg nem találják kellően gyorsnak.","id":"20241125_hatso-ablak-nelkul-capauszonnyal-tamad-a-legdurvabb-uj-porsche-911-gt-3rs-manthey","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53189768-f18d-4887-b37c-040f0a5a5435.jpg","index":0,"item":"aee6e209-625c-45ef-8e1d-72581cc6f0a5","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_hatso-ablak-nelkul-capauszonnyal-tamad-a-legdurvabb-uj-porsche-911-gt-3rs-manthey","timestamp":"2024. november. 25. 07:21","title":"Hátsó ablak nélkül, cápauszonnyal támad a legdurvább új Porsche","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2eeea68-fdd5-4ff6-a1f6-29fb1344b42d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók két, amúgy külön használt táplálékkiegészítő, a koffein és a kreatin kombinációjának hatására voltak kíváncsiak. Bár elsősorban a teljesítmény fokozására használják ezeket a szereket, kiderült, együttesen egészen másként hatnak.","shortLead":"Amerikai kutatók két, amúgy külön használt táplálékkiegészítő, a koffein és a kreatin kombinációjának hatására voltak...","id":"20241125_kave-koffeon-kreatin-taplalekkiegeszitok-vizsga-elott-mentalis-kepessegek-javitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2eeea68-fdd5-4ff6-a1f6-29fb1344b42d.jpg","index":0,"item":"34508073-7727-401b-993a-b9805449b52e","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_kave-koffeon-kreatin-taplalekkiegeszitok-vizsga-elott-mentalis-kepessegek-javitasa","timestamp":"2024. november. 25. 08:03","title":"Egészen meglepő, mire képes a kávé és a kreatin, ha együtt veszi be őket – vizsga előtt és munkában is jól jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49c09f61-14a1-423b-89b7-1a41e406a6dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem szokott jó vége lenni a ilyesminek, ha valaki rendszeresen így közlekedik. ","shortLead":"Nem szokott jó vége lenni a ilyesminek, ha valaki rendszeresen így közlekedik. ","id":"20241126_szaguldott-egy-rolleres-az-autosok-elott-a-Vaci-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49c09f61-14a1-423b-89b7-1a41e406a6dd.jpg","index":0,"item":"44b7370f-4e9b-4852-9017-83d624127169","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_szaguldott-egy-rolleres-az-autosok-elott-a-Vaci-uton-video","timestamp":"2024. november. 26. 07:57","title":"80 km/h-val száguldott egy rolleres az autósok előtt a Váci úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"476eef4e-897c-483e-b7b5-9937522f85b6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Újabb tanulságos közlekedési videó. ","shortLead":"Újabb tanulságos közlekedési videó. ","id":"20241125_Nem-mukodott-a-jelzolampa-a-Vaci-uton-tortek-az-autok-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/476eef4e-897c-483e-b7b5-9937522f85b6.jpg","index":0,"item":"4e5bb853-f890-4249-9ae5-372be1e519f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_Nem-mukodott-a-jelzolampa-a-Vaci-uton-tortek-az-autok-video","timestamp":"2024. november. 25. 08:30","title":"Nem működött a jelzőlámpa a Váci úton, törtek az autók – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7d08d8f-6da7-47c7-85c4-ca6ee2d2a1c9","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Interaktív kiállítás nyílt a zeneszerző otthonában. A Bartók Emlékház új tárlata nem csupán Bartók Béla életét és művészetét mutatja be, hanem bepillantást enged abba a lelki és kulturális térbe, amelyben élt és alkotott.","shortLead":"Interaktív kiállítás nyílt a zeneszerző otthonában. A Bartók Emlékház új tárlata nem csupán Bartók Béla életét és...","id":"20241125_hvg-bartok-bela-kiallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7d08d8f-6da7-47c7-85c4-ca6ee2d2a1c9.jpg","index":0,"item":"cdd49132-432b-4491-9117-7f556678e6bd","keywords":null,"link":"/360/20241125_hvg-bartok-bela-kiallitas","timestamp":"2024. november. 25. 16:00","title":"Több lépéssel közelebb mehetünk Bartók Béla életéhez és munkásságához a művész otthonában nyílt kiállítás segítségével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a9f1223-0ffc-46fd-adec-2ca3c1c40f96","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel 60 ezer forintba kerül.","shortLead":"Közel 60 ezer forintba kerül.","id":"20241125_Jovo-vasarnaptol-megvasarolhatok-a-2025-os-autopalya-matricak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a9f1223-0ffc-46fd-adec-2ca3c1c40f96.jpg","index":0,"item":"0d0fec46-0bd2-4a61-825d-7c85bbabc36a","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_Jovo-vasarnaptol-megvasarolhatok-a-2025-os-autopalya-matricak","timestamp":"2024. november. 25. 08:05","title":"Vasárnaptól már megvásárolhatók a 2025-ös autópálya-matricák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bcd6c45-0069-4a9a-8a9b-13d30b654b7d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Miközben több helyen is fennakadások voltak a vasúti közlekedésben, Lázár János egy DK-s politikussal közösen bejárták a Kőbánya-Kispest vasútállomást. ","shortLead":"Miközben több helyen is fennakadások voltak a vasúti közlekedésben, Lázár János egy DK-s politikussal közösen bejárták...","id":"20241125_vitezy-david-lazar-janos-deli-palyaudvar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bcd6c45-0069-4a9a-8a9b-13d30b654b7d.jpg","index":0,"item":"5becdc0f-7c2a-4b77-bc0f-944519258d8d","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_vitezy-david-lazar-janos-deli-palyaudvar","timestamp":"2024. november. 25. 17:33","title":"„Jó reggelt kívánok!” – Vitézy ismét üzent Lázárnak, miután az megtekintette a Kőbánya-Kispest vasútállomást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hiába, akárki akármit mond, pirosban a legszebb. Szinte kinéztük egymást a győri Audi gyár parkolójában. Igaz, ismertem már, hisz már jó egy hete találkoztunk Pesten is. Az csak futó kaland volt, de a mai… Komoly történet. Annyira belemelegedtünk, hogy 240-ig nem is álltunk le. A legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé bemutatóján jártunk.
Izgalmas dolog jelen lenni a születésnél. Ma legalább négy Audi TT Coupé születését láttam élőben, attól a pillanattól kezdve, ahogy a zárt vasúti szerelvényekről leveszik az Ingolstadtból érkező karosszériát, addig a mozzanatig, amikor lemosva, és megszárítva néhány tucat kilométerrel a kerekeiben, hófehérbe csomagolva elhagyja a szigorúan őrzött gyárkaput.
Igazi kultuszautó és jelkép – az Audi TT már 1998 őszi bemutatóját követően azonnal meghódította a sportkupék szegmensét. Most a sikeres típus második generációját üdvözölhetjük; az új Audi TT Coupé a színtiszta dinamizmus megtestesítője – formavilágában, motorjai és menetteljesítménye tekintetében egyaránt.
A TT első generációja mérföldkőnek számít a járműtervezésben. Vonalvezetése ugyanis olyan letisztult és egyértelmű formában vonultatta fel az alapvető geometriai alakzatokat , amely már az 1920-as évek Bauhaus-stílusát idézte. Központi motívumként az autó tetővonalának, elejének és hátuljának kör- és íves formái szolgáltak . E genetikai kódot az Audi mindvégig gondosan megőrizte, és stílusosan tovább is fejlesztette. Az új TT formáiban a geometriai alakzatok harmonikusan olvadnak eggyé. A keskeny és alacsony tető karcsú oszlopokkal támaszkodik a széles és erőteljes övvonalra, míg a karosszéria alatta húzódó lemezfelületei kompakt, egyéni és erőteljes hatást keltenek . A homorú és domború formák sajátos játéka leginkább egy előretörő, atletikus szobor benyomását kelti.
Az új Audi TT Coupé elektromos működésű hátsó légterelője az autó álló helyzetében csupán diszkrét peremként jelenik meg. 120 kilométer/óra sebességnél azonban önműködően kiemelkedve fokozza a hátsó tengelyre ható leszorító erőt, 80 kilométer/óra tempó alatt pedig ismét a karosszériába süllyed. Ez jó játék, nyomni a gázt, majd fékezni, a szárny a pannonhalmi lankákon ki-be járt. A keletkező felhajtóerőt a padlólemez kialakítása is mérsékli.
Már az első TT is a piac azon kevés kupéi közé tartozott, amelynek belső terét is hamisítatlan sportautós dizájn jellemzi. A külső harmonikus dinamikája az új típus esetében is a beltér formavilágában folytatódik. Az új széria sportkormány tökéletesen simul a kézbe, masszív karimáját értékes nappabőr borítja, alsó íve a Le Mans quattro sportautó-tanulmányhoz és az Audi RS 4-hez hasonlóan enyhén lapított kialakítású. A vezető és az első utas sportülései kifejezetten sportos üléshelyzetet és határozott oldaltartást kínálva még az elődénél is mélyebbek. Akárcsak a kormányoszlop, természetesen hosszirányban és magasságukban is állíthatók, így mindenfajta termetű vezető számára tökéletes sportos üléspozíció állítható be.
Az új Audi TT elődjéhez hasonlóan szintén 2+2 üléses kupé, a Roadster változat valamivel később várható. A Coupé keltette határozottan dinamikus benyomás részben megváltoztatott arányainak eredménye: elődjéhez képest ugyanis 137 milliméterrel hosszabb és 78 milliméterrel szélesebb, ám magassága emellett mindössze hat milliméterrel nőtt. Hosszúsága így eléri 4178, szélessége az 1842, magassága pedig az 1352 millimétert. A TT tengelytávja 2468 milliméter. A nagyméretű csomagtér-ajtó mögött alaphelyzetben 290 literes rakodótérfogat áll rendelkezésre, ami a hátsó üléstámla lehajtásával 700 literre nő. 1,70 méteres hosszúsága révén így akár két golftáska számára is elegendő helyet kínál.
Az új Audi TT karosszériája az ASF könnyűszerkezetes építési mód szerint készült. A három betű az Audi Space Frame rövidítése, amely a 90-es évek elején, az első A8 sorozattal a márka úttörő alumínium-technológiájaként vált ismertté. Az ASF első ízben kombinálja az alumíniumot és az acélt. A karosszéria tömegének 69 százalékát az alumínium teszi ki, a teljes mértékben horganyzott acélelemek elsősorban a padlózat hátsó részén helyezkednek el. Az ajtók, és a csomagtér-ajtó szintén acélból készülnek, így a tervezők optimális tömegeloszlást és egyértelműen kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat érhettek el.
A TT nyers karosszériája 206 kilogrammot nyom, amiből 140 kilogrammot az alumínium, míg 66 kilogrammot az acél elemek tesznek ki – tiszta acél felépítés esetén mindez 48 százalékkal volna nehezebb . A csekély tömeg a Coupé magas fokú menetdinamikájának kulcsa, a TT 2.0 TFSI – vetélytársai között a legjobb értékként – üresen nem több, mint 1260 kilogramm, s a 3.2 quattro saját tömege is csupán 1410 kilogramm.
[[ Oldaltörés: Meggyőző az alapmotor is (Oldaltörés) ]]
Az Audi TT hajtásáról kétféle, egy négy- és egy hathengeres, egyaránt keresztben beépített motor gondoskodik. Erőteljes forgatónyomatékuknak és magas csúcsteljesítményüknek köszönhetően a TT Coupé tiszteletet parancsoló menettulajdonságokat kínál. Az opcióként rendelhető, kettős tengelykapcsolós „S tronic” sebességváltó, és a V6-os modellhez kapható quattro hajtás – mindkettő exkluzív technikának számít a sportkupék szegmensében – kiváló vonóerő-átadásról gondoskodik az útfelületen. Tapasztalva a kétliteres turbómotor és az autó harmóniáját, bátran kijelenthetem, hogy az alapmotor tökéletesen kielégíti az átlagos rajongó igényeit. Nem beszélve arról, hogy a nagyobb motor három millió forintos regisztrációs adójával inkább az államot gazdagítjuk. A quattro hajtás azonban csak az erősebb motorhoz jár. Ehhez kéziváltóval 13,73 millióért juthatunk hozzá, míg az alap kétezressel már 9,6192 millió forintért száguldozhatunk.
A TFSI jelzésű négyhengeres ereje 1984 köbcentiméteres összlökettérfogatából származik, az Audi által kifejlesztett – s az R8 versenygépben már hatásosan bizonyított – FSI közvetlen benzinbefecskendezést turbófeltöltéssel kombinálja. Ez a hengerenként négyszelepes motor rendkívül kulturált járása mellett igen érzékenyen reagál a gázadásokra. Már 1800 percenkénti fordulatszámnál 280 Nm forgatónyomatékot küld a főtengelyre, s ez a magas érték egészen 5000 percenkénti fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre áll. 147 kW (200 LE) maximális teljesítményét 5100 és 6000 percenkénti fordulat között produkálja . A 2.0 TFSI mindössze 6,4 másodperc alatt gyorsítja az Audi TT Coupét 100 kilométer/óra sebességre (a kettős tengelykapcsolós „S tronic” sebességváltóval, anélkül 6,6 szekundum alatt), és még tovább, akár egészen a 240 kilométer/órás csúcssebességig. Ez az erőforrás átlagosan 7,7 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerre. Ez utóbbit nem volt alkalmam tesztelni, a kocsi végsebességét azonban igen. A hangja gyönyörű, a Porsche hangmérnökei is bábáskodtak hangolásánál.
3189 köbcentiméter összlökettérfogatával még erőteljesebb a V6 erőforrás, amely 320 Nm maximális forgatónyomatékát a 2500 és 3000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon bocsátja rendelkezésre , míg 184 kW (250 LE) legnagyobb teljesítményét 6300 percenkénti fordulatnál adja le. E hosszúlöketű konstrukció különleges jellemzője mindkét vezérműtengelyének folyamatos állítása – a szívóoldalon 52, a kipufogóoldalon 42 fokos tartományban – valamint az extrém szűk, mindössze 15 fokos hengerszög.
Menet közben a 3,2 literes V6-os erőteljesen húz, és könnyedén pörög fel. Járását minden fordulatszámnál egyéni, főleg a szívászajokat hangsúlyozó mély zengés kíséri. A TT 3.2 quattro álló helyzetből 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre (az „S tronic” váltóművel). Legnagyobb sebessége 250 kilométer/óra (korlátozva), átlagfogyasztása 9,4 liter 100 kilométerenként.
Szériakivitelben e motorok könnyű magnéziumházzal készülő, hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakoznak . Az opcióként rendelhető, kettős tengelykapcsolós „S tronic” sebességváltó újabb műszaki megoldás , amely versenytársai között a TT különlegességét jelzi. Kettős tengelykapcsolós konstrukciójának köszönhetően a váltások mindössze 0,2 másodperc alatt, az erőfolyam megszakítása nélkül mennek végbe. Manuális üzemmódjában a vezető maga választhat fokozatot, akár a váltókar rövid megbillentésével, akár a versenyautók módjára, a kormánykerékre szerelt kapcsolóbillentyűk segítségével.
A TT négyhengeres változata az első, a V6-os pedig folyamatosan mind a négy kereket hajtja. A quattro összkerékhajtás elektronikus szabályozású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval dolgozik, amelyet a kedvezőbb tömegeloszlás érdekében hátul helyeztek el. Konstrukcióját és a szabályozás folyamatát az előd típushoz képest egyaránt továbbfejlesztették. Normál körülmények között a tengelykapcsoló a forgatónyomaték 85 százalékát irányítja az első kerekekre, ám szükség esetén a hajtás akár teljes mértékben is egy adott tengelyre juthat.
A TT 2.0 TFSI 16 hüvelykes alumíniumöntvény keréktárcsákra szerelt 225/55 R 16 méretű gumiabroncsokon gördül . A 3.2 quattro 17 hüvelykes kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal készül, gumiabroncsai 245/45 R 17 méretűek. Minden Audi TT modellt mindegyik kerekén új fejlesztésű, nagyméretű tárcsafékek lassítják. Az új fékbetétek súrlódási tényezője különösen nagy, ami érzékenyebb működést és nagyobb fékteljesítményt biztosít. A szintén új fejlesztésű ESP menetstabilizáló rendszer működését kifejezetten a dinamikus vezetési stílushoz igazították, így a TT semleges, illetve enyhén alulkormányzott tulajdonságait segíti. E sportos karakter a gyakorlatban agilis menettulajdonságokat, érzékeny irányíthatósági adottságokat és élvezetes vezetést jelent.
Kívánságra az „Audi magnetic ride” high-tech csillapítási rendszer is rendelkezésre áll, amely innovatív műszaki megoldásként a kényelem és a menetdinamika közötti régi konfliktus feloldását célozza. A TT lengéscsillapítóiban ugyanis nem hagyományos olaj cirkulál, hanem olyan, mágnesezhető folyadék, amely mikroszkopikus méretű mágneses részecskéket tartalmaz. Elektromos feszültség hatására a csillapító karakterisztikája így ezredmásodpercek alatt megváltoztatható. Egy kapcsoló segítségével a vezető a „normál” és a „sport” alapprogramok között választhat.
Az egyetlen „magyar” sportkocsiból idén harmincat, jövőre 40-50-et kívánnak értékesíteni itthon. A gyár jelenleg napi 140 autót állít elő, ezt hamarosan napi 270 autóra fogják feltornászni. Így tudják majd teljesíteni az idénre tervezett 18 ezres darabszámot.
Ezentúl nagyobb motorcsónakokba és kisebb yachtokba is gyárt motorokat az Audi győri gyára. Az idén 500 motort szerelnek össze, eddig a legtöbb megrendelés Floridából érkezett.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
Legördült az Audi TT Coupé első generációjának utolsó darabja a gyártósorról, ezzel befejeződött ennek a típusnak a gyártása Győrött, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél. A sportkocsi új generációját is Győrött szerelik össze, az új modell sorozatgyártása néhány héten belül megkezdődik. Az új modell magyarországi bemutatójára szeptemberben kerül sor.
Az Audi AG a motorsport történetének fontos fejezetét nyitotta meg a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésével. Az új Audi R10 TDI az első dízelmotoros autó, amelynek sikerült megnyernie a világ vitathatatlanul legkeményebb autóversenyét.
Országúti szervizflottát állított fel az Audi Magyarországon. A gyárilag felszerelt 23 speciális Audi gépkocsit péntekenadta át az országszerte működő Audi-szervizeknek a Porsche Hungaria, a márka kizárólagos magyarországi importőre.
1989-ben az Audi volt az első európai autógyár, amely prémium kategóriájú hangrendszert kínált luxuskategóriájú autóihoz: a Bose céggel közösen kifejlesztett rendszert a V8-as modellben hozták forgalomba. Az Audi most még egy fokkal tovább lép: a Bang&Olufsennel együttműködésben teljesen új típusú, magas hangzáshűségű audio-rendszert tesz elérhetővé zászlóshajójában, az A8-ban.
Harmincezer kilométernyi tesztelés és 1500 órányi fékpadi próba után június 17-18-án az Audi AG az autógyártók között elsőként dízelmotoros versenyautóval száll be a versengésbe, hogy megszerezze a franciaországi Le Mans-ban megrendezett legendás 24 órás versenyen a végső győzelmet.
Eldőlt, hogy Németországban készítik majd az új Audi Q5-öt. Az új típus 2008-tól az ingolstadti gyárban készül majd . Az elkövetkező években mintegy 300 millió eurós befektetésre van szükség a gyártósorok kiépítéséhez.
A hámas sorozat csúcsmodellje, az Audi S3 is készen áll a rajtra, 265 ló erejével és quattro állandó összkerékhajtással. Színtiszta vezetési élmény elérésére törekszik, amelyhez kiváló mindennapi használhatóság párosul.
Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.