szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Kétliteres TFSI-motorja igazi nagyteljesítményű aggregát, tekintélyes 272...

Audi TTS

Kétliteres TFSI-motorja igazi nagyteljesítményű aggregát, tekintélyes 272 lóerővel (200 kW). E brutális erőtartalékkal a TTS Coupé mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebességét pedig 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. Az Audi TTS 2+2 üléses Coupé, valamint kétüléses Roadster változatban szerepel a kínálatban.

Audi TTS

A kettős tengelykapcsolóval dolgozó, kormányról pillangókapcsolókkal is vezérelhető, S-tronic váltó nagy terhelés és magas fordulatszám-tartományokban is villámgyors váltásokat biztosít, s a Coupé és a Roadster esetében egyaránt további két tizedmásodperccel csökkenti a 100 kilométer/órás tempóig tartó gyorsítás idejét. Eközben olyan hangokat hallunk a motorból és a kipufogóból, hogy majdnem elalélunk. A széria quattro összkerékhajtás szinte veszteségmentes vonóerő-átadásról gondoskodik. Hihetetlen, milyen gyorsításokat, kanyargyorsulásokat lehet elérni vele, az ESP-nek szinte semmi dolga, a futómű a vezető minden perverz kívánságát teljesíti. Az Ingolstadt melletti erdei, hegyi utakon a TTS valósi Porschévá szellemült át: duruzsolt, hörgött és vágtatott. Kormánya közvetlen és bár az orrát tolja, extrém helyzetekben is jól kezelhető. Ami a száguldozást illeti: a kocsit 250-nél leszabályozza az elektronika, de az autópálya amúgy sem sebességtesztelésre való, óriási az autótömeg, és mindenki a belső sávban akar menni, legyen Corsa vagy 911.

Audi TDI

A TTS kiemelkedő menetteljesítményeinek alapjául a karosszéria hibrid építési módja szolgál. A hátsó részén acélt, míg a középső régióban és az orr környezetében könnyű alumíniumot tartalmaz. Az úgynevezett Audi Space Frame (ASF) technológia az első és a hátsó kerekek között optimális tömegeloszlást biztosít, miközben mérsékli az autó saját tömegét. A manuális sebességváltóval szerelt Coupé mindössze 1395 kilogrammot nyom, amiből 5,1 kg/LE teljesítmény-tömeg arány adódik.

Az Audi TTS mindjárt az első pillantásra a TT-sorozat dinamikus csúcsmodelljeként azonosítható. Formavilágának jellegzetes elemei a szériakivitel 18 colos alumínium keréktárcsái és az új tervezésű, LED nappali világítással kiegészített fényszórók. A beltérben mélyre helyezett, bőr és Alcantara kombinációjával bevont sportülések fogadják az utasokat, az ülések opcióként négyféle színkombinációban selyemnappa bőrrel is rendelhetők. A szürke számlapú műszerek (300-ig skálázva) és a multifunkciós kormánykerék további jellegzetes elemek.

Audi TTS Roadster



A TTS Roadster vászontetejét elektrohidraulikus működtetéssel és elektromos mozgatású szélterelővel egészíti ki, mindennapos használhatóságát pedig a csomagtér opcióként rendelhető rakodónyílása fokozza. A Coupé hátsó üléstámlája osztva hajtható előre, a csomagtér így 290-ről 700 literesre növelhető. A TTS egyben egy kisebb jubileumot is képvisel az Audi számára: tíz éve jelent meg az első TT Coupé az utakon.

[[ Oldaltörés: Dízelben is kapható ]]



Audi TT TDI

Az Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro és az Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro az első sorozatgyártású sportautók, amelyeket dízelmotor hajt. Az új közvetlen befecskendezéses kétliteres, négyhengeres konstrukció 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és 350 newtonméter forgatónyomatékkal gondoskodik a dinamikus menetteljesítményekről. Vezetve meglepően jó hangja van az autónak, bent ülve nem hallani a dízel kerregését, de az autó mellett állva nagyon is. A TT Coupé és a TT Roadster a sajtóanyag szerint átlagosan mindössze 5,3, illetve 5,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként vegyes használatban. Erről mi nem tudtunk meggyőződni, hisz tapostuk rendesen a gázpedált. A TDI-ket dicséri, hogy a szerpentines száguldáson tudta tartani a tempót a TTS-ekkel. Először a dízelt tettük próbára, aztán a TTS-t, így nem volt azután nagy csalódás. Az idősebb, nyugodtabb, takarékosabb korosztály felé nyit az Audi, egy ilyen dízellel már a munkába járás is szóba jöhet. Persze csak Németországban, hisz amíg csak quattro összkerékhajtással kapható, addig nem reménykedhetünk abban, hogy ellepik a magyar utakat. Árakról nem kaptunk információt, de a 200 lovas és a 272 lovas benzinesek közé lőtték be. 

Audi TT TDI

A TT Coupé quattro a 2.0 TDI erőforrással 7,5 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 226 kilométer/óra. Az Audi TT Roadster, szintén a quattro állandó összkerékhajtással, csupán egy tizedmásodperccel igényel többet a szabványos sprinthez, a végsebessége pedig 223 kilométer/óra. A 100 kilométerenként 5,5 literes átlagfogyasztással – kilométerenként mindössze 145 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett – mindkét modell az Audi gazdaságossági stratégiájának kiemelkedő eredménye.

A tesztautókat Audi magnetic ride csillapítási rendszerrel is felszerelték, ami igazán élvezetessé tette a túrát, főként a TTS és a quattro hajtás esetében. A lengéscsillapítók dugattyúin mágnesezhető folyadék áramlik át, amelyben elektromos feszültség hatására ezredmásodpercek alatt változik meg a mágneses részecskék állása, villámgyorsan módosítva a folyadék tulajdonságait, ezzel a teljes csillapítási karakterisztikát. A vezető egy kapcsoló segítségével a „Normal“ és a „Sport“ állás között választhat.

Audi TTS



Az Audi nem csupán az új TTS csúcsmodellel, valamint dízellel, hanem két újabb változattal is bővíti a TT palettáját. Az Audi TT 2.0 TFSI a jövőben a quattro állandó összkerékhajtással is megjelenik. A quattro rendszer szinte veszteségmentesen közvetíti a TFSI aggregát nyomatékát az útra, az S-tronic sebességváltó pedig gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül kapcsol. Vezethettük a legkisebb, 1,8 literes TFSI motorral szerelt változatot is, amely 160 lóerőt mozgósít és 226 kilométer/órás sebességre röpíti a kupét. Az autó ezzel a motorral is suhan, szó szerint, hangja ugyanis nincs. Így fordulhatott elő, hogy hármasban repültünk 160-170-nel és a motor nem akart felbőgni. Stabilan állt 6000-en a fordulat, a menet- és szélzaj elnyomta a motor halvány hangját. 

B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



Audi TTS/ TT TDI Coupé
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1984/1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény 272 lóerő 6000-es fordulaton/ 
170 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték350 Nm 2500-5000-es fordulaton/
350 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2468
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4198/1842/1345
4178/1842/1352
Csomagtér290-700 liter
Saját tömeg (kg) 1395/1370
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 250/226
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 5,4/7,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,9/7,0
Országúti 6,3/4,3
Vegyes8/5,3
Tesztfogyasztásn. a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 191/139
ÁRA 12,8 millió Ft/később 
(Németországban 35 ezer euró)



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!