Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"058910b6-6b15-4ea8-99e1-f21d3f4efef7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Boltbezárásokra, romló GDP-adatokra figyelmeztet egy, az árrésstop hatásait utólag elemző hatástanulmány. Az Országos Kereskedelmi Szövetség ez alapján kéri az intézkedés kivezetését a kormánytól, akár több lépcsőben is jó nekik.","shortLead":"Boltbezárásokra, romló GDP-adatokra figyelmeztet egy, az árrésstop hatásait utólag elemző hatástanulmány. Az Országos...","id":"20250526_arrestop-hatastanulmany-oksz-gki-inflacio-boltbezaras-gazdasag-elelmiszer-kiskereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/058910b6-6b15-4ea8-99e1-f21d3f4efef7.jpg","index":0,"item":"43a85b68-3815-4d21-a65f-d660ee7ee12d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250526_arrestop-hatastanulmany-oksz-gki-inflacio-boltbezaras-gazdasag-elelmiszer-kiskereskedelem","timestamp":"2025. május. 26. 10:08","title":"Tételesen felsorolták a kereskedők, milyen károkat okoz az árrésstop","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c07175c0-d163-4f23-a14f-326d1f7cc014","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"A környezetféltő lakosság és a több százmilliós kártalanítást követelő befektető között taktikázik Budakeszi önkormányzata. A hányatott sorsú édenkert, az Álomvölgy áldozatul eshet a huzavonának.","shortLead":"A környezetféltő lakosság és a több százmilliós kártalanítást követelő befektető között taktikázik Budakeszi...","id":"20250526_hvg-alomvolgy-baumgartner-minifarm-budakeszi-onkormanyzat-kornyezetvedelem-civilek-karokozo-karosultak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c07175c0-d163-4f23-a14f-326d1f7cc014.jpg","index":0,"item":"628e0e61-62ef-4b01-9ee9-f14aad072935","keywords":null,"link":"/360/20250526_hvg-alomvolgy-baumgartner-minifarm-budakeszi-onkormanyzat-kornyezetvedelem-civilek-karokozo-karosultak","timestamp":"2025. május. 26. 10:30","title":"Még mindig bizonytalan a sorsa a Budapest melletti édenkertnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne utazzanak Budapestre a Pride-ra, mert ezzel provokálják Orbán Viktort. Ettől még a Pride esetleges betiltása meghatározhatja a keddi vitát, ahol Magyarország sokadszorra kerül napirendre a 7. cikk alapján. Az „átláthatósági” törvény, valamint Ukrajna EU-csatlakozási tárgyalásainak blokkolása ugyancsak téma lesz kedden a tagállamok tanácsában.","shortLead":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne...","id":"20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"b2d75d55-b6d3-4ebf-94fe-7e0baa7a31ad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 09:30","title":"Magyarország nyolcadszor is a vádlottak padján – ez egy soha véget nem érő történet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","shortLead":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","id":"20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900.jpg","index":0,"item":"5fedbdc0-6295-4204-ab60-a52ce12db1bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","timestamp":"2025. május. 27. 07:59","title":"Vége a dalnak: stílusosan int búcsút a Toyota Supra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1260e66e-37c1-4753-9623-9dd3fc716d6b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Scuderia Cameron Glickenhaus legfrissebb újdonsága lényegében egy közutakra szabadított Le Mans Hypercar.","shortLead":"A Scuderia Cameron Glickenhaus legfrissebb újdonsága lényegében egy közutakra szabadított Le Mans Hypercar.","id":"20250527_3-ules-jar-1000-loero-melle-a-legujabb-hiperautoban-scg-007","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1260e66e-37c1-4753-9623-9dd3fc716d6b.jpg","index":0,"item":"3a8fe631-a739-4b47-82c4-b7d7628f895b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_3-ules-jar-1000-loero-melle-a-legujabb-hiperautoban-scg-007","timestamp":"2025. május. 27. 07:21","title":"3 ülés jár 1000 lóerő mellé a legújabb biturbó V8-as hiperautóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"caaaf310-e48a-40aa-b48e-ce5e7febf7d1","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Számos tévhit él azzal kapcsolatban, hogy melyek azok a hulladéktípusok, amelyek szabályos leadásáért fizetni kell. Pedig a növekvő számú hulladékudvarok már a legtöbb, a múltban fizetős hulladékokat is ingyenesen átveszik – meghatározott mennyiségek és feltételek mellett. Cikkünkben Czermann-Tóth Gyula, a MOHU létesítménygazdálkodási vezetője oszlatja el a tévhiteket és a rosszul rögzült információkat. ","shortLead":"Számos tévhit él azzal kapcsolatban, hogy melyek azok a hulladéktípusok, amelyek szabályos leadásáért fizetni kell...","id":"20250521_Hulladekudvarok-mar-ezt-is-ingyen-leadhatjuk-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/caaaf310-e48a-40aa-b48e-ce5e7febf7d1.jpg","index":0,"item":"89ce754c-31be-49c7-93e2-4711f80faafb","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250521_Hulladekudvarok-mar-ezt-is-ingyen-leadhatjuk-mohu","timestamp":"2025. május. 27. 11:30","title":"Hulladékudvarok: már ezt is ingyen leadhatjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88300ee0-02f4-45a9-a85e-f6ef39e43eaf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vajon mire figyelt?","shortLead":"Vajon mire figyelt?","id":"20250526_megtorpedozta-a-figyelmetlen-autos-az-elotte-haladot-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88300ee0-02f4-45a9-a85e-f6ef39e43eaf.jpg","index":0,"item":"e6c5ff1c-53a0-4dee-8ca4-faa95f5823cc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250526_megtorpedozta-a-figyelmetlen-autos-az-elotte-haladot-video","timestamp":"2025. május. 26. 16:12","title":"Egyszerűen megtorpedózta a figyelmetlen autós az autópályán előtte haladót – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"398b63ae-6e25-4b97-9889-942502ed1bb6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Húsz évet kellett várni a világsiker folytatására. Arról is egyre több pletyka szól, kik térnek vissza az első film szereplői közül.","shortLead":"Húsz évet kellett várni a világsiker folytatására. Arról is egyre több pletyka szól, kik térnek vissza az első film...","id":"20250526_Megvan-mikor-jon-Az-ordog-Pradat-visel-folytatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/398b63ae-6e25-4b97-9889-942502ed1bb6.jpg","index":0,"item":"4d4033d6-33a3-4bf3-b8f0-792f7732b003","keywords":null,"link":"/elet/20250526_Megvan-mikor-jon-Az-ordog-Pradat-visel-folytatasa","timestamp":"2025. május. 26. 16:18","title":"Megvan, mikor jön Az ördög Pradát visel folytatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kétliteres TFSI-motorja igazi nagyteljesítményű aggregát, tekintélyes 272...
Kétliteres TFSI-motorja igazi nagyteljesítményű aggregát, tekintélyes 272 lóerővel (200 kW). E brutális erőtartalékkal a TTS Coupé mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebességét pedig 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. Az Audi TTS 2+2 üléses Coupé, valamint kétüléses Roadster változatban szerepel a kínálatban.
A kettős tengelykapcsolóval dolgozó, kormányról pillangókapcsolókkal is vezérelhető, S-tronic váltó nagy terhelés és magas fordulatszám-tartományokban is villámgyors váltásokat biztosít, s a Coupé és a Roadster esetében egyaránt további két tizedmásodperccel csökkenti a 100 kilométer/órás tempóig tartó gyorsítás idejét. Eközben olyan hangokat hallunk a motorból és a kipufogóból, hogy majdnem elalélunk. A széria quattro összkerékhajtás szinte veszteségmentes vonóerő-átadásról gondoskodik. Hihetetlen, milyen gyorsításokat, kanyargyorsulásokat lehet elérni vele, az ESP-nek szinte semmi dolga, a futómű a vezető minden perverz kívánságát teljesíti. Az Ingolstadt melletti erdei, hegyi utakon a TTS valósi Porschévá szellemült át: duruzsolt, hörgött és vágtatott. Kormánya közvetlen és bár az orrát tolja, extrém helyzetekben is jól kezelhető. Ami a száguldozást illeti: a kocsit 250-nél leszabályozza az elektronika, de az autópálya amúgy sem sebességtesztelésre való, óriási az autótömeg, és mindenki a belső sávban akar menni, legyen Corsa vagy 911.
A TTS kiemelkedő menetteljesítményeinek alapjául a karosszéria hibrid építési módja szolgál. A hátsó részén acélt, míg a középső régióban és az orr környezetében könnyű alumíniumot tartalmaz. Az úgynevezett Audi Space Frame (ASF) technológia az első és a hátsó kerekek között optimális tömegeloszlást biztosít, miközben mérsékli az autó saját tömegét. A manuális sebességváltóval szerelt Coupé mindössze 1395 kilogrammot nyom, amiből 5,1 kg/LE teljesítmény-tömeg arány adódik.
Az Audi TTS mindjárt az első pillantásra a TT-sorozat dinamikus csúcsmodelljeként azonosítható. Formavilágának jellegzetes elemei a szériakivitel 18 colos alumínium keréktárcsái és az új tervezésű, LED nappali világítással kiegészített fényszórók. A beltérben mélyre helyezett, bőr és Alcantara kombinációjával bevont sportülések fogadják az utasokat, az ülések opcióként négyféle színkombinációban selyemnappa bőrrel is rendelhetők. A szürke számlapú műszerek (300-ig skálázva) és a multifunkciós kormánykerék további jellegzetes elemek.
A TTS Roadster vászontetejét elektrohidraulikus működtetéssel és elektromos mozgatású szélterelővel egészíti ki, mindennapos használhatóságát pedig a csomagtér opcióként rendelhető rakodónyílása fokozza. A Coupé hátsó üléstámlája osztva hajtható előre, a csomagtér így 290-ről 700 literesre növelhető. A TTS egyben egy kisebb jubileumot is képvisel az Audi számára: tíz éve jelent meg az első TT Coupé az utakon.
[[ Oldaltörés: Dízelben is kapható ]]
Az Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro és az Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro az első sorozatgyártású sportautók, amelyeket dízelmotor hajt. Az új közvetlen befecskendezéses kétliteres, négyhengeres konstrukció 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és 350 newtonméter forgatónyomatékkal gondoskodik a dinamikus menetteljesítményekről. Vezetve meglepően jó hangja van az autónak, bent ülve nem hallani a dízel kerregését, de az autó mellett állva nagyon is. A TT Coupé és a TT Roadster a sajtóanyag szerint átlagosan mindössze 5,3, illetve 5,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként vegyes használatban. Erről mi nem tudtunk meggyőződni, hisz tapostuk rendesen a gázpedált. A TDI-ket dicséri, hogy a szerpentines száguldáson tudta tartani a tempót a TTS-ekkel. Először a dízelt tettük próbára, aztán a TTS-t, így nem volt azután nagy csalódás. Az idősebb, nyugodtabb, takarékosabb korosztály felé nyit az Audi, egy ilyen dízellel már a munkába járás is szóba jöhet. Persze csak Németországban, hisz amíg csak quattro összkerékhajtással kapható, addig nem reménykedhetünk abban, hogy ellepik a magyar utakat. Árakról nem kaptunk információt, de a 200 lovas és a 272 lovas benzinesek közé lőtték be.
A TT Coupé quattro a 2.0 TDI erőforrással 7,5 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 226 kilométer/óra. Az Audi TT Roadster, szintén a quattro állandó összkerékhajtással, csupán egy tizedmásodperccel igényel többet a szabványos sprinthez, a végsebessége pedig 223 kilométer/óra. A 100 kilométerenként 5,5 literes átlagfogyasztással – kilométerenként mindössze 145 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett – mindkét modell az Audi gazdaságossági stratégiájának kiemelkedő eredménye.
A tesztautókat Audi magnetic ride csillapítási rendszerrel is felszerelték, ami igazán élvezetessé tette a túrát, főként a TTS és a quattro hajtás esetében. A lengéscsillapítók dugattyúin mágnesezhető folyadék áramlik át, amelyben elektromos feszültség hatására ezredmásodpercek alatt változik meg a mágneses részecskék állása, villámgyorsan módosítva a folyadék tulajdonságait, ezzel a teljes csillapítási karakterisztikát. A vezető egy kapcsoló segítségével a „Normal“ és a „Sport“ állás között választhat.
Az Audi nem csupán az új TTS csúcsmodellel, valamint dízellel, hanem két újabb változattal is bővíti a TT palettáját. Az Audi TT 2.0 TFSI a jövőben a quattro állandó összkerékhajtással is megjelenik. A quattro rendszer szinte veszteségmentesen közvetíti a TFSI aggregát nyomatékát az útra, az S-tronic sebességváltó pedig gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül kapcsol. Vezethettük a legkisebb, 1,8 literes TFSI motorral szerelt változatot is, amely 160 lóerőt mozgósít és 226 kilométer/órás sebességre röpíti a kupét. Az autó ezzel a motorral is suhan, szó szerint, hangja ugyanis nincs. Így fordulhatott elő, hogy hármasban repültünk 160-170-nel és a motor nem akart felbőgni. Stabilan állt 6000-en a fordulat, a menet- és szélzaj elnyomta a motor halvány hangját.