szerző:
hvg.hu

Nemcsak a boltokban, hanem a közlekedési bírságok terén is gyakoriak az áremelések. A német szövetségi tanács úgy döntött, hogy ismét megemeli a bírságért kiszabható összegeket. Azt várják, a megemelkedett bírságok talán segítenek a balesetek számának visszaszorításában.

A sebesség túllépését, a szabálytalan előzést, az alkoholos vezetést és a piros lámpán áthaladást szigorúbban büntetik február elsejétől. Ugyanakkor többé már nem lehet kihasználni az Európai Unió előnyeit, vagyis a külföldi jogosítványok csak akkor érvényesek, ha Németországban nem vonták be valakinek a vezetői engedélyét. A legfontosabb változások:

Sebességtúllépés Aki lakott területen óránként 21 kilométer/órával halad gyorsabban a megengedettnél, ezután 80 euró bírságot fizet (ez eddig 50 euró volt). 31 kilométer/óra sebességnél a korábbi 100 euró helyett 160-at kell fizetni lakott területen, lakott területen kívül pedig az eddigi 75 euró helyett 120 euró lesz a bírság. Azok a gyorshajtók, akik lakott területen kívül 50 kilométer/órával meghaladják a megengedett sebességet 240 eurót (korábban 150) kell fizetniük. Aki pedig 60 kilométer/órával, az a korábbi 275 euró helyett 440-et fog fizetni.

Amennyiben a látótávolság – eső, hó vagy köd miatt – 50 méternél kevesebb, a megengedett legnagyobb sebesség 50 kilométer/óra. Aki ezt túllépi, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. 30 kilométer/óra sebesség
túllépésnél lakott területen kívül 120 eurót kell fizetni.

Sávelhagyás Aki autójával a bal oldali sávban közlekedik anélkül, hogy előzne – például azért, hogy levágjon egy kanyart –, februártól 25 euró bírságot fog fizetni. Aki pedig közben más autósokat veszélyeztet, 40-80 euróig terjedő bírságra számíthat.

Alkoholos és drogbefolyásoltság Mindkét szabálytalanság első esetben 500 eurós bírságot jelent (korábban ez 250 euró volt). Akit másodszorra kapnak rajta, az 1000 eurót fizet (korábban 500-at), harmadik alkalommal pedig 1500 euró (korábban 750) a büntetés. A korábban bevezetett kötelező tanfolyam továbbra is megmarad, míg a próbaidő ezután 4 év lesz.

Piros lámpa Aki áthajt a piros lámpán, 90-360 euró bírságra számíthat (eddig 50-75 volt a limit). Az összeg nagysága attól függ, mikor váltott pirosra a lámpa. A késői sárgaként emlegetett piros lámpáért jár 90 eurós bírság. Amennyiben ehhez veszélyeztetés is társul, 200 euró és egy hónap vezetéstől eltiltás a bírság.

Követési távolság Aki 80 kilométer/óra sebességnél kis követési távolságot tart, legalább 75 eurós bírsággal számolhat (a korábbi 40 helyett). A maximális büntetés – kis követési távolság, 130 kilométer/óránál nagyobb sebesség esetén – 600 euró és 4 pont, továbbá három hónapra eltilthatják a vezetéstől.

Szabálytalan  előzés A veszélyes előzésnél megduplázták a bírságot. Most 250 eurót kell fizetni, anyagi kárral járó baleset okozásáért 300 eurót.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Hol korlátozzák a büdös autókat Németországban?

A környezetvédelmi zónák száma Németország városaiban harminckettőre emelkedett. Ezekben a belső kerületekben csak azok az autók közlekedhetnek, amelyeknek van úgynevezett zöld- vagy finompormatricájuk.

hvg.hu Autó

A legócskább kifogások, amiket a rendőröknek mondunk

Túl gyors volt, nem látta a zöld Skodát, csak a villanás térítette észhez. A legtöbb autós járt már így. Sokan – a kifogásokat illetően – igen kreatívak tudnak lenni. A német közlekedési hatóság összegyűjtötte a legjobb kifogásokat.

hvg.hu Autó

A magyarok is csak zöldmatricával közlekedhetnek a német városokban

Kizárólag speciális matricák birtokában közlekedhet korlátlanul az az autós, aki Németországba látogat. A német nagyvárosokat környezetvédelmi zónákra osztó kezdeményezés alapján csak az az autó jogosult a zónák látogatására, amely viseli az úgynevezett zöldmatricát (finompor-matrica). Ennek hiányában 40 eurós büntetésre lehet számítani. A rendelet érvényes mind a német, mind pedig a külföldi forgalmi rendszámú járművekre is.

hvg.hu Autó

Mit köszönhetünk 2008-ban az autóiparnak?

2008-ban a károsanyag-kibocsátás csökkentése, illetve a biztonság fejlesztése volt az autógyártók legfontosabb fejlesztési szempontja. Nézzük a legújabb technikai újításokat.

hvg.hu Autó

A hét legdrágább hiba karambol után

Az autósok egy karambol után sokszor rosszul cselekszenek, és ez sokba kerülhet. Az ADAC német autóklub összegyűjtötte a hét legsúlyosabb hibát:

hvg.hu Autó

Erőltetik a dízelt, pedig sok kútnál nem lehet gázolajat tankolni

A Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW dízel modellekkel akarják meghódítani az amerikai piacot. A VW Jetta TDI például már el is nyerte az év Legjobb zöld autója kitüntetést Amerikában. A kísérlet méltányolandó, ám Los Angeles és San Francisco közötti útvonalon szinte képtelenség megtankolni az autót. Igaz, a dízelt nem is kell.

hvg.hu Autó

Akar ingyen autót? Menjen Németországba

Németországban a 9 évnél öregebb autókra bevezetett roncsautó-prémiummal új lehetőségek nyílnak azok előtt, akik új autót vennének. A kedvezménynek köszönhetően már 5000 euró (1,45 millió forint) alatti összegért is új autóhoz juthatnak a németek. A gazdaság fellendítésére hasonló intézkedéseket vezettek be Görögországban, Olaszországban és Spanyolországban és tervezik Ausztriában is.

hvg.hu Autó

P+R, Liityntäpysäköinti, Transferium - parkolás Európában

Különbözőképpen kitáblázott, eltérően jelzett, néhol ingyenes, máshol olcsó, megint máshol drága – ez jellemzi a P+R létesítményeket Európában. Ugyanolyan színes az európai városokban a P+R ajánlat, mint maga az élet az egyes országokban. Ez lett az eredménye annak a felmérésnek, amit az ADAC német autóklub 22 európai nagyvárosban 19 ország autóklubjával közösen végzett, s amelynek során a tömegközlekedési vállalatok szakembereit és a várostervezőket kérdezték meg.

hvg.hu Autó

Kik vesznek és miért Magyarországon oldtimer autót?

A veterán autók, azaz az oldtimerek immár Magyarországon is egyre népszerűbbek. Az idős járművek birtoklása és használata sok helyen szinte „klubtagságiként” szolgál. A Prémium Autó Plusz 2009 cikke.

Szamárfület mutattak Kósa Lajosnak egy kampányeseményen

Szamárfület mutattak Kósa Lajosnak egy kampányeseményen

Itt egy ismeretlen kis cég, amelytől 4 milliárd dollárért rendelt autókat az Amazon

Itt egy ismeretlen kis cég, amelytől 4 milliárd dollárért rendelt autókat az Amazon

Összeült Trump és Zuckerberg, hogy az internet szabályozásáról beszéljenek

Összeült Trump és Zuckerberg, hogy az internet szabályozásáról beszéljenek

Így nézhetett ki 70 000 éve egy 13 éves lány – képek

Így nézhetett ki 70 000 éve egy 13 éves lány – képek

Nyomoz a rendőrség a Farkas Flórián barátjának olcsón eladott szolnoki lakás ügyében

Nyomoz a rendőrség a Farkas Flórián barátjának olcsón eladott szolnoki lakás ügyében

Gazdag magyarok trükköznek az állampapírokkal, az MNB besokallt

Gazdag magyarok trükköznek az állampapírokkal, az MNB besokallt