szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nemcsak a boltokban, hanem a közlekedési bírságok terén is gyakoriak az áremelések. A német szövetségi tanács úgy döntött, hogy ismét megemeli a bírságért kiszabható összegeket. Azt várják, a megemelkedett bírságok talán segítenek a balesetek számának visszaszorításában.

A sebesség túllépését, a szabálytalan előzést, az alkoholos vezetést és a piros lámpán áthaladást szigorúbban büntetik február elsejétől. Ugyanakkor többé már nem lehet kihasználni az Európai Unió előnyeit, vagyis a külföldi jogosítványok csak akkor érvényesek, ha Németországban nem vonták be valakinek a vezetői engedélyét. A legfontosabb változások:

Sebességtúllépés Aki lakott területen óránként 21 kilométer/órával halad gyorsabban a megengedettnél, ezután 80 euró bírságot fizet (ez eddig 50 euró volt). 31 kilométer/óra sebességnél a korábbi 100 euró helyett 160-at kell fizetni lakott területen, lakott területen kívül pedig az eddigi 75 euró helyett 120 euró lesz a bírság. Azok a gyorshajtók, akik lakott területen kívül 50 kilométer/órával meghaladják a megengedett sebességet 240 eurót (korábban 150) kell fizetniük. Aki pedig 60 kilométer/órával, az a korábbi 275 euró helyett 440-et fog fizetni.

Amennyiben a látótávolság – eső, hó vagy köd miatt – 50 méternél kevesebb, a megengedett legnagyobb sebesség 50 kilométer/óra. Aki ezt túllépi, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. 30 kilométer/óra sebesség
túllépésnél lakott területen kívül 120 eurót kell fizetni.

Sávelhagyás Aki autójával a bal oldali sávban közlekedik anélkül, hogy előzne – például azért, hogy levágjon egy kanyart –, februártól 25 euró bírságot fog fizetni. Aki pedig közben más autósokat veszélyeztet, 40-80 euróig terjedő bírságra számíthat.

Alkoholos és drogbefolyásoltság Mindkét szabálytalanság első esetben 500 eurós bírságot jelent (korábban ez 250 euró volt). Akit másodszorra kapnak rajta, az 1000 eurót fizet (korábban 500-at), harmadik alkalommal pedig 1500 euró (korábban 750) a büntetés. A korábban bevezetett kötelező tanfolyam továbbra is megmarad, míg a próbaidő ezután 4 év lesz.

Piros lámpa Aki áthajt a piros lámpán, 90-360 euró bírságra számíthat (eddig 50-75 volt a limit). Az összeg nagysága attól függ, mikor váltott pirosra a lámpa. A késői sárgaként emlegetett piros lámpáért jár 90 eurós bírság. Amennyiben ehhez veszélyeztetés is társul, 200 euró és egy hónap vezetéstől eltiltás a bírság.

Követési távolság Aki 80 kilométer/óra sebességnél kis követési távolságot tart, legalább 75 eurós bírsággal számolhat (a korábbi 40 helyett). A maximális büntetés – kis követési távolság, 130 kilométer/óránál nagyobb sebesség esetén – 600 euró és 4 pont, továbbá három hónapra eltilthatják a vezetéstől.

Szabálytalan  előzés A veszélyes előzésnél megduplázták a bírságot. Most 250 eurót kell fizetni, anyagi kárral járó baleset okozásáért 300 eurót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hol korlátozzák a büdös autókat Németországban?

A környezetvédelmi zónák száma Németország városaiban harminckettőre emelkedett. Ezekben a belső kerületekben csak azok az autók közlekedhetnek, amelyeknek van úgynevezett zöld- vagy finompormatricájuk.

hvg.hu Autó

A legócskább kifogások, amiket a rendőröknek mondunk

Túl gyors volt, nem látta a zöld Skodát, csak a villanás térítette észhez. A legtöbb autós járt már így. Sokan – a kifogásokat illetően – igen kreatívak tudnak lenni. A német közlekedési hatóság összegyűjtötte a legjobb kifogásokat.

hvg.hu Autó

A magyarok is csak zöldmatricával közlekedhetnek a német városokban

Kizárólag speciális matricák birtokában közlekedhet korlátlanul az az autós, aki Németországba látogat. A német nagyvárosokat környezetvédelmi zónákra osztó kezdeményezés alapján csak az az autó jogosult a zónák látogatására, amely viseli az úgynevezett zöldmatricát (finompor-matrica). Ennek hiányában 40 eurós büntetésre lehet számítani. A rendelet érvényes mind a német, mind pedig a külföldi forgalmi rendszámú járművekre is.

hvg.hu Autó

Mit köszönhetünk 2008-ban az autóiparnak?

2008-ban a károsanyag-kibocsátás csökkentése, illetve a biztonság fejlesztése volt az autógyártók legfontosabb fejlesztési szempontja. Nézzük a legújabb technikai újításokat.

hvg.hu Autó

A hét legdrágább hiba karambol után

Az autósok egy karambol után sokszor rosszul cselekszenek, és ez sokba kerülhet. Az ADAC német autóklub összegyűjtötte a hét legsúlyosabb hibát:

hvg.hu Autó

Erőltetik a dízelt, pedig sok kútnál nem lehet gázolajat tankolni

A Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW dízel modellekkel akarják meghódítani az amerikai piacot. A VW Jetta TDI például már el is nyerte az év Legjobb zöld autója kitüntetést Amerikában. A kísérlet méltányolandó, ám Los Angeles és San Francisco közötti útvonalon szinte képtelenség megtankolni az autót. Igaz, a dízelt nem is kell.

hvg.hu Autó

Akar ingyen autót? Menjen Németországba

Németországban a 9 évnél öregebb autókra bevezetett roncsautó-prémiummal új lehetőségek nyílnak azok előtt, akik új autót vennének. A kedvezménynek köszönhetően már 5000 euró (1,45 millió forint) alatti összegért is új autóhoz juthatnak a németek. A gazdaság fellendítésére hasonló intézkedéseket vezettek be Görögországban, Olaszországban és Spanyolországban és tervezik Ausztriában is.

hvg.hu Autó

P+R, Liityntäpysäköinti, Transferium - parkolás Európában

Különbözőképpen kitáblázott, eltérően jelzett, néhol ingyenes, máshol olcsó, megint máshol drága – ez jellemzi a P+R létesítményeket Európában. Ugyanolyan színes az európai városokban a P+R ajánlat, mint maga az élet az egyes országokban. Ez lett az eredménye annak a felmérésnek, amit az ADAC német autóklub 22 európai nagyvárosban 19 ország autóklubjával közösen végzett, s amelynek során a tömegközlekedési vállalatok szakembereit és a várostervezőket kérdezték meg.

hvg.hu Autó

Kik vesznek és miért Magyarországon oldtimer autót?

A veterán autók, azaz az oldtimerek immár Magyarországon is egyre népszerűbbek. Az idős járművek birtoklása és használata sok helyen szinte „klubtagságiként” szolgál. A Prémium Autó Plusz 2009 cikke.