Nyári gumi teszt: az olcsó veszélyes

Aki a gumivásárlásnál túlzottan az árra figyel és ezért inkább távol keleti olcsógumit vásárol, komoly esetben vizes...

  • automenedzser.hu automenedzser.hu
Nyári gumi teszt: az olcsó veszélyes
Aki a gumivásárlásnál túlzottan az árra figyel és ezért inkább távol keleti olcsógumit vásárol, komoly esetben vizes úton 70 százalékkal hosszabb fékutat kockáztat és ezzel együtt a balesetveszélyt is növeli. Ez a legfontosabb eredménye a 2010-es ADAC gumitesztnek, amin 36 gumit két méretben vizsgáltak meg.
A teszten az olcsó gumik közül az Interstate, a Goodride, a Sava, a Wanli, a Nankang és a Sunny a biztonság szempontjából releváns gyengeségeik miatt a „nem ajánlott” kategóriában végeztek. Az hogy, ez másképp is megy, igazolja a 10 „különösen ajánlott” osztályzatot kapott gumi. A 16 „ajánlott” abroncs is egy széles palettát kínál. A maradék: három „feltételesen ajánlott” és hét „nem ajánlott” termék azért kapott rossz besorolást, mert vizes burkolaton rosszul teljesítettek, vagy nem jeleskedtek a gyorsítási teszten. 

A 185/65 R15 H méret teszt győztese a Pirelli Cinturato P6, egy nagyon kiegyensúlyozott gumi, kitűnő osztályzattal a vizes burkolaton és viszonylag alacsony kopási értékkel. Pozitiv eredményt ért el ebben a dimenzióban a Nokian H, a Continental PremiumContact 2, a Dunlop SP Fast Response, továbbá az Uniroyal RainExpert is. A 225/45 R 17 W/Y méretű, szélesebb gumiknál ugyancsak a Pirelli Cinturato, (P7-es jelzéssel) végzett az élen. Csak kevéssel marad le a Dunlop SP Maxx TT, a Conti SportContact 3, a Michelin Pilot Sport 3 és a Bridgestone Potenza RE050 A.

am
A legjobb teljesítmény a fogyasztásban és a kopásban általában célkonfliktusban áll a vizes burkolaton nyújtott teljesítménnyel. A legjobb példa erre az Interstate IST-1 M+S, ami a tartósságban és a gördülési ellenállásban jeleskedett. A hiányosságok a vizes útburkolaton ahhoz vezettek, hogy az ADAC ajánlásban a „nem ajánlott” értékelést kapta.

A Michelin Energy Saver ugyancsak lecsúszott a „különösen ajánlott” osztályzatról a vizes burkolaton mutatott gyengeségei miatt, még ha jól is szerepelt az üzemanyag takarékosság és a kopásállóság kritériumokban. Ahhoz tehát, hogy egy gumi az ADAC-gumiteszten dobogós helyezést érjen el, lehetőleg az összes vizsgán jó értékelést kell elérnie, és egyikben sem engedhet meg magának gyenge teljesítményt.
Az ADAC 2011-es nyári gumi tesztjéről hamarosan részletesen beszámolunk.
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.