szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A munkaszüneti napokat, ünnepeket mindenki szereti. Ilyenkor azonban nagyobb dugókra is számítani lehet, hiszen többen indulnak útnak – rokonokhoz, barátokhoz, kikapcsolódni, kirándulni – mint máskor. Akadnak olyan sofőrök, akik nehezen viselik a kényszerű várakozást. Tippjeink segítségével könnyebben, biztonságosabban átvészelheti a dugókat. A legfontosabb, hogy folyadék mindig legyen az autóban, és ha lehet, tele tankkal induljon útra.


Az első lépés, hogy az ember megtervezze az indulást. Német felmérések szerint kedden és szerdán van a legkisebb forgalom az utakon. Aki tehát nem feltétlenül hétvégén akar utazni, annak érdemesebb ezt a két napot választani.

Előfordul, hogy a leggondosabb tervezés ellenére is dugóba kerül az ember. Mit lehet ilyenkor tenni? A biztonság érdekében mindenképpen vezessen előrelátóan, vagyis, amikor meglátja a kocsisor végét, óvatosan lépjen a fékpedálra, majd szép lassan guruljon az utolsó autó mögé. A dugóban ugyanis a legnagyobb veszélyt a figyelmetlen autósok jelentik, akik későn fékeznek, és hátulról beleszaladnak az előttük állóba. Nem véletlen, hogy a szakemberek a megfelelő követési távolság megválasztását hangsúlyozzák. Az sem jó, ha valaki túl nagy távolságot hagy, így ugyanis helyet pazarol, és a mögötte jövőt arra kényszeríti, hogy a szükségesnél előbb fékezzen. Amikor viszont valaki túl kevés helyet hagy, akkor a hátulról jövő gyorsabb jármű előzésénél veszélyes helyzet alakulhat ki. Az ajánlott távolság: egy-két autónyi helyet kihagyva kell követni az előttünk haladót.

Manapság nagyon sokan használják a vészvillogót, ha forgalmi akadályt észlelnek, vagy bent állnak a dugóban. Ennek azonban csak akkor van értelme, ha előre nem látható helyen, kanyarban van, és csak a sorban az utolsó autó jelzi azt. Fontos továbbá, hogy nem szabad a vészvillogót túl korán bekapcsolni, akkor sem célszerű, ha csak lassul a forgalom, de még nincs dugó, vagyis nem áll a kocsisor. Amennyiben dugóban áll, és előreláthatólag hosszabb ideig fog egy helyben maradni, érdemes lekapcsolni a motort. 

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Furcsa jövő: Renault-motor a Mercedesben, Twingo hátsókerékhajtással

A Renault-Nissan és a Daimler bejelentette széleskörű stratégiai együttműködését. A két vállalkozás kölcsönösen vásárol egymás részvényeiből, a Renault-Nissan szövetség 3,1 százalékot a Daimlerből, a Daimler pedig 3,1 százalékot a Renault-ból és szintén 3,1 százalékot a Nissanból. A jövőben számos közös modell készül és motorjaikat is megosztják.

hvg.hu Itthon

Miért a félelem a kerékpározástól?

Dave Horton brit szociológus a szerzője a Fear of cycling című tanulmánynak, amelynek magyarra fordított változatát a Cyclechic.hu oldal publikálta.

hvg.hu Autó

Előre vagy hátra szereljük a jobb gumikat?

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

hvg.hu Autó

Mi kell a gondtalan motorozáshoz?

A tavasz, illetve a jó idő beköszöntével elindult a motoros szezon. Mielőtt azonban útnak indulna a kétkerekűvel, nem árt, ha alaposan átvizsgálja a hosszú tél után a járgányt. Fontos, hogy nem csak a motort kell felkészíteni az első útra, a motorosnak sem árt, ha a téli szünet után edz az indulásra.