szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.

A Renault tanult bekebelezett leányától, a Dacia példáját követve népautót dobott a piacra. Nem a keleti blokknak szánták, mint a Thaliát, a Fluence-t a világ 80 országában, így Nyugat-Európában is forgalmazzák. A Logan sikere késztethette a franciákat, hogy a Koreában Samsung Sm3 néven futó négyajtós modelljüket bedobják a válság sújtotta európai autópiacra. A recept egyszerű: méretes alsó-középkategóriás limuzin, új névvel, kis motorokkal, nagy csomagtartóval, hosszú garanciával, alacsony fenntartási költségekkel, nem bonyolult extralistával, családi és céges használatra, és ami a legfontosabb, megfizethető áron. A Renault hosszú távon tervez a Fluence-szal, hisz jövőre bemutatják a teljesen elektromos változatát.

Nem kell félni a törököktől, ők gyártják a Thaliát, a kombi Mégane-t és második generációs Mégane limuzint. Minőségben nem marad el a francia gyártósoroktól, ám az anyagok, illatok, illesztések nem pont olyanok, mint az anyaországban készült változatok esetében. A haraszti kokakóla is másképp mar, mint Amerikában, sőt a Malbinak is idegen az íze Németországban.

am

A török eredeten hamar túlléphetünk, és a kemény műanyagok sem zavarnak, hisz tesztautónk nagyon jól felszerelt. Bőr kárpit, kulcsnélküli nyitás és indítás, dupla automatikus klíma, ülésfűtés, TomTom navigáció távirányítóval, hátsó és oldalsó napfényrolók, hat légzsák, Isofix-rendszer, ESP, xenonlámpák, tolatóradar, sportos spoilerkészlet, tempomat, 17-es felnik, USB és Bluetooth, Arkamys hifi kényeztetnek. Valódi luxus egy fapadosnak gondolt autóban. A Fluence listaáron 3,9, bevezető áron 3,6 és akciósan már 3,2 millió forinttól kapható, egy millióval drágább a dízel csúcsmodell, a tesztautónkon még közel egymilliós extracsomag díszelgett. A küszöbidomok, az első-hátsó spoiler toldatok és a csomagtartófedélre ragasztott szárnyacska feldobják az autó látványát, ezek árát nem találtuk a Renault weboldalán.

Ideális cégautó, ilyen felszereltséggel még középvezetői autónak is kiváló, nem is értem, miért kell drágább és fényűzőbb autókkal flangálni állami vagy céges pénzen. Minden benne van, ami kell.

A beltér meglepően elegáns, a Mégane és Laguna megoldásai köszönnek mindenhonnan vissza. A műszerórák sárga mutatót kaptak, piros helyett sárga színű a tiltott fordulatzóna. Hátul kényelmes, nagy a láb-, váll és fejtér. Az első üléseknek nincs oldaltartása és a rövid ülőlap hosszútávon kényelmetlen. A vezetőülést nehéz beállítani, a gerinctámasz elérhetetlen helyen van. A navigáció pontos, szépen szól a hifi, a Bluetooth-kapcsolat létrehozása is egyszerű.

am

A kesztyűtartó méretes, a pohártartó nem elég mély, de kisegítésképp van egy mély rekesz a könyöktámasz alatt. Csomagtartója 496 literes, a pótkeréktartó kihasználásával 530 literesre bővíthető. Otromba megoldás a kampós fedélrögzítés, sok helyet foglal, nincs belső fogantyúja, így mindig koszosak leszünk. A lecsukás akkora robajjal jár, hogy inkább hagytam büdösödni hokis cuccomat reggelig, csakhogy ne ébresszem fel a családomat a késő esti edzés után.

A forgalmiban 105 lóerős (78 kilowattos) erőforrás az idei modellévtől már részecskeszűrős és 110 lóerővel (81 kilowatt) mozgatja a 4,6 méteres autót. A dízelmotor alapjáraton hangos, menetzaja nem zavaró, nyomatéka kissé későn, kevéssel 2000 fordulat alatt ébred fel. Autópályán jól teljesít, terheletlenül tartható vele a végsebesség, autópálya-tempónál kellemes utazóautó. A dízelváltozat legnagyobb erénye a takarékos üzem, a Fluence 100 kilométerenként csupán 5,5 liter gázolajjal beéri vegyes használatban, hatótávja jóval meghaladja az 1000 kilométert.

Vezetni jó az autót, kormánya és váltója pontos, futóműve könnyedén veszi az úthibákat. Lágy, kissé ringat is. Nagyobb sebességnél, tempós kanyarokban imbolyog a kocsi, szlalomozásra nem alkalmas. Emelt hasmagassága révén rossz utakon is közlekedhetünk és bátrabban parkolhatunk útpadka mellé vele.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Renault Mégane RS teszt: megijed tőle a kanyar

Egy ilyen autó tesztelése nem lehet más, mint közhelygyűjtemény. Kevés izgalmasabb autót vezettem, igaz, az adrenalin fokozásán kívül másra nem is való. A Renault Mégane RS versenyautó, közúton nem sok keresnivalója van. Ha csak nem az, hogy begyűjtse a rajongók hódolatát.

hvg.hu Autó

Melyik jobb a családnak: Renault Mégane kombi vagy Renault Scénic?

Két újabb családi autóval bővült a Renault kínálata. A Mégane kombi inkább a sportosabb életvitelű apukák, anyukák és a cégek kedvelt autója lesz, míg a Scénic-en inkább a kisgyerekesek és az idősebbek szeme akad meg. A Scénic ára július elsejétől publikus, a kombit majd ősszel címkézik fel.

hvg.hu Autó

Vezettük a Renault új egyterűjét

A hat egyterűből álló Renault-flotta (Modus, Grand Modus, Scénic, Grand Scénic, Espace, Grand Espace) egyik legnépszerűbbje újult meg. A francia márka eladásainak 10 százalékát teszik ki Scénic-ek, megjelenése óta 3,2 milliót adtak el. A családon belül 30 százalékos a hétszemélyes változatban is kapható nagyobbik aránya. Nem egyszerű ráncfelvarráson esett át a Grand Scénic, az autó 7 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja 3 centivel nőtt.

hvg.hu Autó

Renault Clio RS teszt: lóerőből nem árt meg a sok

Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.