Tetszett a cikk?

A kategóriát a kisebb méretű szabadidő-autók vezetik, az élen a Nissan Qashqai áll. Ebben a szegmensben tavaly több drágább modell is túllépte 2008-as eladásait, de a prémium márkák túlsúlya még nem jellemző itt. A piac főként utcai használatra alkalmas, biztonságosan magas felépítésű modelleket preferál, a valódi terepjárók iránti igény egyre szerényebb - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

CégautóCégautók száma 2009-benCéges az összesből
1. Nissan Qashqai23628%
2. Volvo XC6020072%
3. Suzuki Grand Vitara16980%
4. Honda CR-V15850%
5. Chevrolet Captiva12075%
6. BMW X69480%
7. Suzuki Jimny8680%
8. Ford Kuga8453%
9. VW Tiguan8049%
9. Audi Q58066%

További rangsorok a HVG Cégautó 2010 különszámban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Milyen alsó-középkategóriás autókat vesznek a cégek?

Az alsó-középkategória tipikus munkaautó-kategória. A HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint ebben a kategóriában a listavezető a Ford Focus, követője az Opel Astra és a Suzuki SX4. Az eladások kivétel nélkül szerényebbek, mint 2008-ban, különösen az olcsóbb modelleknél. Jelentőset lépett előre a rangsorban a hét évre vagy 150 ezer kilométerre szóló garanciát nyújtó Kia cee’d és a hasonlóan kiemelkedő jótállású, öt év korlátozásmentes garanciával kínált Hyundai i30. Jelentősen lecsúszott a listán a Volkswagen Jetta, a Fiat Bravo és a Toyota Auris. Ez utóbbi 2010 elején felfrissült, ami újabb lendületet adhat a céges eladásoknak.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges nagyautó?

Zömében cégvezetők, sokszor saját használatra vásárolnak nagyautót, ezért itt is érezhető az árpreferencia. Első helyen a még frissnek számító, szinte középkategóriás áron kapható Skoda Superb áll, a kategória többi modelljét leginkább prémiumgyártók adják - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

Autó

A tíz legnépszerűbb céges egyterű

Nem tipikus cégautó-kategória az egyterűek osztálya, juttatásként mégis sok cég ad ilyet. A listát alsó-középkategóriás méretű modellek, a Ford C-Max, az Opel Zafira és a Renault Scenic vezetik, míg a negyedik egy nagyobb méretű jármű lett, az itthon osztályában legnépszerűbb Ford S-Max. A mérettel együtt egyébként a céges vásárlók aránya is nő.

Autó

Melyik a legnépszerűbb luxus cégautó Magyarországon?

Csaknem kizárólag céges piac ez, mondhatni, kifejezetten vezérigazgató-kategória. 2009-ben a friss BMW 7-es sorozat számított kedvencnek, de még ebből is kevesebbet adtak el, mint az előző évben. A válság ezek szerint a luxuskategóriára is hatott. Az előző évekhez mérten jelentős a Mercedes Benz S osztály lemaradása. Dobogós a Lexus hibridhajtású limuzinja, az LS600h is, idén jobb eredményekre számíthat a tavaly negyedik helyezett, de év végén új generációba lépett Audi A8.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges kisautó?

Kisautót csakis munkaautónak vásárolnak a cégek - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból. A választáskor meghatározó az ár–érték arány, a szervizháttér, valamint a garancia. A listavezető Suzuki Swifthez 3 év/100 ezer kilométer, a második Skoda Fabiához 3 év/150 ezer kilométer általános garancia jár, de a többi modell zöméhez, így a harmadik Ford Fiestához is kérhető hosszabbított garancia. Megemlítendő a tavaly friss generációjával érkezett – 3 év/150 ezer kilométer általános garanciát adó – Volkswagen Polo nagy ugrása: a 2008-ban még tizedik modell tavaly már az ötödik volt a listán. A cégek leginkább a Suzuki Swiftet kedvelik, kevesen vesznek Dacia Sanderót, Renault Thaliát vagy Kia Riót.

Autó

Melyik a legnépszerűbb középkategóriás cégautó?

Leginkább juttatásautónak vásárolnak a cégek a középkategóriából, kakukktojásnak számít a méreteivel ide illő, de Golf-padlólemezével inkább alacsonyabb kategóriába kívánkozó, mégis az élen álló Skoda Octavia. Csaknem ilyen népszerű a Ford Mondeo, követői mind felső-középkategóriások. A vásárlók a márkához kötődő presztízs mellett itt még erősen figyelnek a költségszempontokra. A dobogósok a tavalyiak, azaz harmadik a Volkswagen Passat. Bár nagy lenülettel indult, jelentős az Opel Insignia lemaradása. A top 10-be három prémium is bekerült: az Audi, szerényebb darabszámmal pedig a BMW és a Saab.