Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3cafbd1a-2d1f-48e8-bc90-e4e9bff51700","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Kurali Zoltán január 31-éig volt az ÁKK vezetője. Korábban is ismert volt, hogy Varga Mihály számít rá a jegybankban.","shortLead":"Kurali Zoltán január 31-éig volt az ÁKK vezetője. Korábban is ismert volt, hogy Varga Mihály számít rá a jegybankban.","id":"20250411_allamadossag-kezelo-kozpont-magyar-nemzeti-bank-alelnok-meghallgatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cafbd1a-2d1f-48e8-bc90-e4e9bff51700.jpg","index":0,"item":"27178759-fd89-46d2-ae0b-cb75f6895e94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_allamadossag-kezelo-kozpont-magyar-nemzeti-bank-alelnok-meghallgatas","timestamp":"2025. április. 11. 14:33","title":"Az Államadósság Kezelő Központ volt vezetője lehet az MNB új alelnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Könnyebb lehet a jövőben a ChatGPT-vel történő beszélgetés, nem kell ugyanis mindig mindent újra elmondani a chatbotnak. ","shortLead":"Könnyebb lehet a jövőben a ChatGPT-vel történő beszélgetés, nem kell ugyanis mindig mindent újra elmondani...","id":"20250411_openai-chatgpt-memoria-funkcio-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"328a4aa8-7c48-4eb4-8d82-136b44f8cd2b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_openai-chatgpt-memoria-funkcio-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 11. 09:04","title":"Memóriát kap a ChatGPT, emlékezni fog, miket mondott korábban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"946c41f3-5033-4f69-ad04-25c041cf03ec","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Potsdami Egyetem kutatói szerint a Holdon lévő regolit tökéletes alapanyag a napelemekhez, amivel olcsón lehetne a földihez hasonló technológiát előállítani.","shortLead":"A Potsdami Egyetem kutatói szerint a Holdon lévő regolit tökéletes alapanyag a napelemekhez, amivel olcsón lehetne...","id":"20250412_holdpor-napelem-holdbazis-regolit-holduveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/946c41f3-5033-4f69-ad04-25c041cf03ec.jpg","index":0,"item":"01157f71-8e8f-4934-adfd-ca87b6663ecf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250412_holdpor-napelem-holdbazis-regolit-holduveg","timestamp":"2025. április. 12. 10:03","title":"Holdporból készülhet napelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6","c_author":"Visa","category":"brandcontent","description":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi szektorban. A Visa 2024-ben is azokat az üzleteket kereste és díjazta, ahol a vásárlók a hagyományos értékesítésen túl megkapják ezt a pluszt. A Visa Boltok Boltja versenyben már második alkalommal osztották ki a fődíjakat, idén a fenntarthatósággal, a közösségi élményekkel és a kiemelkedő ügyfélkiszolgálással lehetett kitűnni a mezőnyből.","shortLead":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi...","id":"20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6.jpg","index":0,"item":"ab9c278c-c18e-40af-8262-d292feba9c2e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","timestamp":"2025. április. 12. 11:30","title":"Titkos vásárlásokkal ellenőrizték a boltokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bde7c86f-e4fe-49ad-b003-16cd1794bc3d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem sikerült megakadályozniuk a tüntetőknek, hogy a miniszterelnök bejusson interjút adni a közmédiának.","shortLead":"Nem sikerült megakadályozniuk a tüntetőknek, hogy a miniszterelnök bejusson interjút adni a közmédiának.","id":"20250411_momentum-kozmedia-tuntetes-orban-mtva-szekhaz-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bde7c86f-e4fe-49ad-b003-16cd1794bc3d.jpg","index":0,"item":"493ee3d4-0838-47cf-8cca-d92d13ecdeab","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_momentum-kozmedia-tuntetes-orban-mtva-szekhaz-rendorseg","timestamp":"2025. április. 11. 14:00","title":"Hat momentumos ellen eljárás indult, mert az úttestre léptek, amikor Orbán az MTVA-székházba tartott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7c41810-598b-43d7-adc1-0396ce0ba144","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy weboldal minden részletét elkészíti a WordPress új, MI-alapú újdonsága, melyet már bárki kipróbálhat.","shortLead":"Egy weboldal minden részletét elkészíti a WordPress új, MI-alapú újdonsága, melyet már bárki kipróbálhat.","id":"20250411_wordpress-mesterseges-intelligencia-weboldal-epito-eszkoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7c41810-598b-43d7-adc1-0396ce0ba144.jpg","index":0,"item":"71e1a6ef-f1a8-4400-b476-54b2b1347d03","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_wordpress-mesterseges-intelligencia-weboldal-epito-eszkoz","timestamp":"2025. április. 11. 13:03","title":"Pár perc alatt készíthet saját weboldalt – egy chatbottal beszélgetve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3803c76-dbe9-48b1-9f6b-6791c462dc44","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Buzdító videóüzenetben állt ki Aleksandar Vucsics szerb elnök és az őt támogatók mellett a magyar miniszterelnök. Azt mondta: „Nem vagytok egyedül (…) a szerb hazafiak számíthatnak a magyar hazafiakra”.","shortLead":"Buzdító videóüzenetben állt ki Aleksandar Vucsics szerb elnök és az őt támogatók mellett a magyar miniszterelnök. Azt...","id":"20250411_orban-viktor-tamogato-uzenet-szerbia-alekszandar-vucic","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3803c76-dbe9-48b1-9f6b-6791c462dc44.jpg","index":0,"item":"1ac177c2-d651-42b9-a4d8-965fd7f45052","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_orban-viktor-tamogato-uzenet-szerbia-alekszandar-vucic","timestamp":"2025. április. 11. 13:06","title":"Orbán Viktor a Vucsics-párti belgrádi tüntetőket buzdítja videójában: „A ti harcotok a mi harcunk is. Éljen Vucsics elnök, éljen Szerbia!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6b1a7eb-7e2c-4476-80a5-dbba052bb9b3","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Az ukrán–orosz háború kezdete óta ismét nő Magyarországon a szénhidrogén-kitermelés. A hazai olaj csepp a tengerben, földgázból viszont az ország közel önellátó lehetne a fogyasztás lefaragásával.","shortLead":"Az ukrán–orosz háború kezdete óta ismét nő Magyarországon a szénhidrogén-kitermelés. A hazai olaj csepp a tengerben...","id":"20250412_hvg-olaj-gaz-kitermeles-koncesszio-mol-tpoc-hhe-group-cancambria-hungary","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6b1a7eb-7e2c-4476-80a5-dbba052bb9b3.jpg","index":0,"item":"0b10b046-344c-4c40-a884-06c0cfeffb40","keywords":null,"link":"/360/20250412_hvg-olaj-gaz-kitermeles-koncesszio-mol-tpoc-hhe-group-cancambria-hungary","timestamp":"2025. április. 12. 10:30","title":"A háború óta Magyarország sokkal önellátóbb lett földgázból, már a közel teljes önellátás sem lenne elérhetetlen cél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szép az Astra kupé, egyetlen lemeze, egyetlen domborulata sem egyezik az ötajtós, vagy a kombi alapmodellel. Tervezői azt a feladatot kapták, hogy álmodják meg a legszebb Astrát. Sikerült, ám ettől még nem sportautó az Opel Astra GTC. Kipróbáltuk a legerősebb motorral.
Rikító, Ferrari sárga színben, a legerősebb, 180 lovas 1,6 literes turbómotorral szerelve vittük el az esőtől eláztatott mallorcai szerpentinekre az Opel új üdvöskéjét. Az első meglepetés az autóban ért minket. A motor olyan halk, a szigetelés annyira magának való, hogy kénytelenek voltunk ráindítani – semmit nem lehet hallani az alapjáratból, illetve a külvilág zajából. Gázadásra hallunk valami morgást hátulról, de ez nem az igazi, később is inkább az ESP kerregését és a gumik magatehetetlen csúszásának a zaját jegyezhettük fel számottevő hangélményként. Hang tehát nincs és sajnos kép sem sok. Annyira fontos a panoráma szélvédő, hogy nélküle ne is vegyünk GTC-t. Nem látunk ki ugyanis belőle. A kényelmes, kissé magasra állított üléssel korlátozottá válik a külvilág, a kilátástalanságot fokozzák a méretes A oszlopok.
bcs
A panoráma szélvédővel ezzel szemben kitárulkozik a világ - ezt azért nem adja ingyen az Opel, ára a felszerelési kiviteltől függően 1200 eurótól indul -, újra látunk, minden mozzanat, minden rebbenés, minden részlet tisztán kivehető, a vezetés élménydúsabb és biztonságosabb. Sportos élményeket azonban ne keressünk a GTC volánja mögött. Az esős, vízátfolyásos és sáros mallorcai kanyarokban örültünk, ha sávban tudtuk tartani a kocsit. A 16 mázsás szépség orrnehéz, sokszor nem is a motor, hanem az ESP hajtotta, vagy inkább fékezte a kerekeket. Minden kanyarban kicsúsztunk, kisodródtunk – persze, ez többnyire szándékos volt. Sportos vénája talán szárazon jobban megismerhető, de tény, hogy az Astra kupé inkább egy jó utazóautó, mintsem vérbeli aszfaltszaggató. Igaz, nem is annak szánják, arra ott van a jövőre érkező OPC fenevad. Ebben a kétliteres turbómotor 280 lóerős, a kocsi végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika (sosem volt még ilyen gyors az Astra). Az OPC változat megkapta a mechatronikus FlexRide rendszert is, amely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy a sport- és az OPC-gombbal még élesebbre állítsa be a csillapítás jellegdiagramját, a gázvételt és a kormányzást. Szűk kanyarból kigyorsításkor differenciálzár javítja az útfogást, megállását nagyteljesítményű Brembo fékberendezés szavatolja.
Az mindenképpen tetszett az Opel Astra GTC-ben, hogy halandók által is megengedhető áron izgalmas autót vezethetünk, olyant, amit nem hogy nem szégyellünk, hanem egyenesen mutogatni fogunk. Felára csupán 300 ezer forint a hasonló motorral épített ötajtóshoz képest. Hazai forgalmazása februárban kezdődik.
Az ötajtós Astrához képest 15 milliméterrel süllyesztették le a karosszériát, a tengelytáv 10 milliméterrel nőtt 2695 milliméterre, a nyomtáv elöl 40, hátul 30 milliméterrel lett szélesebb – így beférnek a látványos 20 hüvelykes kerekek is. Tesztautónkon 19-es kerekek feszültek, a tapadásról és a felügyelt korcsolyázásról Bridgestone Potenza gumik feleltek.
Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén: ötféle motorral indul a választék: négy benzines az 1.4-től (74 kW/100 LE) az 1.6 turbóig (132 kW/180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel (121 kW/165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval.
A dízel-palettát 2012-ben két új 1.7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 81 kW/110 LE és 96 kW/130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm. Égésfolyamatukat az Opel teljes egészében saját fejlesztésű motorelektronikája optimalizálja. A sűrítés és az égési csúcsnyomás csökkent, a munkaütemenként maximum öt dózisra osztott befecskendezés munkanyomása 1800 bárig terjed.
A GTC Astra 1.7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és stop-start rendszer tartozik. A sajtóanyag szerint a szép kupé ezzel a motorral 119 gramm szén-dioxidot pöfög ki kilométerenként, átlagfogyasztása 4,5 l/100 km. Hatfokozatú automata 2012 elejétől lesz kapható a GTC Astra 1.4-es turbó benzineséhez és a 2.0 CDTI turbódízeléhez. A benzines csúcsmodell fogyasztását nem tudtuk, de nem is akartuk 10 liter/100 kilométer alá szorítani, vad hegyi vezetéssel végül 12,7 literes átlagot hoztunk ki belőle.
A kormány-rásegítés sebességfüggő. A jobb visszajelzés érdekében a villanymotort közvetlenül a fogaslécnél helyezik el, a kormányoszlop végénél. Az elektromos szervokormány közismert nagy előnye még, hogy nincs energia-felvevő hidraulika-szivattyúja, és csak a szükséges mértékben dolgozik, ezáltal üzemanyagot takarít meg.
Dinamikus vezethetőségéről az úgynevezett HiPerStrut nagyteljesítményű első futóműve gondoskodik. Az Astra standard MacPherson felfüggesztésével összehasonlítva ez csökkenti a függőcsapszeg dőlését és eltolását, illetve rövidebb irányzókart eredményez. Hatására javul a kerékvezetés és az útfogás, csökkennek a kormányra visszaható reakciók, és a fokozott kanyarvételi képességek éppen azt a precíz kormányérzést és visszajelzést adják, amelyet elvárnak a GTC Astra vásárlói. A hátsó futómű maradt Watt-lengőkaros. Előnye a többlengőkarossal szemben, hogy kisebb helyigényű, kisebb kerékdőlés-változást enged meg és csekélyebb a súrlódása. A Watt rúd mindenkor megőrzi a harántstabilitást. Egy kis kereszttartóhoz csatlakozik a kocsi alatt, közvetlenül a hátsó kerék tengelyvonala alatt. Rövid, elforduló középrészétől gömbcsuklós lengőkarok vezetnek a kerekekhez. A rudazat veszi fel a hátsó futómű harántterhelésének 80 százalékát. Mivel Watt rudazat áll ellen az erőhatásoknak, a futómű gumiperselyeit lágyabbra lehet készíteni, ami a komfort szempontjából előnyös.
A törésteszteken ötcsillagos GTC Astra futóműve integrálja az adaptív FlexRide rendszert is. Ez önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarsebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz. Háromféle beállítás közül lehet választani gombnyomással: ezek a kiegyenlített standard, a komfortos tour és a dinamikus sport mód.
Az Opel Astra GTC megkapta az Opel frontkamerájának második generációján alapuló új vezetőtámogató rendszerek, és a továbbfejlesztett AFL+ adaptív világítást. Az előbbi az eddiginél több útjelző táblát ismer fel, és az információt támogatja a navigációs rendszer is. A megszokott sávelhagyási figyelmeztetés mellett megjelent a követési távolság kijelzés is. Az AFL+ kilenc funkcióját kiegészítve - amelyben megvolt a távfényt más járművek jelenlététől függően fel- és lekapcsoló funkció - kiegészítheti az intelligent light ranging rendszerrel: az Opel Eye méri az előttünk haladó jármű távolságát, és kapcsol át tompított fényre. Így mindig optimális az út megvilágítása, vakítás nélkül.
A GTC Astra nem áldozza fel a célszerűséget. Öt személyt vehet fedélzetére – bár hátul csak nyomorogni lehet-, variálható csomagtartója 380-1165 literes. Az utastéri tárolók térfogata 50 százalékkal haladja meg a típuselődét, többek között a középkonzolon helyet felszabadító elektromos rögzítőfék jóvoltából.
Míg Nyugat-Európában már az utcakép része az új Opel Astra kombi, addig nálunk még elvétve sem látni az utakon. A korábbi magyar nép- és cégautó vásárlói eltűntek egy időre, de talán idén újra előbújnak. Hosszú teszten tettük próbára az Opel Astra Sports Tourert.
A tesztautónk 20 ezer kilométert futott, így szinte használtautós tesztnek is felfoghatjuk a próbát. Az igazsághoz tartozik, hogy ennek semmi nyomát nem éreztem az autó működésében, minden a helyén volt, nem zörgött semmi és műszakilag is kifogástalannak tűnt az Astra.