szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Sarthe keményen megdolgoztatja a sofőrjét, hiszen 510 lóerős V8-as motort és hatsebességes kéziváltót kapott, viszont az ABS-en és a fékerőelosztón kívül semmilyen menetstabilizáló elektronika nem jár hozzá.

A válság ellenére egyre több szupersportautók építésére szakosodott manufaktúra jelenik meg, melyek abban reménykednek, hogy egyszer majd eljuthatnak a Pagani szintjére. Egyike ezen műhelyeknek a hollandiai székhelyű Vencer, melynek első modellje a Sarthe nevet viseli. A középmotoros sportautó egy hibrid vázszerkezetre épül, amely a magas szakítószilárdságú acél, a Cro-Mo merevítések és hátsó segédszerkezet, valamint a méhsejt-szerkezetes alumíniumpadlónak köszönhetően rendkívül merev.

Vencer
Vencer

A különleges vázszerkezet nem csak erős, de a szénszálas karosszériaelemekkel párosítva kifejezetten könnyű is, hiszen a Sarthe tömege mindössze 1390 kg. Ez még önmagában nem jelentené azt, hogy pehelysúlyról beszélünk, de ha figyelembe vesszük, hogy a mozgatásáról egy 510 lóerős és 650 Nm maximális nyomatékot biztosító V8-as blokk gondoskodik, rögtön kivívja magának a tiszteletet. Álló helyzetből 3,8 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, a végsebességét pedig nem korlátozták le 250-nél, hanem hagyják, hogy megfussa a 326 km/órát.

Mindehhez ráadásul nem holmi manapság divatos és könnyedén kezelhető automataváltó jár, hanem egy igazi régi vágású, nyitott kulisszás, hatsebességes manuális szerkezet. A menetstabilizáló elektronikát is csak az ABS és a fékerőelosztó képviseli, a többi helyett pedig mechanikus differenciálmű, kettős keresztlengőkaros futómű és 45:55 százalékos súlyelosztás jár. Ha a Vencer Sarthe bemutató példánya sikert arat a tehetős vásárlók körében, akkor évente 10, maximum 15 darab készülhet belőle, az ára pedig adók és egyéb járulékok nélkül 265 ezer euró, vagyis átszámítva nagyjából 80 millió forint.

Vencer
Vencer

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!