szerző:
hvg.hu

Az Árpád hídon és környékén szeptemberben hatszorosára nőtt a menetidő az 1-es villamos felújítása miatt, az M1-es autópályán pedig márciusban a rendkívüli hóhelyzet miatt alakult ki egy közel három napos torlódás – 2013-ban ezeken a helyszíneken találkozhattak a legkomolyabb forgalmi változásokkal az autósok.

Az egyéb felújítások, forgalomelterelések esetén idén átlagosan 20-25 százalékkal nőtt a menetidő a közlekedési adatok gyűjtésével és elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. adatai szerint.

Idén az útfelújítások és építkezések mellett rendkívüli időjárási viszontagságok – havazás, hótorlaszok, árvíz – is befolyásolták a közúti közlekedést Magyarországon. A közúti közlekedési információk összesítésével és feldolgozásával foglalkozó Best Way Traffic Kft. az elmúlt négy év tapasztalatai alapján elemezte a hazai utak forgalmát.

A fővárosban elsősorban a nagyobb útfelújítások és építkezések miatt alakultak ki komolyabb fennakadások. A legjelentősebb torlódás az 1-es villamos felújításának megkezdésekor jött létre, emiatt az Árpád hídon többszörösére nőtt a menetidő: a korábbi év azonos időszakában mért 5-6 perchez képest 30 percig tartott az átjutás.

A Ferenciek terén tavaly november óta folyó átépítési munkálatok miatt idén mintegy 20 százalékkal több időt kellett szánni az autós közlekedésre a Rákóczi út, Kossuth Lajos utca útvonalán. A korlátozások itt jellemzően munkaidőben okoztak komolyabb fennakadásokat mindkét irányban, de hétvégéken és ünnepnapokon is érzékelhetően lassult a forgalom az előző évhez képest.

15 százalékkal nőtt az átlagos menetidő a pesti alsó rakpart Parlament előtti szakaszának lezárása miatt. A januártól augusztus végéig tartó közműfelújítási munkálatok és építkezések, illetve a nyári árvíz miatt a környező utcákon és a Nagykörúton alakult ki tartósan számottevő torlódás, de a megfelelő tájékoztatásoknak köszönhetően a közlekedők itt fel tudtak készülni az elterelésekre.

Rövidebb ideig, de nagyobb mértékben, mintegy 25 százalékkal növelték a torlódásokat a nyár közepén a 4-es, 6-os villamos vonalán végzett vágányfelújítás, illetve a 61-es villamos vonalának szeptembertől november végéig tartó karbantartása. Mindkét esetben a villamospótló buszok számára kialakított buszsávok miatt lassult a forgalom. Szintén egy ideiglenes buszsáv kialakítása okozott hasonló mértékű forgalomnövekedést a Hegyalja úton, ahol negyedével nőtt a menetidő a korábbiakhoz képest.

Országszerte többnapos fennakadásokat okozott a közlekedésben a márciusi rendkívüli hóhelyzet, melynek nyomán rekordhosszúságú, háromnapos dugó alakult ki az M1 autópályán. Szintén az ország több pontján jelentősen lassult a közúti közlekedés a nyári árvíz idején.

A 10-es úton találkozhattak ebben az időszakban a leghosszabb torlódásokkal az autósok, ahol a Budapest–Esztergom-vasútvonal felújítása miatt amúgy is nagyobb volt a forgalom: a reggel és a délután több órán át kellett a járművekben várakozni. Átmeneti, rövid ideig tartó fennakadásokat okozott az e-útdíj bevezetése, elsősorban a határátkelőknél.

A jövő év végéig várhatóan csökkenni fognak a közúti fennakadások, forgalomkorlátozások Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője szerint.

„A nagyobb útfelújítások várhatóan befejeződnek 2014 végére, így valamelyest felszabadul majd a fővárosi közlekedés, addig is azonban további forgalom-elterelésekre és várhatóan jelentősebb torlódásokra lehet számítani a főváros több pontján. Az időjárási körülmények a tapasztalataink alapján minden évben megviselik a közlekedőket, erre előzetes tájékozódással lehet legkönnyebben felkészülni" – mondta a szakértő.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
A lakosság jelentős részét biztosan nem érinti Orbán nagy ajánlata

A lakosság jelentős részét biztosan nem érinti Orbán nagy ajánlata

Kerítésen átemelve lopták el Lordot, a szelíd labradorkölyköt Romániában

Kerítésen átemelve lopták el Lordot, a szelíd labradorkölyköt Romániában

Rendkívüli felfedezést tettek Pompeji régészei

Rendkívüli felfedezést tettek Pompeji régészei

Nagy nap lesz március 25. az Apple rajongóinak, de talán az utálóinak is

Nagy nap lesz március 25. az Apple rajongóinak, de talán az utálóinak is

Jakab Péter: "Engem még a Jobbikon belül sem zsidóztak le"

Jakab Péter: "Engem még a Jobbikon belül sem zsidóztak le"

Örökre megváltozhat a Lego: új készleteinél „sosem volt” játékélményt ígér a játékgyártó

Örökre megváltozhat a Lego: új készleteinél „sosem volt” játékélményt ígér a játékgyártó