Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","shortLead":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","id":"20250606_Le-Monde-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e.jpg","index":0,"item":"3263047d-25ce-4a0a-a799-cec25e991292","keywords":null,"link":"/360/20250606_Le-Monde-lapszemle","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Le Monde: A magyar sajtó a hatalom ellenőrzése alatt áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Offline, az eszközön futó mesterséges intelligenciákat lehet tesztelni a Google új applikációján keresztül.","shortLead":"Offline, az eszközön futó mesterséges intelligenciákat lehet tesztelni a Google új applikációján keresztül.","id":"20250604_google-ai-edge-gallery-uj-alkalmazas-megjelenes-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8.jpg","index":0,"item":"31cb710c-467f-4b63-9267-ff2d4b25cc80","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_google-ai-edge-gallery-uj-alkalmazas-megjelenes-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. június. 04. 16:03","title":"Csendben kiadott egy új alkalmazást a Google, így tudja kipróbálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b177323-86e2-46a3-88f5-f34dcb863b94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos után immár olcsóbb hibrid változatban is kapható itthon a Fiat crossovere.","shortLead":"A tisztán elektromos után immár olcsóbb hibrid változatban is kapható itthon a Fiat crossovere.","id":"20250605_ha-tul-draga-es-lomha-a-villanyos-magyarorszagon-az-uj-hibrid-fiat-grande-panda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b177323-86e2-46a3-88f5-f34dcb863b94.jpg","index":0,"item":"726c2746-d3ee-4891-9106-5deed4d937e7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_ha-tul-draga-es-lomha-a-villanyos-magyarorszagon-az-uj-hibrid-fiat-grande-panda","timestamp":"2025. június. 05. 07:59","title":"Ha túl drága és lomha a villanyos: Magyarországon az új hibrid Fiat Grande Panda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nemzetgazdasági miniszter röviden válaszolt Karácsony Gergely rendkívüli sajtótájékoztatójára.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter röviden válaszolt Karácsony Gergely rendkívüli sajtótájékoztatójára.","id":"20250604_Nagy-Marton-szerint-Karacsony-Gergely-hazudik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d.jpg","index":0,"item":"ad238d73-3b98-4b95-81e7-4384fae18340","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Nagy-Marton-szerint-Karacsony-Gergely-hazudik","timestamp":"2025. június. 04. 11:08","title":"Nagy Márton tagadja, hogy szerencsejátékpénzekkel véreztetnék ki Budapestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ae995e-71e4-45b5-8b18-c300c05f3fa1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar vasúttársaság vezérigazgatója szerint mindez 10 millió forintba került. ","shortLead":"A magyar vasúttársaság vezérigazgatója szerint mindez 10 millió forintba került. ","id":"20250604_mav-keses-visszaterites-vezerigazgato-hegyi-zsolt-vonat-busz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ae995e-71e4-45b5-8b18-c300c05f3fa1.jpg","index":0,"item":"8eb00745-fd83-45c2-b786-f1acc99f6205","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_mav-keses-visszaterites-vezerigazgato-hegyi-zsolt-vonat-busz","timestamp":"2025. június. 04. 17:17","title":"Három nap alatt közel tízezer vonatjegy felét fizette vissza a MÁV a késések miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5ba0db1-1b55-4b1a-9288-8e142aa00ebf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Bodnár Zsigmond elfogadta Molnár Áron bocsánatkérését, és reagált a színész által felvetett újabb állításokra.","shortLead":"Bodnár Zsigmond elfogadta Molnár Áron bocsánatkérését, és reagált a színész által felvetett újabb állításokra.","id":"20250604_Vasvari-Vivien-Molnar-Aron-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5ba0db1-1b55-4b1a-9288-8e142aa00ebf.jpg","index":0,"item":"9665a607-92bf-49a1-b215-9b793d26bdcb","keywords":null,"link":"/elet/20250604_Vasvari-Vivien-Molnar-Aron-fenyegetes","timestamp":"2025. június. 04. 11:46","title":"Vasvári Vivien férje azt állítja, családja halálos fenyegetéseket kap Molnár Áron követőitől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dad2b14c-9556-4f45-83f5-81fcdca4de68","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Elisabeth Sereda korábbi beszélgetések leiratából ollózta össze az interjúként közölt írást.","shortLead":"Elisabeth Sereda korábbi beszélgetések leiratából ollózta össze az interjúként közölt írást.","id":"20250604_Clint-Eastwood-allitasa-ellenere-megsem-annyira-hamis-az-osztrak-lapban-rola-kozolt-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dad2b14c-9556-4f45-83f5-81fcdca4de68.jpg","index":0,"item":"dd6cf74f-e45a-4436-b7bf-00472ea42cc8","keywords":null,"link":"/elet/20250604_Clint-Eastwood-allitasa-ellenere-megsem-annyira-hamis-az-osztrak-lapban-rola-kozolt-interju","timestamp":"2025. június. 04. 12:59","title":"Ugyanazt követte el a Clint Eastwood-interjút meghamisító osztrák újságíró, amiért Návai Anikót kirúgták a Nők Lapjától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbb9c883-ffd4-46bd-97e4-78ccf1939258","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De a Tisza Párt jelenleg a teljes népesség körében is előzi a Fideszt.","shortLead":"De a Tisza Párt jelenleg a teljes népesség körében is előzi a Fideszt.","id":"20250605_Republikon-A-biztos-szavazok-koreben-9-szazalekkal-vezet-a-Tisza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbb9c883-ffd4-46bd-97e4-78ccf1939258.jpg","index":0,"item":"2d90403d-a64c-4402-9975-2e607a72a5cc","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Republikon-A-biztos-szavazok-koreben-9-szazalekkal-vezet-a-Tisza","timestamp":"2025. június. 05. 07:36","title":"Republikon: A biztos szavazók körében 9 százalékkal vezet a Tisza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
100 éves a Maserati, íme 5 csodás darab az aranykorból
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Idén százéves a szigonyos márka, amely gyönyörű és villámgyors versenyautókkal alapozta meg a hírnevét.
A Maseratit 1914-ben alapították a Maserati fivérek, akik eleinte versenymotorok felkészítésével foglalkoztak, a ’20-as évektől kezdve pedig már komplett versenyautókat is építettek.
A ’30-as években Grand Prix-futamokon is részt vettek saját fejlesztésű autóikkal, melyekkel örökre beírták magukat az autóversenyzés nagykönyvébe, a céget viszont 1937-ben eladták Adolfo Orsininak.
1957-ben Juan Manuel Fangoval a volán mögött az egyéni világbajnoki címet is megszerezte a márka a Forma-1-ben, ekkortól kezdve azonban át is tevődött a hangsúly az utcai sportkocsik gyártására, amit később (1993-ban) egy Fiat-felvásárlás követett, rá négy évre pedig a Ferrari tulajdonába kerültek.
Az idény százéves olasz márka korai időszakából, mondhatni aranykorából szemezgettük ki a legszebb autókat.
Maserati 8CM – 1933 A 8CM az olasz márka egyik első Grand Prix versenyautója, amit 3.0 literes soros nyolchengeres motor hajt 240 lóerős teljesítménnyel. A végsebessége 250 kilométer/óra környékén volt, amit valószínűleg halálközeli élmény lehetett átélni a kevésbé masszív, biztonsági öv nélküli, nyitott karosszériában.
Maserati
Maserati 4CLT Monoposto – 1948 Az 1940-es évek végén fejlesztette ki és építette meg a Maserati a 4CLT-t, amivel a második világháború utáni időszakban nem kevesebb, mint 18 Grand Prix-futamot nyertek. Soros négyhengeres, kompresszoros motorja mindössze 1491 köbcentis hengerűrtartalomból 260 lóerőt préselt ki magából, ami négyfokozatú manuális váltóval párosítva 270 kilométer/órás végsebességhez volt elegendő.
Maserati
Maserati A6 GCS Berlinetta – 1953 1953-ban a Maserati bemutatta az A6 GCS Berlinettát, amely egy versenygép pedigréjével rendelkező utcai sportautó. A Pininfarina által tervezett klasszikus formavilága révén a világ egyik legszebb autójaként tartják számon, amit számos autó-szépségversenyen elért első helyezés is bizonyít. Mivel csak négy példány készült belőle, az egyik legritkább és legdrágább veteránautónak számít, ami egyben azt is jelenti, hogy a szerencsés tulajdonosok csak piros betűs ünnepnapokon veszik elő, hogy átmozgassák egy kicsit. Kétliteres, soros négyhengeres motorja 170 lóerőt produkál, amivel könnyedén megfutotta a 235 kilométer/órát.
Maserati
Maserati 250 F – 1957 A klasszikus Forma-1-es autók archetípusa. 1954-től 1958-ig gyártották és a kor egyik leggyorsabb versenyautójának számított, köszönhetően a 2.5 literes soros hathengeres motornak, ami 360 lóerejével szinte repítette a mindössze 650 kilogrammos autót, hiszen a végsebessége valahol 300 kilométer/óra felett volt. Nem is csoda, hogy egy olyan tapasztalt és kellően vakmerő versenyző kezében, mint Juan Manuel Fangio 1957-ben meg is nyerték vele az egyéni világbajnoki címet a Forma-1-ben.
Maserati
Maserati Tipo 61 (Birdcage) – 1959 A Tipo 61 nem csak a szívfájdítóan gyönyörű formájának köszönhetően vonult be az autósport nagykönyvébe, hanem a hullámzó lemezek alatt lapuló technika jóvoltából is, hiszen az első acél csővázzal készült versenyautók közé tartozik. Ennek köszönhetően nem csak hatványozottan merevebb a kasztnija a korábbi versenyautóknál, de a tömegét is alacsonyan tudták tartani. 2.9 literes soros négyhengeres motorja 250 lóerőt produkált, ami különösebb erőlködés nélkül gyorsította a 600 kilogrammos autót 300 kilométer/órás sebesség fölé. A Tipo 61-et főként hosszú távú versenyzésre tervezték, Stirling Moss-szal pedig be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen többek közt a nürburgringi 1000 kilométeres versenyen is győzni tudtak.
Maserati
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségrevonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.