Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a3cb9faf-b1d4-4828-b4fb-5ece4b760916","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Gy. Németh Erzsébet DK-s politikust Áder János volt államfő húga jelentette fel.","shortLead":"Gy. Németh Erzsébet DK-s politikust Áder János volt államfő húga jelentette fel.","id":"20250203_Kegyelembotrany-a-birosag-szerint-a-DK-alelnoke-nem-ragalmazott-amikor-Ader-Janos-hugat-emlegette","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3cb9faf-b1d4-4828-b4fb-5ece4b760916.jpg","index":0,"item":"80fa4bd1-8bc3-4b8e-a118-800361bc4590","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Kegyelembotrany-a-birosag-szerint-a-DK-alelnoke-nem-ragalmazott-amikor-Ader-Janos-hugat-emlegette","timestamp":"2025. február. 03. 16:49","title":"Kegyelembotrány: A bíróság szerint a DK alelnöke nem rágalmazott, amikor Áder János húgát emlegette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d52e7be5-0b2d-4d38-b940-d7788b28252c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az élet utat tör!","shortLead":"Az élet utat tör!","id":"20250202_Lousiana-akvarium-bebi-capa-szuletes-szuznemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d52e7be5-0b2d-4d38-b940-d7788b28252c.jpg","index":0,"item":"52b4bff1-bb34-42fb-8694-ae89feea4c2b","keywords":null,"link":"/elet/20250202_Lousiana-akvarium-bebi-capa-szuletes-szuznemzes","timestamp":"2025. február. 02. 20:36","title":"Csak két nőstény volt az akváriumban - de akkor hogy született meg Yoko, a bébi macskacápa?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b59605c-e1a2-4cce-9a43-6712eceaede1","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Taylor Swift, Leonardo DiCaprio, George Clooney és Andre Agassi is ezt játssza, és olyan hangja van, mint amikor valaki felbont egy pezsgősüveget. Bemutatjuk pickleballt.","shortLead":"Taylor Swift, Leonardo DiCaprio, George Clooney és Andre Agassi is ezt játssza, és olyan hangja van, mint amikor valaki...","id":"20250202_pickleball-tenisz-taylor-swift-leonardo-dicaprio-george-clooney-andre-agassi-mcenroe-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b59605c-e1a2-4cce-9a43-6712eceaede1.jpg","index":0,"item":"057ecff0-674d-4808-8d71-b3c6c7178e84","keywords":null,"link":"/sport/20250202_pickleball-tenisz-taylor-swift-leonardo-dicaprio-george-clooney-andre-agassi-mcenroe-magyarorszag","timestamp":"2025. február. 02. 11:00","title":"Erre az új őrületre van rápörögve fél Hollywood, de Magyarországon is egyre népszerűbb a tenisz trónkövetelője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f94f2ef-2edf-4d78-b736-4f2533fa11ea","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszter bízik a turizmusban, szerinte “igazi motorként” húzta felfelé a GDP-t tavaly is.","shortLead":"A miniszter bízik a turizmusban, szerinte “igazi motorként” húzta felfelé a GDP-t tavaly is.","id":"20250202_Nagy-Marton-Sajat-bankja-lesz-a-turisztikai-szektornak-osztol-mar-hitelezne-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f94f2ef-2edf-4d78-b736-4f2533fa11ea.jpg","index":0,"item":"bedcd045-4edf-4dbd-a2d4-139232638dde","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_Nagy-Marton-Sajat-bankja-lesz-a-turisztikai-szektornak-osztol-mar-hitelezne-is","timestamp":"2025. február. 02. 09:15","title":"Nagy Márton: Saját bankja lesz a turisztikai szektornak, ősztől már hitelezne is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c245d9ed-4716-412c-b57b-88ecbe4628d3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Északkeleten 3-5 centi hó is esett, Budapesten nem marad meg.","shortLead":"Északkeleten 3-5 centi hó is esett, Budapesten nem marad meg.","id":"20250202_havazas-idojaras-eszakkelet-magyarorszag-idokep-meteorologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c245d9ed-4716-412c-b57b-88ecbe4628d3.jpg","index":0,"item":"a94da4fd-96b8-4899-8815-5690096bf076","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_havazas-idojaras-eszakkelet-magyarorszag-idokep-meteorologia","timestamp":"2025. február. 02. 10:39","title":"Hólepel borult Északkelet-Magyarországra, Pesten is szállingózik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ef1c6e6-e2fd-4a33-8c8a-dcee19999794","c_author":"Földes András","category":"gazdasag","description":"A közpénzherdálás csúcsteljesítménye, amikor egy beruházás elkészül, de mivel a cél a lopás volt, sosem kerül használatba. Kastélyok, stadionok, fürdők és persze állatkert, amelyeket akár használhatnánk is, de inkább enyésznek, mint egy posztapokaliptikus zombifilmben. Szavazzon, melyik legyen a pénzégetés emlékműve!","shortLead":"A közpénzherdálás csúcsteljesítménye, amikor egy beruházás elkészül, de mivel a cél a lopás volt, sosem kerül...","id":"20250202_korrupcio-hat-magyar-emlekmuve-godi-adatkozpont-sorsok-haza-kisteleki-kastely-szigetszentmiklos-stadion-biodom-racfurdo-szavazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ef1c6e6-e2fd-4a33-8c8a-dcee19999794.jpg","index":0,"item":"83825221-44c0-4b3a-9b6f-661074464c71","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_korrupcio-hat-magyar-emlekmuve-godi-adatkozpont-sorsok-haza-kisteleki-kastely-szigetszentmiklos-stadion-biodom-racfurdo-szavazas-ebx","timestamp":"2025. február. 02. 17:00","title":"Íme a féktelen magyar pénzszórás rohadó emlékművei, amelyekből már csak a zombik hiányoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bb8f28d-dc7a-44f8-a8cc-bd564999f597","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A Tények értesülése szerint a sofőr a párjával beszélt mobilon a balesetkor. ","shortLead":"A Tények értesülése szerint a sofőr a párjával beszélt mobilon a balesetkor. ","id":"20250202_Szazhalombatta-korforgalom-halalos-autobaleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bb8f28d-dc7a-44f8-a8cc-bd564999f597.jpg","index":0,"item":"ddcbc7d6-d78d-4ba4-8b56-2a3a76b2d435","keywords":null,"link":"/cegauto/20250202_Szazhalombatta-korforgalom-halalos-autobaleset","timestamp":"2025. február. 02. 21:17","title":"Átrepült a körforgalmon egy Skoda Százhalombattán, nem tudták megmenteni a sofőrt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3cdeb41-4689-427b-8deb-83e553c34892","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kultúrák közötti párbeszéd rovarevéssel holdújévkor: a legismertebb pesti kínai vendéglős etette meg a főpolgármestert.","shortLead":"Kultúrák közötti párbeszéd rovarevéssel holdújévkor: a legismertebb pesti kínai vendéglős etette meg a főpolgármestert.","id":"20250202_karacsony-gergely-rovareves-kinai-ujev-wang-mester-kinai-konyha-selyemhernyo-kobanya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3cdeb41-4689-427b-8deb-83e553c34892.jpg","index":0,"item":"a8771b66-57fb-4e98-9e32-03c17819bddb","keywords":null,"link":"/elet/20250202_karacsony-gergely-rovareves-kinai-ujev-wang-mester-kinai-konyha-selyemhernyo-kobanya","timestamp":"2025. február. 02. 10:24","title":"Evőpálcikával küzdött és hernyót kóstolt Karácsony Gergely Kőbányán – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mert nincs is belőle. Ez az új Twingo legalább kilépett az autógyárak mai komfortzónájából.
A Renault 5 a ’70-es,’80-as évek egyik legjobb kisautója volt, el is adtak belőle vagy 3 millió darabot. Az első Twingo a ’90-es éveket határozta meg, sokak szerint még ma is lehetne ugyanazt forgalmazni, annyira működött az a kisautó.
A világ azonban jelentősen megváltozott és furcsa módon a városi miniautók mostohagyerekké váltak. A gyártók felől a kicsi kocsin, kicsi a profit és még csak nem is veszik őket. A vevők felől meg nem igazán olcsók ezek az autók. Pedig micsoda remek kis autók ezek.
A harmadik generációnál tart a Renault Twingo, amely most megint kisebb forradalmat csinál. Farmotoros, hátsókerék-hajtású, méghozzá ötajtós autónak álmodták meg. Ráadásul a külsejéért egy magyar felelős, Wittinger Csaba személyében. Ilyen paraméterekkel máris jelentős előnnyel indult a szakma szemében az új Twingo. A bemutatón az is kiderült, jogos-e a megelőlegezett bizalom.
Képgaléria.
D.P.
A mérhető előnyök azonnal jelentkeznek egy hátra helyezett motorú autónál. Kapásból nagyobb a tér, ugyanis a kerekek mehetnek a sarkokba, alig van túlnyúlás. Ráadásul az első kerekek elfordulási szöge is lényegesen nagyobb lehet. Az új Twingo esetében például 45 fokban is állhatnak az első kerekek, amivel 8,6 méteres átmérőjű körön fordul a kocsi. Nagyjából el is lehet felejteni a macerás „Y-t” a megforduláshoz.
Ahol előny van, ott persze megoldandó hátránynak is kell általában lennie. Itt az ütközésvédelem az első és a gyártási költség második, a nagyobb probléma. A másodikat a Renault egy szövetséggel oldotta meg. A franciák oda-vissza tulajdonosai egymásnak a Daimlerrel és a szövetség gyakorlati megvalósulásaként az új Smarttal összességében közel 70 százaléknyi közös alkatrészen osztozik az új Twingo.
Az első felvetést, az ütközésvédelmből is jól vizsgázott a Twingo, a 2014-es átdolgozott EuroNCAP szerinti négy csillagra tört, ami a minikategóriában előkelőnek számít.
A formai jegyeket illetően, majd mindenki eldönti tetszik-e vagy sem, de az új Twingon sok jópofa részlet van. Hátulról a kiöblösödőnek tűnő fenékrész visszaidézi a Renault 5 GT-t, vagy ott a hátsó ajtók kilincse, amely az ajtók sarkába költözött, amitől sportosabbnak, háromajtósnak tűnik az autó. De ilyen az első ütköző elemen lévő LED-es nappali fény két köröcskéje is, ismerős az ős Twingoról. Bent is sorakoznak a budget-autós, mégis szimpatikus megoldások. A zsanéros hátsóablak, a nagyméretű uzsidoboz a váltó előtt, a hátsó ajtó behúzója, a piktogramos műanyaggal. Egyébként, a csomagtér valóban nem jelenős méretéhez (188 liter) ezek, a kabinban elrejtett, plusz tárolóhelyek még hozzáadnak 52 liternyit. A jelszó nagy általánosságban is a személyre szabhatóság, mert ez a kulcsszó manapság a kisautóknál. Hogy mennyire vidám autónak szánják, az jól mutatja, nem is lehet szürkében megvenni, hiába is az a legnépszerűbb szín az európai autók közt.
Képgaléria.
D.P.
A kocsiba beülve egyébként azonnal feltűnik a magas üléspozíció, meglepően rálátni a forgalomra. Ez nyilván döntés kérdése volt, szem előtt tartva a várható vevői arányokat. A motorválasztéknál sem estek túlzásba, vagy ilyet, vagy olyat kap a kedves ügyfél. Mindkettő benzines, háromhengeres, 900 illetve 1000 köbcentisek. A különbség csupán a turbó. Az alapmotor, az egyliteres 70 lóerős, míg a csak csúcsfelszereltségű szinttel kapható változat 90 lóerős.
A 70 lovas szívómotorral az autó városban szépen boldogul, az áttételek az ötfokozatú váltóban elég hosszúak pörgetni kell némi dinamizmusért, de így sem fogunk belepréselődni az egyébként kagyló formájú ülésekbe. A városból kiérve pedig majd átgondoltan kell egy-egy előzést bevállalni. Az átlagos teljesítményért, a 91 Nm-es nyomatékért cserébe, a fogyasztását 4,2 literre ígéri a gyártó 100 kilométerenként.
Teljesen más karakter a 90 lovas turbós, amelynek 135 Nm a maximális forgatónyomatéka már izgalmasan mozgatja az alig 900 kilogrammos kasztnit. Itt már megvan az élmény is, amely nem csak a praktikus helykihasználást jelenti egy hátsókerék-hajtású autónál.
A kocsi a műszerezettségét, gondolva a fiatal célközönségre, okostelefonos applikáción keresztül oldották meg. Az alapszoftver R&GO névre hallgat és lényegében a rádió feletti univerzális dokkolóba kell a mobilunkat berakni az elindításához. Innentől a mobilunk képernyőjén fut a navi, a telefon, a multimédia, vagy akár a fordulatszámmérő is itt jeleníthető meg. A magasabb felszereltségi csomagban persze kérhető beépített info/szórakozatató center is. A Renault R-Linkkel egy 7 colos folyamatos internetkapcsolat képes multimédia kijelzős egységet vásárolhatunk.
D.P.
Nehéz megítélni előre a Twingo sikerét, pedig az árait illetően nem sokkoló a kisautó. A 2,59 millió forinttal startoló 70 lóerős Life változatból nyilván a klíma (amit nem is lehet bele konfigurálni) és a villanyablakok fognak legjobban hiányozni. A Zen változat a középszint, alapból az említett R&GO rendszerrel 2,85 milliótól indul, míg a szériában klímás, bőrkormányos, könnyűfém felnis, tempomatos Intens verzió 3,2 milliós vételárról kezd. Aki pedig a bugit is akarja vezetés közben, a turbósért 3,5 millió forintos alapárral számolva kezdjen konfigurálni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.