Nehéz lenne megválaszolni, vajon az autóipar melyik évtizedben termelte ki a legszebb formaterveket, de az biztos, hogy a legtöbben azonnal rávágnák az 1960-as éveket, gondolva a hullámzó karosszériájú olasz csodákra. Az ezt követő évtizedben jelentős dizájnváltás következett be, de szerencsére ekkor is sorra születtek emlékezetes formatervek, melyek közül az egyik legérdekesebb az 1971-es Torinói Autószalonon bemutatott Maserati Boomerang.

A Giorgetto Giurgaro által megálmodott futurisztikus tanulmányautóból mindössze egy példány készült, ami a kiállításon leginkább mozdulatlan szoborként volt jelen, hiszen hiányzott belőle a hajtáslánc. Az 1972-es Genfi szalonra viszont már megkapta Bora alkatrészeit és V8-as motorját, amely a maga 300 lóerős teljesítményével 300 kilométer/órás végsebességet garantált az ék alakú űrautónak.
Az már más kérdés, hogy létezik-e olyan ember, aki ezt ki is próbálná, ugyanis meglehetősen szokatlan a beltér is, melynek leginkább extravagáns részlete éppen a kormánykerék, és az általa körülölelt műszerfal. Az autó egyébként teljesen működőképes, olyannyira, hogy az eladást bonyolító Bohnams akciós ház szerint minden engedélye megvan ahhoz, hogy akár közúti forgalomban is részt vehessen.
Feltéve, ha a leendő tulaj lesz annyira bátor, hogy kimerészkedik vele a fűtött garázsból, ugyanis az értékét 4 millió dollárra, azaz 1,1 milliárd forintra becsülik.






Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.