A nagy gyártók mellett a másodipar is lecsap az autonóm autózásra, elkezdtek megjelenni a normál autókat felokosító önvezető kiegészítők.
hvg.hu
A kanadai X-Matik például egy olyan rendszert kínál, amely második fokozatú önvezetést tesz lehetőve, vagyis a sofőr felügyelete mellett, hosszabb távon is leveheti a kezeit kormányról menet közben.
A LaneCruise nevű rendszer mindössze háromezer kanadai dollárba kerül és lényegében bármilyen autóba beépíthető, amelyeknél a kormányzás és a pedálok jeleit elektronikusan továbbítják a beavatkozó egységek felé. Az átalakító csomagban kamerák, kontrollerek és a szükséges szoftverek mellett egy nagy kijelző van. Az önvezető rendszer természetesen olvassa a táblákat, közlekedési jelzéseket, figyeli a gyalogosokat, autókat.
A cég szettjét már meg is lehet rendelni némi előleg fejében. Ahogyan a videón látszik egyébként elég ügyesen elboldogul az autópályás környezetben.
A csomag tulajdonképpen egy fapados Tesla Autopilot rendszert eredményez, amellyel előzni is lehet, hasonlóan a Tesla kocsijához, ahol indexeléssel kell jóváhagyni a kocsi manőverét.
Azért az kijelenthető, hogy komolyabb felszerelés – lézeres radarok, szonárok – beépítése nélkül működik. Vagyis amivel ez a gyártó olcsó tud maradni, az az, hogy magasabb szintű önvezetés nem nagyon jöhet össze a rendszerrel.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”