A botrányt a Daily Mail robbantotta ki egy floridai kereskedő információi alapján, akit korábban elbocsátottak az állásából, állítólagosan éppen azért, mert kifogásolta az eljárást.
Az elbocsátott díler persze perre vitte az ügyet. A botrány kirobbanása után a Ferrari belső intézkedésében lezárta a manipulálás lehetőségét, amelynek részletei most jutottak el a brit napilaphoz.
Az eljárás lényege egyébként a Ferrarikban az volt, hogy szoftveresen a digitális kilométerórát gyárilag vissza lehetett pörgetni, akár „0” kilométeres állásra is, amelyek egy-egy ritkább LaFerrari vagy az Aperta esetében akár millió dolláros összeg is hozhattak az eladói oldalnak.
A csalásról mindenképpen tudnia kellett a gyártó vezetésének is, ha a dílerek erre jóváhagyást kaptak. A járművek diagnosztikai szoftvere pedig összeköttetésben van a cég központjával, amelyen nem csak azt látják, milyen munkákat végeznek az autókkal, de a központnak kellett engedélyeznie a visszatekerést is.
A másik, közvetlen bizonyíték a csalásra az volt, hogy a Ferrari a botrány kirobbanás után – a most ismerté vált feljegyzés alapján – blokkolta a Ferrarik DIES Tester nevű szoftverében azt a lehetőséget, amelyen keresztül az óratekerést végezték. A ferrarisoknak belső feljegyzésben jelezték, ezt a lehetőséget eltávolították a kocsikból, egyben a szervizek számára készült leírásokból is kivették ezt a bekezdést.
A Ferrari a Daily Mailnek kiadott egy nyilatkozatot is, amelyben azt írták, hogy bár volt ilyen lehetőség, de csak a kocsik első 500 kilométerében lehetett visszaállítani az órát alacsonyabb értékre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.