szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez az úttörőnek ígérkezett német sportkocsi spanyol megrendelésre készült, de végül sohasem került sorozatgyártásba.

A 80-as évek elején a Seat azzal a kéréssel kereste meg a Porschét, hogy a német mérnökök fejlesszenek ki számára egy soros négyhengeres benzinmotort az Ibiza, a Malaga és a Ronda számára. Ez a System Porsche jelzésű motor nem sokára el is készült és 1,2, illetve 1,5 literes lökettérfogatú változatokban került be a Seatokba.

A spanyol és a német márka együttműködése a későbbiekben is folytatódott, ugyanis a 80-as évek közepén a Seat felkérte a Porschét egy kicsi és könnyű roadster kifejlesztésére. A PS nevet kapott autó alig 3,675 méter hosszú és 1,1 méter magas lett, a mérlegen pedig alig 880 kilogrammot nyomott. A motorházteteje alatt pedig a fentebb említett nagyobbik motor rejtőzött, egy ötgangos váltóval kiegészítve.

A középmotoros sportos Seatból végül nem lett semmi, mert a spanyoloknak nem tetszett a végeredmény. A Porsche azonban nem szerette volna, hogy a fejlesztésére fordított 10 millió márkás összeg kidobott pénz legyen, így a PS-re építkezve elkészítette a Junior 984-es típust. A kocsit eredetileg farmotorosnak és összkerekesnek tervezték, de a négykerékhajtást gyorsan elvetették, a motor pedig végül egy 2 literes boxer erőforrás lett.

A költséghatékonyság miatt más Porschékból ismerős alkatrészekkel telepakolt, mindössze egyetlen példányban készült új modell végül nem kapott zöld jelzést a cég vezetőségétől és 1987-ben teljesen leállították a fejlesztését. A kétszemélyes utastér, a kompakt formaterv és az utasok mögötti motor koncepciója azonban néhány évvel később feltámadt, még pedig a Boxster "személyében".

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!