Minden dizájner és autógyártó álma, hogy ikonikus autókat alkosson. Nyilván van, akinek ez gyakrabban összejön, és van, ahol ritkábban. Az olyan nagy cégeknél, mint a Daimler, a PSA vagy a Hyundai-Kia komoly, százas nagyságrendű formatervezési részlegek működnek. A Párizsi Autószalonra is elhozták a legújabb ötleteiket, amelyek nagyjából három dologra fókuszálnak: elektromos hajtás, önvezetés, konnektivitás.
Az egyik legjellemzőbb megközelítés, hogy láthatóan egyre inkább a nappali szobákat idézik az autóbelsők.

A sofőr nem kap kiemelt szerepet, nem is kell feltétlen a menetirányban ülnie. Bár itt az alábbi terveken nem feltétlen kínai autók látszanak, de ott például az Európában mára lesajnált egyterűek hatalmas fejlődését jósolják. Hogy, miért? Mert véget ért a korábbi, családonként egy gyereket engedélyező rezsim.
A másik fontos változás, hogy amíg korábban az emberek az ablakon kinézve utaztak, a jövőben, főleg, ha önvezető autók lesznek, a mobileszközeikbe merülve fognak utazni. Hogy mindez jó-e, az már egy komoly filozófiai kérdés.
Mindenesetre az autótervezők elképesztő fantáziával dolgoznak: a Daimler, a Peugeot, a Hyundai, a francia DS márka, vagy az alakváloztató autók, mind ott vannak a műhelyekben. A kérdés csak az, hogy ezekből hogyan lesz aztán sok unalmas tucatautó az utcákon.




























Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.