Az európai új autó értékesítések száma nagyjából 1,72 millió darab volt márciusban, ami 3,9 százalékos csökkenést jelentett 2018 azonos időszakához képest az ACEA legfrissebb statisztikái szerint- írja a Portfolio.hu. A tavaly év végi, valamint a 2019 eleji visszaesés döntően azzal volt magyarázható, hogy több autógyártónak nehézséget okozott az új, szigorúbb WLTP-menetcikulsra történő átállás. A jövővel kapcsolatos várakozások sem adnak okot az optimizmusa.
A márciusi statisztikákból kiderült az is, hogy az EU meghatározó autópiacain kevesebb autót értékesítettek, mint egy évvel ezelőtt: Németországban (-0,5%), Franciaországban (-2,3%), az Egyesült Királyságban (-3,4%), Spanyolországban (-4,3%) és Olaszországban (-9,6%) is visszaesés volt megfigyelhető. Múlt hónapban csupán hét olyan ország volt az EU-ban, ahol nőttek az új autó eladások: Litvánia (+43,8%), Dánia (+33,2%) és Románia (+20,8%) végzett az élen a növekedés tekintetében.
Ha a meghatározó márkákat nézzük, akkor a Nissan (-28,4%), a Ford (-15,5%), a Mercedes (-13,7%) és a Fiat (-12,2%) eladásai csökkentek a legnagyobb mértékben az előző év azonos időszakához képest márciusban.
Ugyanakkor voltak olyan gyártók is, amelyek ebben a nehéz időszakban is képesek voltak arra, hogy növeljék eladásaikat: az Audi (+1,7%), a Mini (+3,5%), a Volvo (+3,6%), a Seat (+4,8%) és a Citroen (+7,4%) is több autót értékesített 2019 márciusában, mint egy évvel korábban. Márciusban az abszolút győztes a Dacia lett, a márka múlt hónapban közel 59 ezer autót értékesített, ez több mint 22 százalékos növekedést jelentett 2018 azonos időszakához képest.