A 80-as évek közepén olyan elképesztően erős, nagyon könnyű és szélvészgyors versenyautók bukkantak fel a ralipályákon, mint még korábban sohasem. Ezek voltak az úgynevezett B-csoportos
raliautók, amelyeket nagyon nehéz volt uralni az utakon és amelyek felejthetetlen látványt nyújtottak a nézőknek a száguldásuk során. Egészen addig, amíg végül túl veszélyesnek nyilvánították őket és egy tollvonással kitiltották ezeket a versenyautókat az autósportból.
Az egyik leghíresebb ilyen autó a Ford által fejlesztett RS200 volt. Ez egy kétajtós apró kocsi, melynek 4 méteres hosszúságához mindössze 1050 kilogrammos tömeg, illetve 450 lóerős teljesítmény, valamint 490 Nm-es nyomaték társul. Az 1,8 literes turbómotort középre szerelték és természetesen mind a négy keréken van hajtás. Az 5 fokozatú kéziváltós autó végsebessége mindössze 190 km/h, a 0-100-as sprintet azonban alig 3,8 másodperc alatt le lehet tudni vele.
Homologizációs okokból 146 közúti példány is készült a Ford RS200-ból, melyből a gyár mindössze három rali-vb versenyautót készített. És ezek közül most eladósorba került ez a konkrét példány:
A svéd ralilegenda, Stig Blomqvist által az 1986-os svéd és portugál ralikon vezetett versenyautó kiváló állapotnak örvend, és tulajdonosa átszámítva mintegy 175 millió forintot kér érte.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.