Kicsi az 1,4 literes motor? De 480 lóerő talán azért elég lesz belőle

Körbejártuk a Lancia ikonikus versenyautóját, melynek hatalmas teljesítménye mellé pillekönnyű karosszéria társul.

Kicsi az 1,4 literes motor? De 480 lóerő talán azért elég lesz belőle
Az elmúlt hétvégén a mogyoródi aszfaltcsíkon megrendezett Hungaroring Classic egyik legkülönlegesebb versenyautója az alábbi képeken látható Lancia Beta Montecarlo Turbo volt.
László Ferenc

Az utastér mögött elhelyezett 4 hengeres motor mindössze 1,4 literes lökettérfogattal rendelkezik, de a méretes KKK turbónak köszönhetően a teljesítménye eléri a 480 lóerőt. Igaz, ehhez egészen 9500-as fordulatszámig kell pörgetni a motort. A 380 Nm-es nyomatékcsúcs 6000 és 8000 között érhető el.

László Ferenc

Az alig 1,1 méter magas Lancia Beta Montecarlo Turbo 3,6 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 270 km/h.

László Ferenc
László Ferenc

A mindössze 780 kilogrammos olasz járgányt négy évtizede olyan pilóták vitték sikerre, mint például Riccardo Patrese, Walter Röhrl vagy Michele Alboreto. A típusból 1979 és 1982 között mindössze 11 példány készült.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.