szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A japánok már a 2030-as években személyszállításra is használnának ehhez hasonló járműveket.

Egy elektromos "repülő autó" prototípusát mutatta be hétfőn Tokió közelében a japán NEC Corp. elektronikai cég. A vállalat abikói üzemében tartott bemutató során a négy propellerrel felszerelt drónszerű jármű 3 méteres magasságba emelkedett, majd nagyjából egy percnyi lebegés után visszaereszkedett a talajra.

A 3,9 méter hosszú, 1,3 méter magas és 3,7 méter széles "repülő autó" egy biztonsági okokból felállított gigantikus ketrecben hajtotta végre a tesztrepülést. A pilóta nélküli, 148 kilogrammos jármű a NEC Corp. által kifejlesztett szoftvert használja a repülésirányításhoz és a helymeghatározáshoz.

A cég maga nem akar repülőautó-gyártással foglalkozni, de reményei szerint az általa kidolgozott technológiát fogják használni 2023-tól ezekben, az első körben teherszállításra használt járművekben.

A vállalat azt tervezi, hogy annak a Cartivator nevű japán startupnak ajánlja fel a technológiát, amellyel tavaly írt alá megállapodást. A több mint 80 másik vállalat, köztük a Panasonic Corp. és a Toyota Motor Corp. támogatását élvező Cartivator 2023-tól akarja üzembe helyezni két férőhelyes repülő autóját, és 2026-ra már tömeggyártást tervez.

A japán kormány szívügyének tekinti a repülő autók fejlesztését és a helyi magánszektorral együttműködve igyekszik felvenni a versenyt az olyan globális riválisokkal, mint a Boeing Co., az Airbus S.A.S. és az amerikai Uber Technologies Inc.

A repülő autók a turizmus, a szabadidős tevékenységek, a teherszállítás terén és a katasztrófa sújtotta területeken zajló mentési munkálatokban egyaránt hasznosíthatóak lennének, továbbá segíthetnének enyhíteni a közlekedési dugókat, ám a rájuk vonatkozó szabályozások még hiányoznak. A japán kormány ugyanakkor már a 2030-as években alkalmazná őket a városi közlekedésben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Bosch megtanítaná repülni a taxikat, a "titkot" egy kis doboz rejtheti

Iparági várakozások szerint az első légitaxi-szolgáltatások legkésőbb 2023-ban indulnak el a világ néhány nagyvárosában. A Bosch a hagyományos járművekben 25 éve használt rendszerekből emelne át szenzorokat az újfajta járművek vezérlőegységébe, így tartván alacsonyabban a költségszintet.