Mert a Kodály körönd játssza benne a nyugat-berlini Kurfürstendammt.
hvg.hu
Megszokhattuk már, hogy a ma készülő filmek egy részének díszleteit a budapesti utcák adják, a BMW is forgatott már korábban is náluk, méghozzá éppen egy jövő autójukról szóló szpotot.
Most pedig abban a kommunista időket felidéző filmben szerepel a városunk, amely annak a történetnek állít emléket, hogy a berlini fal felhúzása után hogyan csempészték át egymást családtagok a határon a legkeményebb időkben is.
A történet főszereplője a család mellett egy BMW Isetta, a bajor márka háború utáni első autója, amely leginkább azért lett ilyen egyszerű, mert akkoriban a BMW korántsem a sportos autóival akart életben maradni, hanem egy olyan olcsó eszközt kínáltak a magához térő háború utáni nyugatnémet embereknek, amelyet meg tudtak fizetni.
Az Isetta a hűtőszekrény-szerűen nyíló ajtajával mára sokak kedvence lett. És látni, hogy a német mérnökagy a legnagyobb szükség esetén is milyen kreatív megoldásokat szült a szöktetéshez.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.