18 ezer óra: az új Ferrarinak csak az első lökhárítójára ennyi időt fordítottak

Az új Ferrari 488 GT3 Evo az elődjénél is sokkal gyorsabbnak ígérkezik, és a közutakra továbbra sem szabadítják rá.

  • hvg.hu hvg.hu
18 ezer óra: az új Ferrarinak csak az első lökhárítójára ennyi időt fordítottak
A Ferrari egyik legizgalmasabb közúti sportkocsija a 488 GTB, melynek négy évvel ezelőtt mutatkozott be a GT3-as szabályoknak megfelelő versenyautó változata. És most ez utóbbiból megérkezett a továbbfejlesztett változat, íme:
Ferrari

A keresztségben Ferrari 488 GT3 Evo nevet kapott újdonság nem szól másról, mint a minden részletre kiterjedő szofisztikált finomhangolásról. A mérnökök és nagyteljesítményű számítógépeik csak az első lökhárító optimalizálásával több mint 18 ezer órát foglalkoztak.

Ferrari

Érdekesség, hogy a több leszorítóerőt előállító új versenyautónak nemcsak az aerodinamikai megoldásain finomítottak, hanem a tengelytávolságát is megnövelték egy kicsit, aminek köszönhetően némileg csökkent a gumikopás. A fejlesztőknek a tömegen is sikerült egy keveset faragniuk, az új versenyülés például 2,4 kilogrammal könnyebb az elődjénél.

A 600 lóerős és 700 Nm-es biturbó V8-as benzinmotor vezérlését is módosították, emiatt kedvezőbb lett a nyomatékleadás.

Ferrari

 

Ferrari
Ferrari
Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.