szerző:
hvg.hu

Modernizálná az EU a hét éve bevezetett abroncsjelöléseket.

Megszületett az Európai Parlament, az Európai Tanács és az Európai Bizottság közti politikai megállapodás, hogy elfogadjanak egy gumiabroncs-címkézési metódust – írja az Európai Bizottság sajtóoldala.

Mostanra elég ismert lett az autógumik címkézéinek jelölése, ahol az energiahatékonyságot, a nedves úton való fékezési teljesítményt és a környezeti zajszintet kell feltüntetni.

A jelenlegi jelzések modernizálását már korábban elkezdték előkészíteni az uniós szakbizottságok. Az elsődleges cél a környezetszennyező anyagok kibocsátásának csökkentése a fogyasztók jobb tájékoztatásán keresztül, amellett, hogy a közúti közlekedést biztonságosabbá tegyék.

Az új címkézés fontos szabályozása, hogy a rendelet kiterjedne a teherautók és buszok gumiabroncsaira (C3) is. Eddig csak a személygépkocsik és kisteherautók gumiabroncsait vették be a szabályokba: C1 volt a személygépkocsi kategória, míg C2 a kishaszonjárműveké.

Az unió felmérései szerint a közúti szállítás az EU üvegházhatású gázainak 22 százalékáért felelős, és a gumiabroncsok – főleg gördülési ellenállásuk miatt – a járművek üzemanyag-fogyasztásában meghatározóak, a fogyasztás 5-10 százalékáért felelősek.

Az új címkéken elsőre talán sok változás nem látszik, de néhány fontos különbség mindenképpen lesz a régiekhez képest. Az egyik ilyen, hogy lesz egy QR-kód a címkén, ahol további információk érhetőek majd el.

A jövőben a gumiabroncsok becsült maximális futásteljesítményére és kopására vonatkozó információkat is hozzá lehet adni az információként.

További változás, hogy míg korábban G-ig tartott a fogyasztási besorolás, a jövőben az F lesz a legrosszabb osztályzat. Ugyancsak jól látható különbség, hogy fel kell tüntetni, ha havas, illetve jeges útfelületre is használható az abroncs.

Az EP szerint az új címkézési rendszer évente 10 millió tonnával csökkentheti a CO2-kibocsátást a tudatosabb vásárlási döntések miatt. Az egész folyamat lezárásaként az új címkék majd 2021 májusától lehetnek kötelezőek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
730 ezer olyan ember dolgozik ma Magyarországon, akinek el tudnák venni a munkáját a robotok

730 ezer olyan ember dolgozik ma Magyarországon, akinek el tudnák venni a munkáját a robotok

Péterfy Gergely: "Berágott a mi kis gulyás-Napóleonunk"

Péterfy Gergely: "Berágott a mi kis gulyás-Napóleonunk"

A debreceni sztori: Mérési hiba vagy Nobel-díjra érdemes áttörés a fizikában?

A debreceni sztori: Mérési hiba vagy Nobel-díjra érdemes áttörés a fizikában?

Ötre nőtt az odesszai tűzeset halálos áldozatainak száma

Ötre nőtt az odesszai tűzeset halálos áldozatainak száma

Meghalt a nő, akit megerőszakoltak és felgyújtottak Indiában

Meghalt a nő, akit megerőszakoltak és felgyújtottak Indiában

A megkéselt tanárnő megbocsát diákjának

A megkéselt tanárnő megbocsát diákjának