szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ingolstadti mérnököknek sikerült egy kicsit tovább optimalizálniuk az e-tron technikáját.

Az Audi idén év elején dobta piacra első olyan modelljét, melyet már a kezdetektől fogva kifejezetten villanyautónak szántak. Ez a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt e-tron, melynek WLTP-szabvány szerinti hatótávja eddig 411 kilométer volt.

A német gyártó azonban máris továbbfejlesztette a divatterepjáró kategóriás elektromos autót, melynek hatótávja ennek köszönhetően 25 kilométerrel nőtt. Vagyis a mostantól forgalomba kerülő, hardveres és szoftveres frissítéseket egyaránt felvonultató e-tronokkal egy feltöltéssel mintegy 436 kilométert lehet megtenni, legalábbis a közepesen engedékeny európai WLTP-szabvány szerint.

©

Azt egyelőre nem tudni, hogy a szigorúbb amerikai EPA-szabvány szerinti hatótáv hogyan alakul, mindenesetre az e-tron eddig 328 kilométert tudott ezen mérés szerint. Itt jegyzendő meg, hogy a nyáron megejtett mintegy 1200 kilométeres tesztünk során a gyakorlatban 300-315 kilométeres hatótávot produkált az e-tron.

A 95 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 360-402 lóerős Audi e-tron 55 quattro hazai alapára 28,5 millió forint.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!