szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ingolstadti mérnököknek sikerült egy kicsit tovább optimalizálniuk az e-tron technikáját.

Az Audi idén év elején dobta piacra első olyan modelljét, melyet már a kezdetektől fogva kifejezetten villanyautónak szántak. Ez a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt e-tron, melynek WLTP-szabvány szerinti hatótávja eddig 411 kilométer volt.

A német gyártó azonban máris továbbfejlesztette a divatterepjáró kategóriás elektromos autót, melynek hatótávja ennek köszönhetően 25 kilométerrel nőtt. Vagyis a mostantól forgalomba kerülő, hardveres és szoftveres frissítéseket egyaránt felvonultató e-tronokkal egy feltöltéssel mintegy 436 kilométert lehet megtenni, legalábbis a közepesen engedékeny európai WLTP-szabvány szerint.

Audi

Azt egyelőre nem tudni, hogy a szigorúbb amerikai EPA-szabvány szerinti hatótáv hogyan alakul, mindenesetre az e-tron eddig 328 kilométert tudott ezen mérés szerint. Itt jegyzendő meg, hogy a nyáron megejtett mintegy 1200 kilométeres tesztünk során a gyakorlatban 300-315 kilométeres hatótávot produkált az e-tron.

A 95 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 360-402 lóerős Audi e-tron 55 quattro hazai alapára 28,5 millió forint.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!