A Seat Alhambrát és a VW Sharant is elsöprik az SUV-k

Két praktikus autó tűnik el a piacról.

  • hvg.hu hvg.hu
A Seat Alhambrát és a VW Sharant is elsöprik az SUV-k

A portugáliai AutoEuropa gyárban készülő modellek, amelyek többek közt a Ford Galaxy, a Peugeot 807, az Opel Zafira, a Renault Espace és még vagy tucatnyi hasonló autó riválisai voltak, a német gyártó konszern közlése szerint kikerülnek a kínálatból.

Az európai gyárak most amúgy is állnak, így nem tudni, hogy az Alhambra a jelenlegi rendeléseken kívül egyáltalán még készül-e. A testvérmodellje a Volkswagen Sharan gyártásban marad egy ideig a brit Autocar információi szerint, ami nagyjából 2020 végét jelentheti.

A tolóajtós modellek közül az Alhambra 1995-ben mutatkozott be, és a családi egyterűek felfutásával igen népszerű modell lett, de a jelenlegi szabadidőautó-orientált piaci környezetben ez a szegmens vesztette el leginkább a vásárlóközönségét. Az elmúlt évben az Alhambrából összesen 23 840 darabot adtak el, miközben a Sharanból alig 22 665 darabot.

Egyik családi egyterűnek sem lesz közvetlen örököse, sokkal inkább teljesen új vonalat képviselő autók jöhetnek helyettük a Volkswagen-konszern elektromos autókra átállása nyomán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.