szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Európa 229 autógyártó üzemében állt le a termelés lassan két hete.

Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA összesítette a jelenlegi helyzetet azután, hogy lassan két hete leállt a legtöbb autógyár Európában. A 27 országot tartalmazó táblázatban látható az egyes országokban el nem készült autók száma, valamint az is, hány embert érint közvetlenül a leállás.

Az ACEA adatai szerint Európában most 229 gyárban nem készülnek autók. Ezek az üzemek 1,1 millió embert foglalkoztatnak, őket közvetlenül érinti a leállás. A kontinensen összesen 2,6 millió ember megélhetését biztosítja a járműgyártás.

A számok nem tartalmazzák a beszállítókhoz tartozó kapacitást, amellyel kibővítve, nagyjából 13,9 millió ember érintett az iparágban Európában. Ez az unió foglalkoztatottságának 6,1 százalékát jelenti. Az ACEA közleményében azt is kiemelte, hogy az autóipar termeli az unió GDP-jének 7 százalékát.

A leállásban közvetlenül érintett dolgozók száma és a kiesett termelési mennyiségek.
ACEA

A táblázat azt is megmutatja, milyen mennyiségeket jelentenek az el nem készült autók. A szervezet – az egyes országokban kiesett munkanapokkal számolva – összesen 1,2 millió autót említ.

A legnagyobb vesztes egyelőre Németország, ahol 360 ezer autó nem készült el, majd következik Spanyolország 238 ezer autóval és Franciaország 113 ezer járművel. Olaszország esetében, ahol már 21 napja áll a termelés, ez jelenleg 78 ezer elmaradt autót jelent. Mint látszik, Magyarországon 30 ezer embert érint közvetlenül a leállás és közel 35 ezer autó nem készült el a győri Audi, a kecskeméti Mercedes-Benz és az esztergomi Suzuki gyárakban.

360 millió eurót bukik naponta a BMW, a Volkswagen és a Daimler

Naponta 126 milliárd forint nagyjából. Elképesztő nagyságrendek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!