szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Európa 229 autógyártó üzemében állt le a termelés lassan két hete.

Koronavírus-világjárvány
Már meghaladja az ötmilliót a koronavírussal megfertőzöttek száma a világon, és több mint háromszázezren vesztették életüket a betegség miatt, a járvány gazdasági hatásai pedig felbecsülhetetlenek. A járvány terjedése már több országban lassul, több helyen elkezdték enyhíteni a korlátozásokat, Igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat, tartson velünk, olvassa cikksorozatunkat.
Friss cikkek a témában

Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA összesítette a jelenlegi helyzetet azután, hogy lassan két hete leállt a legtöbb autógyár Európában. A 27 országot tartalmazó táblázatban látható az egyes országokban el nem készült autók száma, valamint az is, hány embert érint közvetlenül a leállás.

Az ACEA adatai szerint Európában most 229 gyárban nem készülnek autók. Ezek az üzemek 1,1 millió embert foglalkoztatnak, őket közvetlenül érinti a leállás. A kontinensen összesen 2,6 millió ember megélhetését biztosítja a járműgyártás.

A számok nem tartalmazzák a beszállítókhoz tartozó kapacitást, amellyel kibővítve, nagyjából 13,9 millió ember érintett az iparágban Európában. Ez az unió foglalkoztatottságának 6,1 százalékát jelenti. Az ACEA közleményében azt is kiemelte, hogy az autóipar termeli az unió GDP-jének 7 százalékát.

A leállásban közvetlenül érintett dolgozók száma és a kiesett termelési mennyiségek.
©

A táblázat azt is megmutatja, milyen mennyiségeket jelentenek az el nem készült autók. A szervezet – az egyes országokban kiesett munkanapokkal számolva – összesen 1,2 millió autót említ.

A legnagyobb vesztes egyelőre Németország, ahol 360 ezer autó nem készült el, majd következik Spanyolország 238 ezer autóval és Franciaország 113 ezer járművel. Olaszország esetében, ahol már 21 napja áll a termelés, ez jelenleg 78 ezer elmaradt autót jelent. Mint látszik, Magyarországon 30 ezer embert érint közvetlenül a leállás és közel 35 ezer autó nem készült el a győri Audi, a kecskeméti Mercedes-Benz és az esztergomi Suzuki gyárakban.

360 millió eurót bukik naponta a BMW, a Volkswagen és a Daimler

Naponta 126 milliárd forint nagyjából. Elképesztő nagyságrendek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Előkerült egy érdekes szabadalom, teljesen vízálló Galaxy Foldot készítene a Samsung

Előkerült egy érdekes szabadalom, teljesen vízálló Galaxy Foldot készítene a Samsung

Négyszázan voltak egy illegális focimeccsen Strasbourgban

Négyszázan voltak egy illegális focimeccsen Strasbourgban

Meghalt Stanely Ho, a hongkongi kaszinómágnás

Meghalt Stanely Ho, a hongkongi kaszinómágnás