A világjárvány miatt az elmúlt hetekben Indiában nemcsak az autógyárak, hanem az autókereskedések is bezártak. Emiatt az elmúlt hónapban olyan fordult elő, ami az autók felbukkanása óta eddig még soha: 30 nap alatt egyetlen új autó sem talált gazdára az 1,36 milliárd lakosú országban.
Összehasonlításképp, 2019 áprilisában 247 541 személyautót, 68 680 haszonjárművet és 1 684 650 darab kettő-, illetve háromkerekű közlekedési eszközt helyeztek forgalomba Indiában.
A piacvezető Maruti Suzuki idén márciusban 632 autót exportált, a Mahindra pedig 733 járművet szállított külföldre. A koronavírus miatti korlátozásokat szépen lassan feloldják majd Indiában, de szakértők szerint sokáig tart majd, mire az autós iparág visszatér a régi kerékvágásba.
Az ACEA, vagyis az Európai Autógyártók Szövetsége a közelmúltban arról számolt be, hogy idén márciusban az Európai Unióban 567 308 új személyautót helyeztek forgalomba, ami 55,1 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábban regisztrált 1 264 569 darabos mennyiséghez képest. Magyarországon idén márciusban 11 478 új autót helyeztek forgalomba, szemben a 2019 márciusi 13 394 darabos mennyiséggel. Az ACEA az áprilisi adatokat egyelőre még nem hozta nyilvánosságra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.