szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az idén negyvenötödik születésnapját ünneplő típusból most feltűnt a színen egy új tulajdonosra váró példány.

A Mercedes 1972-ben mutatta be a W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést. Az 1980-is gyártásban maradt típusból 45 éve, 1975 tavaszán látott napvilágot az abszolút csúcsmodell, a 450 SEL 6.9, melynek egy remek egészségnek örvendő példánya új gazdára vár.
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható autó 1976-ban látta meg a napvilágot, és azóta 127 500 kilométert hagyott maga mögött. A Svájcban árult négykerekű portéka ára 48 000 svájci frank, vagyis átszámítva mintegy 15,5 millió forint.

A 450 SEL 6.9 alapára egykoron 69 930 német márka volt, amikor a 280 S alapmodellért 28 848 márkát kértek el.

Classicdriver

Alapáron járt a klíma, a központi zár, a tempomat, a hidropneumatikus felfüggesztés, az elektromos ablakemelő és a fényszórómosó. Az elektromos mozgatású napfénytető 988 márkába, a Becker autótelefon pedig 13 542 márkába került.

Classicdriver

A motorháztető alatt a 300 SEL 6.3-ból származó V8-as benzinmotor 6,9 literre, pontosabban 6 834 köbcentiméteresre növelt lökettérfogatú változata kapott helyet, mely percenkénti 4 250-es fordulatszámon 286 lóerős teljesítményt ad le. Az 550 Nm-es csúcsnyomaték 3 000-es fordulatszámon ébred.

Classicdriver

Mindez elegendő ahhoz, hogy a hatalmas karosszériájú és 1 935 kilogramm tömegű luxusautó 7,4 másodperc alatt letudja a 0-100-as gyorsulást, illetve, hogy a végsebessége elérje a 225 km/h-t. Az átlagfogyasztást 100 kilométerenként 22 literben jelölte meg a gyártó.

Classicdriver

A háromfokozatú automataváltós, 215/70 VR 14-es gumikkal szerelt Mercedes 450 SEL 6.9-ből 1975 és 1980 között 7 380 példány készült.

Classicdriver

 

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!