szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha valaki nem tartozik a Ferrari belső vásárlói körébe és gyorsan szeretne egy SF90 Stradalét, annak nagyon-nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

A Ferrari tavaly májusban mutatta be legújabb hiperautóját, a 2013-ban kijött 963 lóerős hibrid LaFerrari szellemi örökösét, a kereken 1 000 lóerős SF90 Stradalét.

Ez az olasz gyártó első igazi plugin, vagyis elektromos hálózatról külsőleg tölthető hibrid modellje, mely hazánkban akár a zöld rendszám előnyeit is élvezheti, és amelynek első példányait a koronavírus-járvány miatt csak késve, leghamarabb idén év végén vehetik át a megrendelők.

Ferrari

Azonban kevés egyszerűen gazdagnak lenni ahhoz, hogy valaki egy SF90 Stradalét vásárolhasson magának a gyártótól. A legújabb olasz hiperautóból ugyanis igen kevés készül, és csak azok állíthatják be a garázsukba, akiknek a Dr. No néven elhíresült Enrico Galliera igent mond.

Éppen ezért hatalmas értéke van egy SF90 Stradale gyártási slotnak, melyből egyet most 10 millió eurós áron hirdetnek Hollandiában. Ezért a pénzért megkapjuk a lehetőséget, hogy szabadon konfiguráljunk egy SF90 Stradalét, és hogy a legyártott autót 2021 második negyedévében átvehessük. Az összeg mondhatni már-már pofátlanul magas, lévén, hogy a Ferrari mintegy 500 ezer eurót kér egy ilyen sportkocsiért, de biztos akad olyan, akinek hússzoros árat is megér egy SF90 Stradale.

Ferrari

Az újdonság szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet. A 7,9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.

Ferrari

Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Stradale, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belső égésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

Álló helyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz sportkocsi, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége. És hogy mennyi idő kell a 0-200-as sprinthez? Nos, alig 6,7 másodperc.

Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!