szerző:
Tetszett a cikk?

A Ford Performance első európai SUV-modellje 6,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra.

A Ford a közelmúltban dobta piacra a kompakt szabadidő-autók között versenyző és általunk is alaposan letesztelt Pumát, melynek eddigi legerősebb modellje 155 lóerős teljesítményű, illetve 240 Nm nyomatékú volt. Most pedig megérkezett a típus hamisítatlan sportmodellje, a 200 lóerős, illetve 320 Nm-es produkciót előadó Puma ST, mely tulajdonképpen a Fiesta ST nagytestvére.
Ford
Ford

Az 1,5 literes 3 hengeres turbós benzinmotor percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le csúcsteljesítményét, a legnagyobb nyomaték pedig a 2500-3500-as tartományban áll rendelkezésre.

László Ferenc
László Ferenc

A 6 fokozatú kéziváltós és opcionálisan részlegesen önzáró differenciálművel rendelhető újdonság 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, 50-ről 100-ra negyedik fokozatban 5,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 220 km/h. Összehasonlításképp, a Fiesta ST ugyanezzel a motorral 6,5 másodperces 0-100-ra képes, és akár 232-vel is képes száguldani.

László Ferenc
László Ferenc

A sportos hangzásról egyedi kipufogó gondoskodik, amit úgy hangoltak a fejlesztők, hogy 1 decibellel csendesebb legyen, mint a Fiesta ST kipufogója. Az 1358 kilogramm tömegű újdonság WLTP-szabvány szerinti vegyes átlagfogyasztása 6,9 liter 100 kilométerenként, amiben többek közt a hengerlekapcsolásos üzemmód is fontos szerepet játszik.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A kormányról kapcsolható sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, a kormányvisszajelzéssel közvetlenebbé válik. Továbbá kinyílik az aktív hangvezérlő szelep, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret. Versenypálya módban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja, a kipörgésgátló kikapcsol, és a menetstabilizátor kisebb mértékben avatkozik be. Sőt, még rajtelektronikát is kapunk.

László Ferenc
László Ferenc

A sportosra hangolt és 6-10 milliméterrel ültetett futóműben egyedi csatolórudat, kanyarstabilizátort és lengéscsillapítókat találunk. A normál Pumához képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek, ezenkívül pedig az új fejlesztésű 19 colos Michelin Pilot Sport 4S gumik mellett sem mehetünk el szó nélkül.

László Ferenc
László Ferenc

Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.

László Ferenc
László Ferenc

A dombornyomású ST-logóval díszített és jól tapadó Miko Dinamica anyaggal kárpitozott, fűthető Recaro sportülések remekül megtámasztják a vezető és az első utas testét, és a látványt stílszerűen egészíti ki az alul lapított karimájú kormánykerék és az ST váltógomb. Az ülések kárpitozásán, a váltókar borításán és az ST-emblémás padlószőnyegeken metálszürke varrás látható.

László Ferenc
László Ferenc

A 456 literes csomagtartó a kategória legnagyobbja és a padlószint alatt egy 80 literes mély rekesz található.

László Ferenc

A Romániában gyártott első Puma ST-k várhatóan az év végén érkeznek meg a kereskedésekbe, az árcédulán előreláthatólag mintegy 29 500 eurós (10,8 millió forint) összeg lesz olvasható.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!