

Az 1,5 literes 3 hengeres turbós benzinmotor percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le csúcsteljesítményét, a legnagyobb nyomaték pedig a 2500-3500-as tartományban áll rendelkezésre.


A 6 fokozatú kéziváltós és opcionálisan részlegesen önzáró differenciálművel rendelhető újdonság 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, 50-ről 100-ra negyedik fokozatban 5,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 220 km/h. Összehasonlításképp, a Fiesta ST ugyanezzel a motorral 6,5 másodperces 0-100-ra képes, és akár 232-vel is képes száguldani.


A sportos hangzásról egyedi kipufogó gondoskodik, amit úgy hangoltak a fejlesztők, hogy 1 decibellel csendesebb legyen, mint a Fiesta ST kipufogója. Az 1358 kilogramm tömegű újdonság WLTP-szabvány szerinti vegyes átlagfogyasztása 6,9 liter 100 kilométerenként, amiben többek közt a hengerlekapcsolásos üzemmód is fontos szerepet játszik.



A kormányról kapcsolható sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, a kormányvisszajelzéssel közvetlenebbé válik. Továbbá kinyílik az aktív hangvezérlő szelep, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret. Versenypálya módban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja, a kipörgésgátló kikapcsol, és a menetstabilizátor kisebb mértékben avatkozik be. Sőt, még rajtelektronikát is kapunk.


A sportosra hangolt és 6-10 milliméterrel ültetett futóműben egyedi csatolórudat, kanyarstabilizátort és lengéscsillapítókat találunk. A normál Pumához képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek, ezenkívül pedig az új fejlesztésű 19 colos Michelin Pilot Sport 4S gumik mellett sem mehetünk el szó nélkül.


Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.


A dombornyomású ST-logóval díszített és jól tapadó Miko Dinamica anyaggal kárpitozott, fűthető Recaro sportülések remekül megtámasztják a vezető és az első utas testét, és a látványt stílszerűen egészíti ki az alul lapított karimájú kormánykerék és az ST váltógomb. Az ülések kárpitozásán, a váltókar borításán és az ST-emblémás padlószőnyegeken metálszürke varrás látható.


A 456 literes csomagtartó a kategória legnagyobbja és a padlószint alatt egy 80 literes mély rekesz található.

A Romániában gyártott első Puma ST-k várhatóan az év végén érkeznek meg a kereskedésekbe, az árcédulán előreláthatólag mintegy 29 500 eurós (10,8 millió forint) összeg lesz olvasható.





Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.