szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A Ford Performance első európai SUV-modellje 6,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra.

A Ford a közelmúltban dobta piacra a kompakt szabadidő-autók között versenyző és általunk is alaposan letesztelt Pumát, melynek eddigi legerősebb modellje 155 lóerős teljesítményű, illetve 240 Nm nyomatékú volt. Most pedig megérkezett a típus hamisítatlan sportmodellje, a 200 lóerős, illetve 320 Nm-es produkciót előadó Puma ST, mely tulajdonképpen a Fiesta ST nagytestvére.
©
©

Az 1,5 literes 3 hengeres turbós benzinmotor percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le csúcsteljesítményét, a legnagyobb nyomaték pedig a 2500-3500-as tartományban áll rendelkezésre.

©
©

A 6 fokozatú kéziváltós és opcionálisan részlegesen önzáró differenciálművel rendelhető újdonság 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, 50-ről 100-ra negyedik fokozatban 5,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 220 km/h. Összehasonlításképp, a Fiesta ST ugyanezzel a motorral 6,5 másodperces 0-100-ra képes, és akár 232-vel is képes száguldani.

©
©

A sportos hangzásról egyedi kipufogó gondoskodik, amit úgy hangoltak a fejlesztők, hogy 1 decibellel csendesebb legyen, mint a Fiesta ST kipufogója. Az 1358 kilogramm tömegű újdonság WLTP-szabvány szerinti vegyes átlagfogyasztása 6,9 liter 100 kilométerenként, amiben többek közt a hengerlekapcsolásos üzemmód is fontos szerepet játszik.

©
©
©

A kormányról kapcsolható sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, a kormányvisszajelzéssel közvetlenebbé válik. Továbbá kinyílik az aktív hangvezérlő szelep, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret. Versenypálya módban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja, a kipörgésgátló kikapcsol, és a menetstabilizátor kisebb mértékben avatkozik be. Sőt, még rajtelektronikát is kapunk.

©
©

A sportosra hangolt és 6-10 milliméterrel ültetett futóműben egyedi csatolórudat, kanyarstabilizátort és lengéscsillapítókat találunk. A normál Pumához képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek, ezenkívül pedig az új fejlesztésű 19 colos Michelin Pilot Sport 4S gumik mellett sem mehetünk el szó nélkül.

©
©

Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.

©
©

A dombornyomású ST-logóval díszített és jól tapadó Miko Dinamica anyaggal kárpitozott, fűthető Recaro sportülések remekül megtámasztják a vezető és az első utas testét, és a látványt stílszerűen egészíti ki az alul lapított karimájú kormánykerék és az ST váltógomb. Az ülések kárpitozásán, a váltókar borításán és az ST-emblémás padlószőnyegeken metálszürke varrás látható.

©
©

A 456 literes csomagtartó a kategória legnagyobbja és a padlószint alatt egy 80 literes mély rekesz található.

©

A Romániában gyártott első Puma ST-k várhatóan az év végén érkeznek meg a kereskedésekbe, az árcédulán előreláthatólag mintegy 29 500 eurós (10,8 millió forint) összeg lesz olvasható.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ha már unják a cégnél a videós beszélgetést, lenne itt más, amit ki lehet próbálni

Ha már unják a cégnél a videós beszélgetést, lenne itt más, amit ki lehet próbálni

Kivonultak az ellenzéki képviselők a teremből a Kúria új elnökéről szóló szavazás előtt

Kivonultak az ellenzéki képviselők a teremből a Kúria új elnökéről szóló szavazás előtt

Beugrott a Dunába a Margit hídról egy 19 éves férfi

Beugrott a Dunába a Margit hídról egy 19 éves férfi