szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legendás F40 tulajdonképpen tucatmodell ehhez a sokkal kisebb mennyiségben gyártott 288 GTO-hoz képest.

A Ferrari a 80-as évek elején úgy döntött, hogy épít egy kőkemény B-csoportos versenyautót. A gondolatot tett követte, és mivel a versenyautó homologizációjához minimum 200 közúti példányt is le kellett gyártani, megszületett az 1984-ben leleplezett Ferrari 288 GTO.

Amiből a B-csoportos versenyzés hirtelen véget érését követően versenyautó végül is nem készült, a 272 közúti példányt pedig villámgyorsan szétkapkodták a tehetős és jó kapcsolatokkal rendelkező vásárlók. És ebből az igen limitált mennyiségből egy darab most éppen új gazdáját keresi. Íme:

Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható, jelenleg Londonban állomásozó 288 GTO 1985-ben hagyta el a gyár kapuját, és az azóta eltelt 3,5 évtizedben kevesebb, mint 37 ezer kilométert tettek meg vele. A kívül vörös, belül fekete autó a kényelem jegyében gyári légkondicionálóval és elektromos ablakemelővel rendelkezik. Az eladási árat sűrű homály fedi, mindenesetre az ilyen autók 0,8-1 milliárd forint körüli értéket képviselnek.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Az alig 1,12 méter magas és 1 160 kilogramm tömegű autó mozgatásáról egy 2,9 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül 400 lóerőt, illetve 496 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre. A 0-100-as gyorsulást körülbelül 4,8 másodperc alatt lehet letudni a 304 km/h végsebességű 288 GTO-val.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

A típus utódja az ugyancsak ikonikus Ferrari F40, melyből 1987 és 1992 között jelentősen több, 1 311 példány készült.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!