szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szupererős szívómotor, hatalmas hátsó szárny és 70 millió forint feletti alapár.

A Porsche 2018 elején leplezte le az előző generációs 911-es sportkocsi versenyautókhoz nagyon közeli szupersportos változatát, a GT3 RS-t. A Porsche 911 azóta átesett egy teljes generációváltáson, és nemrég már a 650 lóerős összkerékhajtású új Turbo S csúcsmodellről is lehullott a lepel, az új GT3 RS viszont eddig még nem mutatkozott be.

Német lapértesülések szerint azonban már nem kell túl sokat várnunk az új GT3 RS leleplezésére. A már javában tesztelt újdonság minden korábbinál agresszívabb külsőt, hatalmas hátsó szárnyat és igen komoly diffúzort kap, melyek révén minden eddiginél jobb köridőket lehet majd elérni.

A hátul elhelyezett boxermotorra ezúttal sem kerül turbó, vagyis a GT3 RS kitart a magas fordulatszámú szívómotornál. Az enyhén megnövelt lökettérfogatú erőforrás várakozások szerint mintegy 530-550 lóerős lesz.

Porsche

A PDK automataváltó várhatóan hét fokozattal fog rendelkezni, vagyis eggyel kevesebbel, mint az összes többi aktuális 911-es kivitel váltója.

Az új GT3 RS várhatóan 2021 második felében mutatkozik majd be, vagyis nem sokkal az új GT3 után. A várhatóan 200 000 eurós (71 millió forint) alapárú közúti versenyautó első példányait az előzetes információk szerint 2022 elején vehetik majd át a megrendelők.

Emlékeztetőül, a mellékelt képeken látható kifutó 911 GT3 RS 9000-ig pörgethető 4 literes 6 hengeres erőforrása 520 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre. A 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt katapultáló zuffenhauseni végsebessége 312 km/h. A gyártó egyébként a napokban leplezte le az új 911-es versenyautó változatát, az 510 lóerős 911 GT3 Cupot.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!