Látta már a legdobozosabb Porschét? Megnéztük, mutatjuk a 80-as évekbeli farmotoros széltolót

Hannoverben sikerült testközelből megismerkednünk a valaha készült legrosszabb légellenállású Porschéval, ami tulajdonképpen egy gyárilag felbőszített T3-as Volkswagen.

Látta már a legdobozosabb Porschét? Megnéztük, mutatjuk a 80-as évekbeli farmotoros széltolót

A Volkswagen 1979-ben dobta piacra a T3-as Transportert, mely 1,6-2,1 literes motorokkal szerelt típus egészen 1992-ig maradt gyártásban. A legerősebb motor 112 lóerős volt, de most mutatunk egy olyan példányt, mely ennél sokkal sportosabb produkciót ad elő.

A több mint 6 ezer autót felvonultató VW Bus Festival keretein sikerült testközelből megismerkednünk a Porsche B32-vel, ami tulajdonképpen nem más, mint egy szupererős Porsche motor és luxus utasteret felvonultató kisszériás T3-as Transporter, pontosabban egy Caravelle Carat.

László Ferenc
László Ferenc

A mellékelt képeken annak a Volkswagen T3 B32-nek az egyik példánya látható, melyből egykoron mindössze tizenöt darab készült.

Az először csak belsős használatra szánt modellből a vásárlói érdeklődés miatt végül 15 példányt gyártottak, melyből az egyiket a Porsche akkori vezére, Peter W. Schutz kapott meg.

László Ferenc
László Ferenc

Az 1983 és 1985 között készült, egyedi futóműves és négy tárcsafékes ritkaság hátuljában az akkori Porsche 911 3.2 Carrera 3,2 literes 6 hengeres boxermotorja található.

Az érdekes módon nem Volkswagenként, hanem Porscheként bejegyzett, 5900-as fordulatszámon 231 lóerős teljesítményű sportos luxus kisbusz 8 másodperc körül tudja le a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig hivatalosan 185 km/h, de egyes források szerint a 215 km/h is benne van a pakliban.

László Ferenc
László Ferenc

Viszonyításképp, ugyanezzel a 4800-as fordulaton 284 Nm-es nyomatékot produkáló motorral az 1,2 tonnás Porsche 911 6,1 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-ra, és a gyorsulásának csak 245 km/h-nál szakad vége.

A dobozos Porsche első gumijai 225/50 R16-os méretűek, a hátsók 245/45 R16-osak. A 911 Carrera 3.2-t akkoriban alapáron 195/65 ZR15-ös és 215/60 ZR15-ös abronccsal szerelték, az opciós méret a 205/55 ZR16 és a 225/50 ZR16 volt.

László Ferenc
László Ferenc

A 80-as évek közepén 160 ezer német márkába került, vagyis az akkori Porsche 911 Carrera 3.2-nél több, mint kétszer drágább hatszemélyes Porsche B32 értéke mondhatni felbecsülhetetlen, de nagy szerencsével 130-150 millió forint magasságában összejöhet a vétel.

Ennyiből akár két vadonatúj 510 lovas Porsche 911 GT3 is megvásárolható – szabad a választás.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Nem kell összeszorított foggal szenvedni – így enyhíthetjük táplálkozással a menopauza kellemetlen tüneteit

Nem kell összeszorított foggal szenvedni – így enyhíthetjük táplálkozással a menopauza kellemetlen tüneteit

Magyarországon a nők 60 százaléka túlsúlyos, sokan így mennek neki a menopauza időszakának, amikor a férfiakkal szembeni egészségügyi előnyeik jelentős részét amúgy is elveszítik. Hogyan lehet féken tartani a kilókat, és közben az ingerlékenység, a hőhullámok, továbbá olyan veszélyes láthatatlan tünetek ellen is küzdeni, mint a koleszterinszint emelkedése? Milyen ételekkel lehet nyugodtabb az alvás, és hogyan neveljük rá magunkat a cukormentesebb életre? Erdélyi-Sipos Aliz dietetikust kérdeztük.