A Volkswagen által néhány héttel ezelőtt kedvcsináló felvételek formájában előzetesen már belengetett legolcsóbb új ID villanyautóról most hivatalosan lehullott a lepel.
Íme a vadonatúj ID. EVERY1:

Rejtett kilincsek, normál külső visszapillantók
Volkswagen
A látványos 19 colos kerekekkel szerelt, elöl-hátul világító logós ID. EVERY1 egy részleteiben elég jól kidolgozott koncepcióautó, mely azt hivatott előrevetíteni, hogy milyen lesz a modell 2027-ben debütáló, sorozatgyártásba szánt végleges változata.
A 3,6 méteres e-up!, illetve a 4,05 méteres ID. 2all és a 4,07 méteres Polo közé beékelődő újdonság 3,88 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,49 méter magas, négyszemélyes kialakítású, a csomagtartója pedig 305 literes.

Miniatűr digitális műszeregység, jókora középső érintőkijelző
Volkswagen
Az ID. 2all és ID. GTI Concepthez hasonlóan az Electric Urban Car Familybe tartozó legfrissebb ID modell első kerekeit egy 95 lóerős új villanymotor hajtja.
A 130 km/h végsebességű MEB platformos kisautó hatótávja 250 kilométer körül alakul, az akkumulátor kapacitását egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Ebben a típusban debütál a gyártó teljesen új fejlesztésű következő generációs szoftver-architektúrája, mely többek közt azt is lehetővé teszi, hogy életciklusa során új funkciókkal bővüljön az autó.
A két év múlva érkező végleges változat indulóára az ígéretek szerint 20 ezer euró (8 millió forint) lesz.
Ezt megelőzően 2026-ban kerül piacra az eggyel nagyobb méretű, 226 lóerős ID. 2all koncepcióautó sorozatgyártott verziója, melyet minimum 25 ezer euró (10 millió forint) kifizetését követően lehet majd hazavezetni.
Viszonyításképp, a VW jelenlegi legolcsóbb ID.3 villanyautója 33330 euró (13,3 millió forint) ellenében 170 lóerős hátsókerék-hajtást és 388 kilométeres hatótávot kínál.