szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Alig több mint száz autót adtak el februárban.

A Tesla magyarországi eladásai jelentős visszaesést mutattak 2025 első két hónapjában, az értékesítések 61 százalékkal csökkentek 2024 azonos időszakához képest – írja az e-cars.hu oldal.

Februárban mindössze 108 Teslát adtak el, ami az új autók piacának csupán 1 százalékát tette ki. A legnépszerűbb modellek továbbra is a Model Y (42%) és a Model 3 (56%), de ezek eladásai is 67%-kal zuhantak az előző év februárjához viszonyítva.

Roland Pircher on X (formerly Twitter): “Hungary reported 108 Tesla sales and 1% market share in February. BEV penetration is 6.5% and Tesla has 15.7% of this segment. 🇭🇺* 42% Model Y and 56% Model 3* -67% vs. February last year* Last three months +11.7% vs. September – November* Year-to-date -61% over same… pic.twitter.com/iaAgAo0l8e / X”

Hungary reported 108 Tesla sales and 1% market share in February. BEV penetration is 6.5% and Tesla has 15.7% of this segment. 🇭🇺* 42% Model Y and 56% Model 3* -67% vs. February last year* Last three months +11.7% vs. September – November* Year-to-date -61% over same… pic.twitter.com/iaAgAo0l8e

Az oldal szerint a visszaesés mögött több tényező is állhat, köztük a magas kamatok, az infláció és a vásárlási támogatások csökkenése. A versenytársak, mint a BYD, Volkswagen és Hyundai egyre erősebb alternatívákat kínálnak, míg sokan a Tesla Model Y Juniper frissített verziójának érkezésére várhatnak. Emellett logisztikai problémák is akadályozhatják a kiszállításokat, ami tovább gyengítheti a márka piaci részesedését.

Bejött a bojkott, de megállítja-e Elon Muskot a Tesla szédítő zuhanása?

Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett a Tesla piaci értéke, csak márciusban 20 százalékos a bukás. A vagyonának nagy részét Tesla-részvényekben tartó Elon Musk tényleg kezdhet aggódni? Hiszen hiteleinek fedezetét is ezek a részvények adják.

A Tesla eladásai hagyományosan nagy hullámzásokat mutatnak a negyedévek között, de ha a következő hónapokban sem sikerül növelni az eladásokat, hosszabb távú csökkenés is bekövetkezhet. Ha a második és harmadik negyedévben sem fordul meg a trend, a vállalatnak új stratégiára lehet szüksége Európában, különös tekintettel az árképzésre és a marketingre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!