szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A lelkesedés persze érthető egy ilyen retró járgány visszatérésének hírére.

Elvileg két év múlva, a belgrádi világkiállításon debütál majd az újjáéledő Yugo, amely egyre több figyelmet kap, miután alig két hónapja felmerült a visszatérésének lehetősége. A klasszikus formavilágot megtartó, kocka alakú karosszéria alatt modern technika lapul: nemcsak belső égésű motorral, hanem teljesen elektromos változatban is elérhető lesz az ígéretek szerint.

A tényleges visszatérés persze továbbra is elég hihetetlennek hangzik a mai autóipari gyártást ismerve, de végülis anno a Yugo csodát téve még az észak-amerikai piacra is eljutott a kommunizmus idején. Igaz, nagyon gyorsan el is tűnt onnan.

A mostani projektet a formatervező Darko Marceta és a jogtulajdonos Aleksandar Bjelic vezeti, akik idén a müncheni Car Design Show-n mutatták be az első egyelőre makett méretű prototípust. A Yugo célja, hogy felvegye a versenyt a B-szegmens ferdehátúival, mint a FIAT Grande Panda vagy a Suzuki Swift.

A Yugo újraélesztése a tervek szintjén nem nosztalgikus gesztus: a cél egy elérhető, megbízható és egyszerű kisautó újbóli bevezetése, amit sokan hiányolnak a mai kínálatból. A végső, teljes méretű és vezethető prototípusra még várni kell, a bemutatót elvileg 2027 májusában tarják majd Belgrádban.

Az eredeti Zastava Yugo, más néven Koral 1980 és 2008 között készült Jugoszláviában, majd Szerbiában, és több mint 750 ezer darabot gyártottak belőle.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!