Makett már van a visszatérő Yugóból, de nagyban már nehezebb lesz megvalósítani

A lelkesedés persze érthető egy ilyen retró járgány visszatérésének hírére.

  • HVG HVG
Makett már van a visszatérő Yugóból, de nagyban már nehezebb lesz megvalósítani

Elvileg két év múlva, a belgrádi világkiállításon debütál majd az újjáéledő Yugo, amely egyre több figyelmet kap, miután alig két hónapja felmerült a visszatérésének lehetősége. A klasszikus formavilágot megtartó, kocka alakú karosszéria alatt modern technika lapul: nemcsak belső égésű motorral, hanem teljesen elektromos változatban is elérhető lesz az ígéretek szerint.

A tényleges visszatérés persze továbbra is elég hihetetlennek hangzik a mai autóipari gyártást ismerve, de végülis anno a Yugo csodát téve még az észak-amerikai piacra is eljutott a kommunizmus idején. Igaz, nagyon gyorsan el is tűnt onnan.

A mostani projektet a formatervező Darko Marceta és a jogtulajdonos Aleksandar Bjelic vezeti, akik idén a müncheni Car Design Show-n mutatták be az első egyelőre makett méretű prototípust. A Yugo célja, hogy felvegye a versenyt a B-szegmens ferdehátúival, mint a FIAT Grande Panda vagy a Suzuki Swift.

A Yugo újraélesztése a tervek szintjén nem nosztalgikus gesztus: a cél egy elérhető, megbízható és egyszerű kisautó újbóli bevezetése, amit sokan hiányolnak a mai kínálatból. A végső, teljes méretű és vezethető prototípusra még várni kell, a bemutatót elvileg 2027 májusában tarják majd Belgrádban.

Az eredeti Zastava Yugo, más néven Koral 1980 és 2008 között készült Jugoszláviában, majd Szerbiában, és több mint 750 ezer darabot gyártottak belőle.