Washington szupervámokkal fenyegette meg Brüsszelt, ha tovább támogatja az Airbust
Az USA és az EU közti vita az Airbus és a Boeing támogatása miatt már 14 éve tart.
Az USA és az EU közti vita az Airbus és a Boeing támogatása miatt már 14 éve tart.
A márciusi tragédia után fejezte ki együttérzését.
Úgy tűnik, hiába próbálták meg a márciusban lezuhant Boeing 737 Max 8 pilótái visszavenni az irányítást az automata rendszertől, ez négy alkalommal sem sikerült nekik.
Már 2016 őszén is ismert volt a hatóságok előtt a Boing 737 MAX típusú repülőgépek azon hibája, ami az utóbbi idők katasztrófáihoz vezetett. De megadták az engedélyt, mondván a nehezen kezelhető jelenség úgyis csak ritkán fordulhat elő.
A szakértők megvizsgálták az etióp légibaleset körülményeit, és arra jutottak, a Boeing hibás szoftvere a felelős a tragédiáért.
A légi katasztrófa vizsgálatához közel álló források nyilatkoztak a The Wall Street Journalnek.
Korábban is kísérletezett már a Boeing a repülőgép szárnyainak újragondolásával, de a mostani megoldásuk minden korábbin túltesz.
Az Amerikai Légügyi Hatóság lassan két hete nem jutott előrébb a Boeing 737 MAX 8 és 9 típusú gépeivel kapcsolatban, és a légitársaságok sem tudják, mikorra várható bármi előremozdulás. Mindez nemcsak a Boeing, de a hatóság iránti bizalmat is megtépázza.
Jelenleg utasokkal nem repülhet a Boeing 737 MAX 8 típusú gépe, a mostanit is egy hangárba vitték volna.
A gép az Egyesült Államokban utasok nélkül szállt fel, de hajtóműhiba miatt rögtön le is szállt inkább.
Az amerikai légügyi hatóság még megvárja a szimulációs és a valós repülési teszteket, de utána zöld lámpát adhat a Boeing 737 MAX-ok frissítésére.
A New York Times szerint két olyan biztonsági funkció is van a Boeing 737 MAX típusú gépekhez, amik segíthetnek elkerülni egy hasonló tragédiát.
Sok órányi repülés volt az Ethiopian Airlines pilótája mögött, amelyik az új Boeing-típust vezette, de így sem tudta a levegőben tartani a repülőt.
Ezt a légi közlekedési baleseteket vizsgáló francia ügynökség (BEA) állapította meg. Mindkét légitársaságnak egy Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépe zuhant le.
Az amerikai repülőgépgyár nem áll le a típus gyártásával, a kiszállításukat a megrendelőknek azonban átmeneti leállítja.
Világszerte a földre parancsolták a Boeing legjobban fogyó gépeit, a 737-es MAX-okat, miután öt hónapon belül két MAX 8-as gép is hasonló körülmények között zuhant le. Az első – tavaly októberi indonéziai – katasztrófát szoftverhiba okozta, s úgy tűnik, hogy a múlt heti, etiópiai baleset mögött is hasonló tényezők állnak. A két gép tragédiája, illetve a válság kezelése során elkövetett sok hiba megrendítheti az amerikai repülőgépgyárat.
Miután magyar idő szerint szerda este a kanadai és az amerikai hatóságok is úgy döntöttek, hogy kitiltják légterükből a Boeing 737 MAX 8 és MAX 9 típusú utasszállító gépeket, a gyártó közleményt adott ki. Ebben azt javasolják, hogy világszerte függesszék fel ezeknek a repülőknek a használatát.
A kanadai közlekedési miniszter szerint a műholdas adatok hasonlóságot mutatnak a két lezuhant gép repülési adatai között.