Egyelőre nem adnak át több Boeing MAX-ot
Az amerikai repülőgépgyár nem áll le a típus gyártásával, a kiszállításukat a megrendelőknek azonban átmeneti leállítja.
Az amerikai repülőgépgyár nem áll le a típus gyártásával, a kiszállításukat a megrendelőknek azonban átmeneti leállítja.
Világszerte a földre parancsolták a Boeing legjobban fogyó gépeit, a 737-es MAX-okat, miután öt hónapon belül két MAX 8-as gép is hasonló körülmények között zuhant le. Az első – tavaly októberi indonéziai – katasztrófát szoftverhiba okozta, s úgy tűnik, hogy a múlt heti, etiópiai baleset mögött is hasonló tényezők állnak. A két gép tragédiája, illetve a válság kezelése során elkövetett sok hiba megrendítheti az amerikai repülőgépgyárat.
Miután magyar idő szerint szerda este a kanadai és az amerikai hatóságok is úgy döntöttek, hogy kitiltják légterükből a Boeing 737 MAX 8 és MAX 9 típusú utasszállító gépeket, a gyártó közleményt adott ki. Ebben azt javasolják, hogy világszerte függesszék fel ezeknek a repülőknek a használatát.
A kanadai közlekedési miniszter szerint a műholdas adatok hasonlóságot mutatnak a két lezuhant gép repülési adatai között.
Az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság (FAA) módosításokat írt elő a Boeingnek az Etiópiában balesetet szenvedett repülőgép típusával kapcsolatban, de nem parancsolja földre a gépeket.
A Boeing a napokban rántotta le a leplet az Airpower Teaming System nevű vadászgépéről, amit már a robot irányít, és ami képes kötelékben is repülni a vadászpilóták gépeivel.
Egy 747-es Boeing lesz a Bahreinben épülő, víz alatti témapark fő attrakciója, az utasszállítót ezért szándékosan elsüllyesztik.
A Boeing még 2017 októberében ugrott fejest a repülő taxik fejlesztésébe egy felvásárlással. A jelek szerint igen szépen haladnak a munkával.
Bensőséges ünnepséget tartottak a Boeing-COMAC repülőgépgyárban Sanghajtól délre, Zsousanban. Mindkét cég főnöke jelen volt, és lelkesen méltatta az amerikai- kínai együttműködést.
Bár a biztonsági felülvizsgálat okát nem közölte a NASA, az intézkedésnek sajtóhírek szerint ahhoz van köze, hogy Elon Musk egy rádióműsorban betépett.
Felszállás közben lépett fel hiba a gépen, de nem sikerült jól visszatérni a kiinduló reptérre.
Ezermilliárd dolláros üzletet akar Kínával az elkövetkező húsz évben a repülőgépeket gyártó amerikai óriás, mely az Egyesült Államok legnagyobb exportőre. Szóval van vesztenivalója a Peking és Washington között dúló kereskedelmi háborúskodásban.
A 300 ember halálával járó katasztrófa után rengeteg személyes tárgyat és a gép maradványait találták meg a búvárok, a gép feketedoboza még nincs meg.
Egy I. kerületi társasház második emeletének nem túl nagy lakásába épített profi Boeing-szimulátort Föső Péter. Bármely pilóta gyakorolhatna itt, de a nem olcsó szerkezetet csak ő használja. „Mindenkinek van valami hobbija, nekem ez” – mondja.
Légiutas-kísérőkből ugyancsak komoly hiány mutatkozik.
Már az előző év is sikeres volt a Boeingnél, most azonban még ezt is sikerült felülmúlni.
Nemrég különleges ötlettel állt a Boeing az amerikai légierő elé: a terveik szerint az F-15-ös vadászgép következő generációjára minden eddiginél több rakétát szerelnének. Ha a terveket elfogadják, olyan lenne az egész, mint egy repülő fegyverraktár.
A Tesla után az Amazonnál és a Boeingnél járt.
A Concorde óta mindenki azt várja, hogy végre újra legyen szuperszonikus repülőgép a polgári légi közlekedésben. A Boeing már nagyon szeretné megépíteni a sajátját, de hosszú évek telnek majd el, mire valóság lehet belőle.
Egész Franciaország gyászolja Serge Dassault-t, aki a repülőgépgyártás koronázatlan királya volt hazájában. Ám a tulajdonában levő Le Figaro megírta: már nem a repülőgépgyártás a Dassault igaza sikerágazata, hanem a szoftvergyártás.