Négy órára leálltak a számítógépes rendszerek az amerikai repülőtereken
Részleteket nem közöltek a hatóságok, de megállt az élet a reptereken. Videó.
Részleteket nem közöltek a hatóságok, de megállt az élet a reptereken. Videó.
Egyelőre csak a London és New York között közlekedő járatok első osztályán vezeti be a British Airways a virtuális valóság szemüvegeket, hogy ezzel enyhítsék az utasok feszültségét.
Szerencsére senki sem sérült meg abban a szerdai balesetben, amelyben egy elektromos Alpha Electro G2-vel kellett kényszerleszállást végrehajtani.
Egy nemzetközi szereplőket is felvonultató konferencián olyan géptípust mutatott be az Airbus, amely szó szerint egy hatalmas vasmadárnak tűnik. A dizájn persze jó okkal lett ilyen.
Franky Zapata lehet az első ember a világon, akinek sikerül légdeszkán átrepülnie Franciaországból Angliába. Legutóbb a tankoláskor esett vízbe.
Kellemetlen, ha a feladott poggyász végül mégsem érkezik meg oda, ahol az utas leszállt. Az Air France egyik új fejlesztése ezt is kiküszöböli.
Jövő tavasszal mutatkozhat be élesben az az újragondolt ülés, ami kényelmesebbé teheti az utazást a repülőgépeken.
Két éve találták meg azt a szoftverhibát az Airbus A350-esek egyes modelljeinél, amihez most egy újabb légialkalmassági irányelvet adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség.
Bizonyos helyzetekben túlzott emelkedésbe kezdhet az Airbus A321neo. A problémát több lépésben oldhatják meg.
A Bombardier csapata nyerte azt a pályázatot, melyen a hatékonyabb repülőgépszárnyra keresett megoldást a brit tudományos akadémia. Az új fejlesztéssel tizedével könnyebb szárnyakat szerelhetnek a gépre.
Hosszú éveket kellett várni rá, de végül elkészült az amerikai haditengerészet legújabb robothelikoptere. Az első küldetésre viszont még várni kell egy kicsit.
Egy lépéssel ismét közelebb kerültünk az önvezető repülőgépekhez, miután német kutatóknak sikerült kifejleszteniük az önálló landolást lehetővé tévő rendszert.
A Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (ESEA) szerint több Airbus A380-as esetében is probléma lehet a szárnyak szerkeszeti integritásával.
Kevesebb mint öt év alatt sikerült felhúzni a semmiből a Daxing Nemzetközi Repülőteret, ami nagy mértékben tehermentesíti a Peking 2008-ban megnyitott másik repülőterét.
Idén, a mai napig kereken száz, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező gép szakította meg leszállását irányítói utasításra vagy a pilóta egyéni döntésére. Ezzel az év végéig minden valószínűséggel megdől az úgynevezett átstartolások 2018-as rekordja. Az átstartolás önmagában nem jelent vészhelyzetet, de különös figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól.
A világon nagyjából 500 Boeing 737 MAX várakozik a földön, hogy kijavítsák bennük a végzetes hibát. Ebből nagyjából 100 került a cég seattle-i gyárához.
Bahreinben nemrég még csak tervezgették, hogy víz alatti kalandparkot létesítenek búvároknak, mostanra viszont már a legfőbb látványosság, a Boeing 747-es is látható a helyszínen.
A Vodafone új megoldásával a mobiltechnológia révén is szigorú ellenőrzés alatt lehet tartani a repülő szerkezeteket, és meg lehet akadályozni a drónok berepülését különféle ideiglenesen őrzött területre, például bűnügyi helyszínekre, rendezvényhelyszínekre, vagy jelentős események közelébe.
Iparági várakozások szerint az első légitaxi-szolgáltatások legkésőbb 2023-ban indulnak el a világ néhány nagyvárosában. A Bosch a hagyományos járművekben 25 éve használt rendszerekből emelne át szenzorokat az újfajta járművek vezérlőegységébe, így tartván alacsonyabban a költségszintet.
A Wizz Air a párizsi légiexpón szándéknyilatkozatot írt alá az Airbus képviselőivel, melyben rögzítik, hogy a vállalat élni fog a 20 darab Airbus A321XLR repülőgép megvásárlására vonatkozó opciójával. Így az eddigieknél messzebbi várásokba is repülhet majd a fapados légitársaság.