600 képernyőn látszik az a reptéri rendszer, amit most lecserélt a Budapest Airport

Az utasok leginkább a járatinformációs kijelzőkön találkoznak azzal a rendszerrel, amelynek cseréjét a Budapest Airport informatikai csapata az elmúlt napokban fejezte be – közölte kedden délelőtt a ferihegyi repülőteret üzemeltető vállalat.

  • hvg.hu hvg.hu
600 képernyőn látszik az a reptéri rendszer, amit most lecserélt a Budapest Airport

Az úgynevezett FIDS rendszer (Flight Information Display System) nemcsak ellátja járatinformációval a terminálokon található mintegy 600 kijelzőt, hanem a kiszolgáló személyzet számára is elengedhetetlen tájékozódási pontot jelent a járatindulások nyomon követesénél – hangsúlyozza közleményében a cég.

A korábbi FIDS rendszer több mint 10 évig látta el információval a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasait és személyzetét, és – ahogy írják – pályafutása alatt hibátlanul működött. A cserére a még korszerűbb infrastruktúrára váltás miatt volt szükség: a rendszert most modernebb virtuális szerverekre költöztették.

Az új FIDS rendszerre történő átállást három hónapos tesztidőszak előzte meg; ennek alkalmával a Budapest Airport informatikai csapata külön erre a célra kialakított tesztlabort működtetett a repülőtéren.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.