Gondban lehet a győri Audi, százak munkahelye szűnhet meg
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
Hat négyzetkilométeren épülhet fel egy nagy autó- és/vagy gépipari központ Pécs mellett a kormány tervei szerint. Már tárgyalnak erről kínai gyártókkal. A zöldmezős beruházássorozatot Magyar Levente jelentette be egy nagyinterjúban, amelyben szó volt az amerikai–magyar kapcsolatokról, a paksi beruházásról és a trieszti kikötőről is.
Az elektromos autókat gyártó kínai Zeekr gyárában tesztelték le a UBTech saját fejlesztésű humanoid robotját, a Walker S1-et, ami a jelek szerint ügyesen tud összedolgozni más robottársával.
A szlovákiai autógyárak vezetőivel tárgyal Robert Fico arról, hogyan lehetne megmenteni az iparágat és annak dolgozóit az amerikai vámok hatásaitól.
A Vasas Szakszervezeti Szövetség tagjai a Yanfeng telephelye előtt gyűltek össze, hogy tiltakozzanak Zsédenyi Péter elbocsátása miatt.
Félmilliós kapacitásuk már így is lesz, de tovább terjeszkednének.
Bár autóból többet sikerült exportálni januárban, mint egy éve, villamos gépekből jóval kevesebbet. Az export volumenben és értékben is nőtt.
75 éven át működött a Volkswagen-csoport belgiumi gyára.
Az amerikai elnök mexikói vámtervei és egy Joe Biden-féle rendelet visszavonása húzta lefelé a részvényeket.
Megint egy miniszteri bejelentésből tudta meg egy város, hogy kínai gyár épül náluk. A helyszín Hatvan, ahol a kínai Xinzhi fog autóalkatrészeket gyártani 2027-től. Évi egymillió darabot. Hogy kikkel, az még kérdés, a város volt polgármestere vendégmunkások tömegétől tart, a jelenlegi városvezető viszont inkább a forgalomnövekedéstől.
Az egyre több konnektoros autót gyártó kínai SAIC-GM-Wuling fontos mérföldkőhöz érkezett.
Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –, amely közül már egy is nagyot lökne a gazdasági teljesítményen, hát még a három egyszerre. Az MNB kiszámolta, hogy ez mennyivel dobja meg a magyar gazdaságot az új évben, és azt is, hogy mennyire fogja a három üzem növelni a GDP-t és a foglalkoztatottságot egészen 2030-ig.
2025 végén két modellel indítja be magyarországi autógyárát a kínai BYD. A kis kategóriájú modelljük gyártása csúszik, először a Golf-kategóriában szállnak szembe az európai gyártókkal.
3,1 százalékkal gyengébb volt a magyar ipar teljesítménye idén októberben tavalyhoz képest a KSH szerint. Idén szeptemberhez képest ugyan volt némi javulás, de sem az autó-, sem az akkugyárak nem tértek még magukhoz.
Megnéztük, hogy hol készül a jelenlegi legizgalmasabb BMW, a 6 hengeres, kéziváltós és hátsókerék-hajtású M2, amely mellett hamarosan olyan Neue Klasse villanyautók hagyják majd el a gyártósort, mint amilyeneket a debreceni BMW-gyár ont magából.
A gazdaság cash flow-problémáiról és a bátortalanul költekező magyarokról beszélt a nemzetgazdasági miniszter; rémes szám érkezett a beruházásokról; tucatjával jönnek a kínai cégek. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
A BYD Törökországban 922 millió euróért húz fel egy gyárat, amely ötezer embernek adhat munkát.
Az új vámtétel a Portfolio szerint 30-70 százalék között lehet. A Politico szerint egyre valószínűtlenebb, hogy a német autóipari lobbi elég támogatót össze tudna gyűjteni, hogy megakadályozzák az EU–Kína autós vámháborút.