Berendelték egy Honda gyár irodai munkásait autót gyártani
A Honda Ohio állambeli üzemében a fehér galléros munkavállalók egy része most a futószalagok mellett áll.
A Honda Ohio állambeli üzemében a fehér galléros munkavállalók egy része most a futószalagok mellett áll.
A benzines és dízelmotoros autók átadják a helyüket a villanyautóknak a német gyárakban.
Előbb Amerikában és Berlinben kapcsolják vissza a gyártósorokat, aztán jöhetnek az európai üzemek is.
Az eddig tervezettnél hat nappal később, de a hónap végén részlegesen újraindulhat a munka a kecskeméti Mercedes-gyárban. Az Audi győri üzemében a közel 13 ezer dolgozóból nagyjából százan álltak munkába egyetlen gyártósornál, ott a hét végén kezdődhet meg a munka még egy összeszerelő soron, a járműgyárat pedig még egy héttel később indíthatják be. A Suzuki esztergomi gyára is elindul április végén. Egy hónapos kényszerszünet után Európa-szerte elkezdtek éledezni az autógyárak.
A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.
A francia Renault tulajdonában levő autógyár felfüggeszti április 5-ig tevékenységét a dél-romániai mioveni-i üzemében.
A Ford csütörtöktől leállítja a termelést Kölnben, Saarlouisban és Craiovában, Valenciában pedig már a hét elején sem dolgoztak.
Az amerikai autógyárnak fel kell függesztenie az erdőirtást az első európai Gigafactory tervezett területén.
Négy kínai gyárából háromban újraindítja a termelést a jövő héten a japán óriáscég.
A döntés még nem végleges, a pozsonyi Volkswagen-üzem is versenyben van.
Az autógyár 2019-es adózott eredménye közel 100 millió euróval csökkent 2018-hoz képest.
Hét amerikai, II. világháborús bomba hatástalanítása és elszállítása lassította a napokban a Tesla németországi üzemének földmunkáit.
Milliárdok elköltéséről döntöttek.
Évi 12 ezer elektromos autó gyártására alkalmas üzemet építene Magyarországon a Fox Automotive.
Bátran kijelenthető, hogy nem úgy fest, mint egy klasszikus autógyár, főleg nem mint egy kínai üzemről gondolnák.
Hivatalos közlés szerint a leépítés az "előző vezetés negatív öröksége".
Több mint húsz évig volt a piacon a 2+2 üléses sportkupé, majd a roadster, amelyeket a kezdetektől fogva nálunk szereltek össze.
Bajban vannak a német autógyárak és ezt Magyarország is megérezheti; közel két évtizedes rekordot döntött a GDP-növekedésünk; Mészáros Lőrincnek két rossz napja is volt. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.