szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németországi vállalataiknál 6000 embertől válhatnak meg.

A német Manager Magazin információi szerint költséghatékonysági projektbe kezdett a BMW, amely ennek keretében készül jelentős elbocsátásokra Németországban. A gyártó székhelyén, Münchenben kerül sor a legnagyobb létszámcsökkentésre, vagyis az adminisztrációs részleget érintheti leginkább. A pontos terveket majd decemberben ismertetik a riport szerint.

A BMW háza táján egyébként is nagy a jövés-menés mostanság, a kinevezett új vezető, Oliver Zipse közvetlen környezetében dolgozó fejlesztési vezető, Klaus Frölich is bejelentette távozási szándékát, de cég jelenlegi vezetőinek elnöke, Norbert Reithofer marasztalni kívánja a veterán BMW-s vezetőt – írja a német lap információi alapján az Automotive News.

A Manager Magazin beszámolója szerint a cég programja 12 milliárd eurós megtakarítást szolgál, egyben hatékonyságnövelési programba is kezdenek, amelynek eredménye a fejlesztési folyamatok felgyorsítása. Ez szükséges ahhoz, hogy tartani tudják a terveiket, ami 25 új, elektromos modell bemutatásáról szólt.

A Manger Magazin riportja arra nem tér ki, hogy a vállat Németországon kívüli kirendeltségeit hogyan érintik a költségtakarékossági lépések, illetve lesznek-e leépítések. Mindenesetre 2019 áprilisa óta a BMW, Mini és Rolls-Royce értékesítési divízióját egy szervezetté gyúrták egybe, egy szándékaik szerint rugalmasabb és hatékonyabb szerkezet kialakítása érdekében. A vállalatnak jelen pillanatban globálisan mintegy 135 ezer dolgozója van.

BMW

A költséglefaragási programot már márciusban ismertette a vállalat, annak kapcsán, hogy a várakozásaik szerint mintegy 10 százalékkal csökken az idei évre tervezett adózás utáni profija, a tavalyi 7,2 milliárd euróhoz képest.

A megtakarítás részben az alacsonyabb keresletű modellek kivezetéséből fakad majd és terveik szerint a fejlesztésekre fordított idő 33 százalékát meg akarják spórolni digitális szimulációk használatával. Mindez számításaik szerint konkrétan azt jelenti például, hogy 2500 prototípussal kevesebb autót kell megépíteniük. 2021-től következően az autóikban lévő váltóvariánsok számát is 50 százalékkal csökkentené a bajor márka.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!