szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németországi vállalataiknál 6000 embertől válhatnak meg.

A német Manager Magazin információi szerint költséghatékonysági projektbe kezdett a BMW, amely ennek keretében készül jelentős elbocsátásokra Németországban. A gyártó székhelyén, Münchenben kerül sor a legnagyobb létszámcsökkentésre, vagyis az adminisztrációs részleget érintheti leginkább. A pontos terveket majd decemberben ismertetik a riport szerint.

A BMW háza táján egyébként is nagy a jövés-menés mostanság, a kinevezett új vezető, Oliver Zipse közvetlen környezetében dolgozó fejlesztési vezető, Klaus Frölich is bejelentette távozási szándékát, de cég jelenlegi vezetőinek elnöke, Norbert Reithofer marasztalni kívánja a veterán BMW-s vezetőt – írja a német lap információi alapján az Automotive News.

A Manager Magazin beszámolója szerint a cég programja 12 milliárd eurós megtakarítást szolgál, egyben hatékonyságnövelési programba is kezdenek, amelynek eredménye a fejlesztési folyamatok felgyorsítása. Ez szükséges ahhoz, hogy tartani tudják a terveiket, ami 25 új, elektromos modell bemutatásáról szólt.

A Manger Magazin riportja arra nem tér ki, hogy a vállat Németországon kívüli kirendeltségeit hogyan érintik a költségtakarékossági lépések, illetve lesznek-e leépítések. Mindenesetre 2019 áprilisa óta a BMW, Mini és Rolls-Royce értékesítési divízióját egy szervezetté gyúrták egybe, egy szándékaik szerint rugalmasabb és hatékonyabb szerkezet kialakítása érdekében. A vállalatnak jelen pillanatban globálisan mintegy 135 ezer dolgozója van.

©

A költséglefaragási programot már márciusban ismertette a vállalat, annak kapcsán, hogy a várakozásaik szerint mintegy 10 százalékkal csökken az idei évre tervezett adózás utáni profija, a tavalyi 7,2 milliárd euróhoz képest.

A megtakarítás részben az alacsonyabb keresletű modellek kivezetéséből fakad majd és terveik szerint a fejlesztésekre fordított idő 33 százalékát meg akarják spórolni digitális szimulációk használatával. Mindez számításaik szerint konkrétan azt jelenti például, hogy 2500 prototípussal kevesebb autót kell megépíteniük. 2021-től következően az autóikban lévő váltóvariánsok számát is 50 százalékkal csökkentené a bajor márka.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az elnökön kívül adócsökkentésről, varázsgombáról és sok másról is voksolnak az USA-ban

Az elnökön kívül adócsökkentésről, varázsgombáról és sok másról is voksolnak az USA-ban

A Google helyett saját keresőt készíthet az Apple, de nem jókedvében

A Google helyett saját keresőt készíthet az Apple, de nem jókedvében

Európa-szerte mindenhol romlik a járványhelyzet, de hogy állnak a svédek?

Európa-szerte mindenhol romlik a járványhelyzet, de hogy állnak a svédek?