A Peugeot 308 lett az idei év autója
Huszonkét országot képviselő újságírókból álló zsűri a Peugeot 308-nak ítélte a „Car of the Year 2014” címet. Mi tagadás, a francia autóiparnak szüksége volt egy ilyen elismerésre.
Huszonkét országot képviselő újságírókból álló zsűri a Peugeot 308-nak ítélte a „Car of the Year 2014” címet. Mi tagadás, a francia autóiparnak szüksége volt egy ilyen elismerésre.
A Golf GTI legendája harminchét éve, hogy úgy élményautó, hogy közben megbízható, praktikus, technológiailag fejlett és négy embernek is kényelmes. A vagányság még mindig megvan, csak már nem olyan faragatlanul.
Nem a leglelkesítőbb autóipari termék a kisbusz kategória, a német prémium márka viszont átdolgozta a koncepciót. Családi nagyautóként és stílusos, praktikus cégautóként pozícionálják mostantól sajátjukat.
Méretben sem olyan kicsi az Audi A3 Limousine, mint amire elsőre gondolnánk. És a kicsinyített limuzint presztízsveszteség sem érte, sőt bevezetésével erősödött az Audi márka elfogadottsága és népszerűsége a magyar piacon.
A villanegyedek stílusos élményautójával ajándékozta meg a vastag pénztárcájuakat a Volvo. Sokat kér, de sokat is ad.
A Nissan hét éves fejőstehenének, a QQ-nak is becézett városi terepesnek lejárt az ideje. Hogyan lehet hozzányúlni egy olyan modellhez, amelynek még hét évvel a bemutatkozása után sem esnek az eladásai? Bátran. A Nissan meglépte, amit kellet.
Még kicsit megráncosodni sem volt ideje az alig három éve megjelent sorozatnak, máris új arcot kapott a V60-as család. A középkategóriás kombik közt mára rég nem csak a praktikum számít, egy ilyen autó is legyen izgalmas. A Volvo V60 D5 AWD Polestar pont ilyen.
Már az Opelnek is van terepjáró kombija, a Country Tourer az alaposan frissített Insignián alapul. Csekély hasmagassága ellenére terepen is jól vizsgázott, aszfalton pedig kényelmesebb, mint a korábbi Insigniák.
A legkisebb japán gyártó az aktuális trendekkel szembe menve megalkotta a kompakt mezőny egyik legkívánatosabb modelljét, melynek 2.0 literes szívó benzines motorja teljesítményben és fogyasztásban is felveszi a versenyt a turbós versenytársakkal.
Elhagyta kerek szemeit a sokoldalú, dobozformájú kompakt hobbiautó, amely mostantól kétféle kivitelben tetszeleg. Jó húzásnak tűnik kettéválasztani és szinte két kocsit csinálni egyből: városit és terepest. Az orvos és a hobbivadász is megkapja, amit szeret. Nálunk az urbánus változat járt.
Közel másfél évtizednyi szünet után készített kombi változatot a Civicből a Honda: megérte, a Tourer ugyanis küllemre jóval merészebb és tetszetősebb a többi piaci riválisnál, csomagterének mérete pedig lefőzi az eddigi uralkodóét, a Skoda Octaviáét is. Megnéztük, kipróbáltuk.
A Spaceback a cseh gyártó első, alsó-középkategóriás csapotthátú ötajtós modellje. Nagyjából pont olyan, amiért mifelénk kedvelni szokták a Skodákat. Plusz visszatért egy eltűnni látszó pozitívum is, jó ára van.
Átrajzolták kicsit a bajor prémium márka legvitatottabb modelljét tovább erősítve előnyeit és tompítva a vele szembeni ellenérzéseket. Azért még mindig nem való akárkinek.
Először került a Seat Leon kínálatába igazán családi változat. Alacsonyabb árral, sportosabb külsővel kívánják elérni azokat, akiknek a Volkswagen-konszernen belül a Golf Variant drága, a Skoda Octavia kombi pedig nem elég karakteres.
Mostantól nem csak a stuttgartiak középkategóriás SUV-jét hívják Macannak, hanem a Fővárosi Állat- és Növénykert egyik kistigrisét is.
Bizonyos szempontból a világ legkonzervatívabb kocsija a kombi Golf. A németes tökéletesség megtoldva egy negyedköbméternyi hellyel.
Megcsinálták a japán márkánál a trendeknek legjobban megfelelő városi terepest. Az ilyen járművekbe ma már nem kell nagy motor és összkerékhajtás, inkább keveset fogyasszanak, és férjenek be a kedvező céges adósávba is.
Az Audi felsőkategóriás limuzinja jelentős megújuláson ment keresztül, melynek részeként mátrix LED-es fényszórókat, hőkamerát és erősebb, de takarékosabb motorpalettát kapott. Kipróbáltuk mire képes az sebességkorlátozás nélküli Autobahnon.
Megtörné a német prémium dominanciát a japánok új középkategóriás limuzinja. Az Infiniti Q50 high-tech, sportos és ambiciózus. Kérdés elég-e mindez a sok-sok évtized alatt megalapozott hagyományok megingatásához?
Vajon meglepő lenne, ha az eddig inkább csak a nagymotorokat favorizáló BMW kisebb kétkerekűekkel is kirukkolna a közeljövőben? Márpedig az „urban mobility” fejleményei ebbe az irányba tolják el a kétkerekűek iránti keresletet, s ezelől a BMW sem térhet ki – hangzott el a motorkerékpár-gyártásuk 90-ik évét ünneplő bajor prémiummárka müncheni rendezvényén.