Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A megafonos influenszer módosított képet közölt a Tisza Párt elnökéről.","shortLead":"A megafonos influenszer módosított képet közölt a Tisza Párt elnökéről.","id":"20250415_Magyar-Peter-Bohar-Daniel-alhir-Tisza-Part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"c156e2cf-4713-4c62-bfb7-361fe107135b","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Magyar-Peter-Bohar-Daniel-alhir-Tisza-Part","timestamp":"2025. április. 15. 13:45","title":"Magyar Péter bűncselekménnyé nyilvánítaná a hírhamisítást, miután Bohár Dániel ukrán zászlót adott a kezébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec44f485-2602-43bf-9fe9-411d4f43ff40","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Novák Katalin egykori tanácsadója elárulta, hogy a köztársasági elnök velük sem egyeztetett lemondásáról, mindössze annyit közölt, hogy figyeljék a híreket.","shortLead":"Novák Katalin egykori tanácsadója elárulta, hogy a köztársasági elnök velük sem egyeztetett lemondásáról, mindössze...","id":"20250416_toman-szabina-novak-katalin-kegyelmi-ugy-lemondas-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec44f485-2602-43bf-9fe9-411d4f43ff40.jpg","index":0,"item":"183ab52f-ef5a-4a2d-a0e6-76d4d19e7dcf","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_toman-szabina-novak-katalin-kegyelmi-ugy-lemondas-pride","timestamp":"2025. április. 16. 12:52","title":"Tomán Szabina: Saját vállalkozásaimon éreztem meg a kegyelmi botrányt, egy üzletünk kirakatát betörték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fab3d49b-6dc0-42f6-953f-7844b4485faa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szüntelen használattal is szinte lehetetlen lemeríteni egy nap alatt a Honor Powert, amibe 8000 mAh-s akkumulátort rakott a gyártó. ","shortLead":"Szüntelen használattal is szinte lehetetlen lemeríteni egy nap alatt a Honor Powert, amibe 8000 mAh-s akkumulátort...","id":"20250416_honor-power-okostelefon-8000-mah-akkumulator-uzemido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fab3d49b-6dc0-42f6-953f-7844b4485faa.jpg","index":0,"item":"b7c2fa70-920b-44a1-8085-b57791b03aef","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_honor-power-okostelefon-8000-mah-akkumulator-uzemido","timestamp":"2025. április. 16. 11:03","title":"23 órányi szüntelen tiktokozás is lehetséges a Honor akkubajnok új telefonjával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33603df-4663-4d4f-b3fe-5bfca03becf3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az átlagkeresetek emelkedése 10 százalék alá lassult februárban, a reálkereset csak 3,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A nettó átlagkereset 455 ezer forint volt, a közepes nettó 371 ezer forint.","shortLead":"Az átlagkeresetek emelkedése 10 százalék alá lassult februárban, a reálkereset csak 3,5 százalékkal volt magasabb, mint...","id":"20250417_keresetek-atlagkereset-realkereset-inflacio-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33603df-4663-4d4f-b3fe-5bfca03becf3.jpg","index":0,"item":"f551090f-b85d-4432-9d9d-d492e58de2ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_keresetek-atlagkereset-realkereset-inflacio-februar","timestamp":"2025. április. 17. 08:30","title":"Beesett a keresetek emelkedése februárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bdd5ec5-5cca-427b-bdf6-9b1b973543a9","c_author":"Földes András","category":"itthon","description":"Kik mennek el egy 24 órás tüntetésre, és miért ügyesebbek az éjszaka eltöltésében, mint a szervező, Hadházy Ákos? Földes András riportja. ","shortLead":"Kik mennek el egy 24 órás tüntetésre, és miért ügyesebbek az éjszaka eltöltésében, mint a szervező, Hadházy Ákos...","id":"20250416_Mint-egy-fesztival-reggelen---videon-hogyan-birtak-az-ejszakazast-Hadhazyek-a-Karmelita-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bdd5ec5-5cca-427b-bdf6-9b1b973543a9.jpg","index":0,"item":"b98f9c00-c0af-4707-b8be-05ddc2b413dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Mint-egy-fesztival-reggelen---videon-hogyan-birtak-az-ejszakazast-Hadhazyek-a-Karmelita-elott","timestamp":"2025. április. 16. 19:44","title":"Mint egy fesztivál reggelén – videón, hogyan bírták az éjszakázást Hadházyék a Karmelita előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89a942be-9908-4902-8b16-ac36d9b14b26","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hotel korábban a negatív kritikák miatt egyszer nevet is változtatott. ","shortLead":"A hotel korábban a negatív kritikák miatt egyszer nevet is változtatott. ","id":"20250416_A-vendegek-nem-is-sejtettek-mekkora-fertozesveszelynek-vannak-kiteve-koszos-wellneshotelt-zart-be-a-NAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89a942be-9908-4902-8b16-ac36d9b14b26.jpg","index":0,"item":"1d0b09f4-9377-4751-877d-f3b3773e22ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_A-vendegek-nem-is-sejtettek-mekkora-fertozesveszelynek-vannak-kiteve-koszos-wellneshotelt-zart-be-a-NAV","timestamp":"2025. április. 16. 20:04","title":"„A vendégek nem is sejtették, mekkora fertőzésveszélynek vannak kitéve” – koszos wellness hotelt zárt be a NAV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e770f95-1e2a-4d98-ac02-0d2a4642d54a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szertartáson jelen volt többek között Orbán Viktor miniszterelnök is. ","shortLead":"A szertartáson jelen volt többek között Orbán Viktor miniszterelnök is. ","id":"20250416_Eltemettek-Wachsler-Tamast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e770f95-1e2a-4d98-ac02-0d2a4642d54a.jpg","index":0,"item":"d7a56478-cd87-4b35-a13d-6bb864e55262","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Eltemettek-Wachsler-Tamast","timestamp":"2025. április. 16. 15:50","title":"Eltemették Wachsler Tamást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70ffdeeb-2cba-4058-9871-777b758b4250","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehezebb lesz az adatok ellopása az androidos készülékeken, köszönhetően annak, hogy azok, ha nem oldják fel őket a megfelelő módon, néhány naponta maguktól újraindulnak majd.","shortLead":"Nehezebb lesz az adatok ellopása az androidos készülékeken, köszönhetően annak, hogy azok, ha nem oldják fel őket...","id":"20250417_google-android-eszkozok-automatikus-ujraindulas-adatvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70ffdeeb-2cba-4058-9871-777b758b4250.jpg","index":0,"item":"d67541ee-7351-4598-9033-55e2254d8b0a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_google-android-eszkozok-automatikus-ujraindulas-adatvedelem","timestamp":"2025. április. 17. 08:03","title":"Hamarosan magától újraindulhat a mobilja, és ennek nagyon is lesz értelme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megjött hozzánk is az új Mini - ismét felszökik a kisautó láz?
szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?
Stílszerűen, a pesti Bazilika melletti Mini bárban, a héten nálunk is bemutatkozott az új Mini. Mindez egyúttal azt jelenti, hogy a német-brit kisautó harmadik nemzedéke már itthon is kapható – prémiumkiviteléhez mérten, borsos, 5,6 millió forint induló áron.
Az örökifjú szupermini kívül-belül megújult, de olyan formán, hogy sikerült megőriznie a kultikus formai jegyeket, miközben kidolgozása, technikája még inkább prémiumos lett. A rajongótábor bizonyára díjazza majd, hogy maradt a halhatatlannak tartott küllem, méghozzá úgy, hogy a kisautó széltében-hosszában pár centit hasasodott. Így a hátul ülő két utas már kevésbé passzírozódik, a csomagtartó pedig 50 literrel 211-re öblösödött.
A tervezők hallgattak az ergonómiai bírálatokra is: a sebességmérő órát – a fordulatszám- és az üzemanyagmérő társaságában – átköltöztették a kormány fölé a jellegzetes nagy középső kerek számlapról, az ablaknyitó gombokat pedig a két első ülés közötti középső helyről, kézre esően az ajtókra helyezték.
Kégaléria.
BMW
A gyári ismertetőből kitűnik, hogy 3500 alkatrészt teljesen újra cseréltek, s ennek nyomán az összetéveszthetetlen Mini-dizájnmódi is újabb fortélyokkal tovább bővült – bizonyosan a hívek gyönyörűségére. Nem csupán a karosszéria vonalairól, a vevőkábító színkínálatról, vagy az ízléses enteriőrről van szó: a LED-csíkos első lámpák, vagy a műszerfalon, az egyes működési funkciókra felvillanó fénygyűrű arról tanúskodik, hogy a formatervezők merészen éltek az újszerű (világítás)technika lehetőségeivel. Szellemes a sebességváltókar tövében található forgatókapcsoló is. Ennek elfordításával az üzemmód karakterisztikája – normál álláson kívül – sportos vagy környezetbarát (green) változatba állítható. Megjegyzendő, hogy „green” állásban, automata sebváltó esetében, a hajtásláncot leválasztó „vitorlázó” üzemmód is lehetséges.
Ez utóbbi szerelvény már önmagában is jelzi, hogy a német gazda, a BMW megadott minden olyan technikai újdonságot, amely ma még javarészt a nagyobb prémiumautók kiváltsága. Ezek közé tartoznak a vezetést segítő, többek között a sebesség- és a távolságtartó kamerás, radaros rendszerek. Mini-szokás szerint az extra lista szinte végtelen, de most újdonság, hogy potom 166400 forintért már lehet rendelni adatkivetítőt (head-up display) is, amely az eddig megszokott szélvédő helyett a sofőr látómezejében egy, a műszerfal tetején kibújó kijelzőre vetíti a közlekedési információkat, sőt BMW-módra még a navigáció jeleit is.
BMW
Ám ahogy a külcsiny megszüntetve-megőrizve tovább él, ugyanígy maradt a Minire jellemző gokart-érzés is. A mindenféle elektronikus menetstabilizálóval kialakított új futómű mellett ebben háromféle benzines és két dízelmotor játszik kulcsszerepet. Mindegyik erőforrás turbós, egy kivétellel háromhengeresek, s a korábbiakhoz képest átlagosan 27 százalékkal alacsonyabb fogyasztásúak.
Talán mondani sem kell, hogy a legvehemensebb a Cooper S változatban dohog. A kétliteres, négyhengeres TwinPower Turbo (turbófeltöltés, közvetlen benzinbefecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás) erőmű 192 lóerős, maximális forgatónyomatéka 280 Nm. A Mini-méregzsák 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, s 235 km/óra végsebességgel lehet vele száguldozni – feltéve, ha még versenypályákon kívül ez valahol is lehetséges. Ennek fényében különösen jó értéknek számít a gyár által megadott 5,2-5,4 literes átlagfogyasztás. A legtakarékosabb a belépő modell: a háromhengeres Mini One D beéri 3,5 liter gázolajjal100 kilométeren, de azért tud repeszteni 190 km/óra sebességgel is. (Megjegyzendő, ez utóbbi változatot kellő érdeklődés híján egyelőre itthon nem hozzák forgalomba.)
A Mini-tulaj BMW már eddig sem panaszkodhatott a kisautó kellendőségére. Ahogy korábban, tavaly is, világszerte vagy 300 ezer fogyott belőle. Apró érdekesség, hogy a vevőközönség fele nő. Most azonban több szempontból is kulcsfontosságú az újgenerációs négykerekű. Ezt a fronthajtásos, úgynevezett UKV (unter klasse) platformot alkalmazza majd az új BMW 1-es sorozat, amely mérföldkő a mindeddig hátsókerék-hajtást favorizáló bajor luxusgyártó életében.
Másrészt a Mini már eddig is hétféle karosszériaváltozatban készült, s ma még nem lehet pontosan tudni, hány tagú lesz a Mini-család. A gyártó láthatóan maga is zavarban van. Az illetékes nagyfőnök, Peter Schwarzenbauer tavaly még tízféle variánst is meglebegtetett az Automotive News portálnak adott interjúban. Az év elején viszont a Sunday Times-nak nyilatkozatva már azt mondogatta: „a kevesebb több, és 4-5-re csökkentenék a modellváltozatok számát.”
BMW
Akárhogyan is lesz, annyi bizonyos, hogy a Mini már a nyakán érezheti a konkurencia lihegését. Már eddig is közvetlen vetélytársai közé sorolták az Audi A1, a Fiat 500-as, valamint a VW Bogár, illetve a GTI Polo modelleket, ám a fejleményekből úgy tűnik, hogy az Európában ismét feltámadó mini-mánia újabb erőpróba elé állíthatja a BMW-t is. Mint ahogy az IHS Automotive piackutató cég írja, e szegmens európai forgalma a tavalyi 1,1 millió darabról 2016-ban 1,3 millióra nőhet.
Ennek is tulajdonítható, hogy 2014-ben a mini kategória 20 vezető modelljének egyharmada vadonatúj, vagy részben megújuló lesz. Ide sorolják a Mercedesszel kooperációban készülő, az új Smart alvázán osztozó új farmotoros Renault Twingót, a csehországi Kolinban közösen gyártott Toyota Aygo és a Citroen-Peugeot szubkompaktok új darabjait, vagy az Opel Adamot új pörgős egyliteres turbómotorjával. Mindezek a verdák ugyan nem közvetlen Mini-konkurensek, de ugyanarra a marketingfilozófiára hajaznak, amit a BMW-Mini korábban már kitalált. Vagyis arra, hogy a kisautók esetében is érdemes a „mezei” alapmodelleket prémium közeli kivitelbe felturbózni, mert így jókora felárat lehet értük felszámítani.
Ezt a marketingmodellt jól érzékelteti Citroen DS3 Cabrio is. A francia márka a DS sorozattal azt a célt tűzte ki, hogy luxuskivitelű változatokkal bővítse kínálatát. Sőt , a Genfi Autószalon óta a Citroen és a DS ezentúl hivatalosan is külön úton jár, az utóbbi önálló prémium márkává fejlődik. Ennek jegyében a DS3 és a tömegmodell C3 ugyanarra a padlólemezre épül, de a fejlesztés és a gyártás egymástól külön zajlik: dizájnja franciásan elegáns, erőforrása, a Peugeot testvércéggel közösen fejlesztett 156 lóerős, 1,6 literes turbómotor vehemensen mozgatja. A kocsi 7,4 másodperc alatt van százon, ráadásul nem is nagyon iszákos, fogyasztása átlagosan 6 liter körül mozog.
A félkabriós ponyvatető is technikás: 16 másodperc alatt, 120 km/óráig menetközben is teljesen hátratolható, s kinyitva sem foglal el helyet a csomagtartóból, amely a riválisokéhoz képest nagyobb, 245 literes. Igaz, a teljesen hátratolt ponyvától már nem lehet visszapillantani, s a csomagtér-fedél sem nyitható. Viszont a francia mini előnyére szolgál, hogy a tetőkonstrukcióból adódó többletsúly mindössze 25 kiló (szemben a riválisok többszörösével), aminek eredményeként a kis kabrió nem veszít fürgeségéből. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a közel 6,8 milliós ár többszázezerrel kevesebb a Mini, vagy a BMW 1-es kabrióváltozatainál, akkor a nyitott száguldozásra vágyó autós igencsak gondolkodóba eshet: mit is válasszon. Az viszont már nem kérdés, hogy a lifestyle-nak (életstílus) nevezett divatautó tetszik a fogyasztóknak, s a tömeggyártóknak is bomba üzlet lehet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.