BMW X5 bemutató: magasból tekint a világra
A bajorok luxusterepjárója minden téren fejlődött az elődjéhez képest, még ha ez kívülről nem is látszik rajta. Innsbruck környékén fogtuk vallatóra a legideálisabb és a legerősebb dízelmotorral szerelve.
A bajorok luxusterepjárója minden téren fejlődött az elődjéhez képest, még ha ez kívülről nem is látszik rajta. Innsbruck környékén fogtuk vallatóra a legideálisabb és a legerősebb dízelmotorral szerelve.
Jól néz ki, meglepően gyors, ízléses a luxusa és még terepen sem fog cserbenhagyni. Van, akinek mindenből a jó jut. Nyolc év alatt több mint 415 ezer példányban kelt el a Range Rover Sport, a márka pénzcsináló modellje, amelyből most itt az új változat.
A fenntarthatóság a legdivatosabb kifejezés manapság a luxusiparban is. Eladható szlogen a szabályozóknak és eladható vele a termék az öntudatos pénzes vevőknek.
Ezer köbcentis blokk, három henger, 125 lóerő, 4,3 literes benzinfogyasztás száz kilométerenként – ezt kínálja az egyliteres Ecoboost motorral szerelt Ford Fiesta. A kis-nagy motor oly vehemens, hogy még a nagyobb Fordokba is beszerelik.
A Mercedes áru- és csapatszállítóit is elérte a frissítési hullám, a márka jelenlegi arculati jegyei mellett olyan technológiai újdonságokra is futotta, amelyek más gyártók modelljeiben még nincsenek.
Bármennyire nem divatos kontinensük mostanság az autógyárak körében, vannak olyan szegmensek, amelyekben nem lehet alibizni. Ilyen a kompakt autóké. A VW Golf, a Ford Focus mellé a franciák most odatették a Peugeot 308-at.
Immáron nálunk is kapható a Nissan Note második generációja, amely vonzóbb külsővel, tágas utastérrel és kedvező árral akár családi autóként is megállja a helyét, anyunak pedig tökéletes választás lehet a ráncfelvarrott Micra. Mindkét típust vezettük a hazai menetpróbán.
Franknek az a munkája, hogy bemutassa a Rolls-Royce palettáját a kiválasztottaknak. Jó pár éve él az ötcsillagos szállodák miliőjében, hogy átadja az üzenetet, mi is az angol arisztokrata luxus. Meg kell adni, remekül csinálja.
Kettős értelemben is igaz; kétpercenként eladnak egyet és, ha kiállunk a világ fejlettebb felén valamelyik város utcasarkára, két percen belül feltűnik egy.
Alapból is kellemes felszereltség és kiegyensúlyozottság jellemzi az esztergomi újdonságot.
Az európai átlagcsaládoknak vélhetően nagyon szimpatikus, progresszív külsejű autóra sikeredett a C4 Picasso. Pont annyi benne a „francia fütűr”, hogy még mindig egy nagyon normális autó legyen.
Uralkodói fölénnyel tekinthet a mai autókra a Mercedes felsőkategóriás kocsija. Ha a beépített technológiai finomságokat, a komfortot és a biztonságot vesszük, akkor nincs párja.
A kilencedik generációnál tart a japán márka kompakt családi autója, amely most egy nagyon eltalált kis dízelmotorral gazdagodott. Az európai dízelfölényből és a cégautók 1.6-os méretig tartó kedvezőbb adóbesorolásából is vétek volt eddig kimaradnia a Hondának.
Kétféle új autóból lehet a nyugati autópályákon autózva feltűnően sokat látni trélereken, amint viszik a kereskedésekbe. Az egyik a Dacia Duster, a másik a Mercedes-Benz CLA. Hogy ez utóbbit nálunk is gyártják külön öröm, de a sikerhez persze ez kevés lenne.
Hét évig kellett rá várni, hogy a Toyota ismét képviseltesse magát a kompakt kombik mezőnyében. Vajon az Auris kombi beváltja a hozzáfűzött reményeket?
A Mercedes kétségtelenül a legmenőbb fazonú autókat szállítja manapság. A klasszikus E-osztály sikeréhez azért kevés lenne csak a feltűnő külső, itt már a belbecs számít igazán. Hozzá is tettek olyan vezetési kényelmet, amelynek nincs párja jelenleg. Kipróbáltuk az E250-t.
De cuki, mondják az Opel Adamról, ahol csak mostanában feltűnik a vadonatúj városi kisautó. Az elismerés annak szól, hogy a Corsánál is kisebb töpörtyű rafináltan kieszelt vevőfogó: egetverő (motor)technika nélkül is egyfajta dizájnbravúr, s ez alighanem a női szíveket is megdobogtatja.
Fazoníroztak a bajor prémium márka ötös sorozatának modelljein. A magyar piac számára is legfontosabb sorozatban minden családtag kapott valami extrát. A limuzin és a kombi egy új belépőszintű motort, a GT pedig egy új csinos feneket.
Mi az, darabonként egymillió euróba kerül, összesen 10 példányban létezik és már most történelem? Az Audi R8 e-tron. Egy elektromos szuperautó.