Már az e-autók töltőhálózatát is ázsiai pénzből fejlesztené a kormány
Nagy Márton Kínába utazott, hogy intézkedjen.
Nagy Márton Kínába utazott, hogy intézkedjen.
Három negyedévnyi esés után az idei év elején újra nőttek az európai elektromosautó-eladások, az elemzők optimizmusa azonban így is mérséklődött a korábbi évekhez képest. A Tesla Európában és Kínában is elvesztette piacvezetői pozícióját, Amerikában azonban továbbra is egyet jelent Elon Musk márkája az e-autózással.
Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint a benzinesek. A zajtalanságuk előnyei és hátrányai leginkább városi környezetben jelentkeznek.
Ritkábban szorulnak töltésre, akkor pedig kevesebb ideig kell őket áramon hagyni. És még biztonságosabbak is lesznek. Ezt ígérik azok a hibrid és elektromos autós fejlesztések, amelyek a mérnökök asztalairól éppen most kerülnek át a gyártósorokra.
Magyarország az egyike azoknak az európai országoknak, ahol alacsony a lízingelt tisztán elektromos járművek birtoklási költsége. A konnektorból tölthető hibridek helyzete változott, miután az újonnan forgalomba helyezett ilyen járművek már nem kaphatnak zöld rendszámot.
Friss adatok mutatják, hogyan és mennyire alakítja át az elektromos szegmens az autónagyhatalmi játszmákat. Globálisan Kína, Európában pedig a Volkswagen tör éppen előre.
Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire tudnák enyhíteni az USA autógyártóinak kínjait. Trump ráadásul a Joe Biden ellen vezetett bosszúhadjárata közepette elkaszálta az amerikai elektromobilitási programot, amivel épp az Egyesült Államok legnagyobb riválisát hozza helyzetbe.
Március végéig pályázhattak volna a vállalkozások, de a határidőt novemberig kitolták.
A város polgármestere úgy döntött, a támogatási programból kihagyják Elon Musk cégét, de ez inkább szimbolikus lépésnek tekintendő.
Az előző évek drágulása után árcsökkenés biztosan nem lesz sem a használt, sem az új autóknál – véli Wachtler Tamás, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója. Ha nincs elég pénzük, a vevők inkább kivárnak, de olyan autót akarnak venni, amelyben jól érzik magukat.
Az Európai Bizottság felkapta az uniós szintű villanyautó-támogatás bevezetésének gondolatát. Az elképzelés jó, de az úton sok a kátyú és az elágazás.
53 százalékkal több e-autót adtak el, mint egy évvel korábban, de a Tesla számai épp az ellenkező irányban mozognak.
Kínában továbbra is hasít, Németországban továbbra is bukdácsol a tisztán elektromos autók piaca.
A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.
Egy év alatt dolgozói 20 százalékát rúgta ki a Jabil.
Felhúzta az EU a kínai autók előtt a vámfalat, amit könnyű megkerülni. Kérdés, a szigor segít-e a bajba került európai gyártókon?
A kínai e-autókra kivetett importvámok tartós bevezetése előtti utolsó negyedévben az Egyesült Királyságban több tisztán elektromos autót adtak el, mint a legnagyobb uniós gazdaságban.
Az amerikai Wolfspeed és a német autóalkatrész-gyártó ZF közös vállalkozását azért tették parkolópályára, mert több nagy tervezett beruházás sem fog megvalósulni az országban és ezek hiányában nem érné meg beindítani a gyárat.
A világ több térségében, így Európában is megtorpantak a villanyautó-eladások, de hosszabb távon az elektromosságé a jövő. A járművek lelkének számító akkumulátorok pedig folyamatosan modernizálódnak.
Látványos fordulat közeleg: az európai zöldtechnológia reménysége, a svéd Northvolt komoly nehézségekkel küzd. Technikai problémák, elektromos járművek iránti lanyhuló kereslet, valamint Kína hatalmas dominanciája fenyegeti az európai akkumulátorgyártó jövőjét.