Energia, közlekedés és étkezés növeli a magyar háztartások karbonlábnyomát
Egy új kutatás szerint jóval kisebb lehetne a karbonlábnyomunk, ezt a járvány alatt több hazai háztartás is bizonyította, bár leginkább azzal, hogy nem ültek annyit autóba.
Egy új kutatás szerint jóval kisebb lehetne a karbonlábnyomunk, ezt a járvány alatt több hazai háztartás is bizonyította, bár leginkább azzal, hogy nem ültek annyit autóba.
Nagyszabású célok, rengeteg újrahasznosított eszköz, megújuló energia és minimális nézőszám: a tokiói szervezők szerint az idei olimpia minden eddiginél zöldebb. A kritikusok azonban arra mutattak rá, hogy nagyon nem mindegy, milyen szempontokat nézünk, és ha más indikátorok alapján számoljuk, az elmúlt évtizedek legkevésbé zöld sporteseményei között szerepel a mostani megmérettetés.
Kiknek nagyobb a hétköznapi karbonlábnyomuk: a városokban vagy a vidéken élőknek? Erre a kérdésre kerestek választ bonni kutatók, akik szerették volna tisztázni, mi igaz a metropoliszok környezetszennyező világát „a természet lágy ölén” élő falusiakéval szembeállító közvélekedésből.
Hidrogénes buszok és kukásautók is szerepelnek a Nemzeti Hidrogénstratégiában. A technológia jelenleg még drága, több területen is áttörésre van szükség, hogy igazán elterjedjen, figyelmeztet az elemző.
Méghozzá nem kevéssel.
A dúsgazdag emberek radikális életmódváltására is szükség van a klímaváltozás megfékezéséhez – figyelmeztetnek brit szakemberek egy friss jelentésben, amely szerint a legvagyonosabb 1 százalék kétszerannyi szén-dioxidot termel, mint a legszegényebb 50 százalék együttvéve.
A világ harmadik leggazdagabb embere arról beszélt, tudja, hogy ő sem tökéletes, de akkor is mindent meg kell tenni a klímavédelemért. Ő például fenntartható üzemagyagot vesz a magángépébe.
Ha már van autó-, robogó- és biciklimegosztás, miért is ne lehetne ugyanezt csinálni télen a síeléssel is? – gondolta egy finn város, Lahti.
Habár manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a különböző, hybrid hajtású autók, mégis rengeteg, általános érvényűnek vett tévedés van a fejekben a modellekkel kapcsolatban a tölthetőség kérdésétől a hatótávon át a szervizelésig. Papp Zoltán, a SEAT márkát importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatóját kérdeztük.
Ahol kevesebb volt a karbonlábnyom, ott a felnőttek helyben dolgoztak és a gyerekek is a környéken jártak iskolába.
Az Európai Unióban augusztustól kapható a húsmentes golyó, aminek a klímalábnyoma csupán a hagyományos 4 százaléka.
Még idén bevezeti azt a címkét a számítógépes kiegészítőiről ismert Logitech, amely arról informálja majd a vásárlót, hogy az adott termék előállítása során érte-e veszteség a természetet.
A cég összes termékét karboncímkével látják el, így tudni fogjuk, mekkora üvegházhatásúgáz-kibocsátással járt az előállítása és a szállítása annak, amit megveszünk.
Közel 7000 eddig megjelent tanulmányt nézett át egy nemzetközi kutatócsoport, hogy összesítsék, milyen tevékenységek mellőzésével vagy épp alkalmazásával mennyivel kevesebb szén-dioxid kerülhet a levegőbe.
Rossz példával járnak elöl azok a tudósok, akik a Föld felmelegedését kutatják, és egyre erőteljesebben figyelmeztetik az emberiséget például az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérséklésére.
Nehéz lenne forróbb témát említeni a hazai energetikában, mint a stabil gázellátás jövőjét. Rendszeresen felmerül, hogy Oroszország leállítaná szállításait Ukrajnán keresztül, ami idehaza gázhiánnyal fenyeget, mert a magyar igények nehezen elégíthetők ki az ukrán vezeték nélkül.
A kevés húst tartalmazó étrend karbonlábnyoma kisebb, mint a hagyományos tejet-tojást fogyasztó vegetáriánusé egy új amerikai tanulmány szerint.
Még van remény, de ahhoz végre cselekedni kell - mondta a HVG-nek a Greenpeace nemzetközi ügyvezető igazgatója. Jennifer Morgan elmondta, mit vár el a kormányoktól és cégektől, és mit tesz ő azért, hogy csökkentse karbonlábnyomát. Interjú.
Még van remény, de ahhoz végre cselekedni kell - mondta a HVG-nek a Greenpeace nemzetközi ügyvezető igazgatója. Jennifer Morgan elmondta, mit vár el a kormányoktól és cégektől, és mit tesz ő azért, hogy csökkentse karbonlábnyomát. Interjú.
A világ 189 országa 13 ezer városának szénlábnyomát állapították meg norvég kutatók, számításaik szerint Szöulnak, a kínai Kantonnak és New Yorknak a legnagyobb a szénlábnyoma. Budapest a 210. helyre került.