szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A cég összes termékét karboncímkével látják el, így tudni fogjuk, mekkora üvegházhatásúgáz-kibocsátással járt az előállítása és a szállítása annak, amit megveszünk.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Az Unilever 2039-re tűzte ki, hogy nullára csökkenti a kibocsátását a teljes beszállítói láncában is. Ezt pedig nem csupán úgy szeretnék elérni, hogy pénzzel megváltják ezt úgy, hogy támogatnak faültető kezdeményezéseket – írta a Bloomberg.

Az Unilever által bejelentett új klímastratégia részeként erdőirtásmentessé is teszik az ellátási láncukat, így nem használnak majd ilyen területről számazó pálmaolajat, szóját, teát, papírt és kakaót. Bár kiemelik azt is, egyelőre harmadik felekre tudnak csak támaszkodni azon a téren, hogy ezt tanúsítsák számukra.

Szintén a vállalások keretén belül a cég összes, 70 ezer termékét látják el széncímkével a sampontól a kávén át a majonézen keresztül a dezodorig. Egyelőre nincs egy bevett, elfogadott rendszer ezzel kapcsolatban a tanúsításra, így az Unilever annak is tudatában van, hogy ezért a cég szavának kell hinniük a fogyasztóknak. „Ez egy nagy vállalás. De tisztán látjuk, hogy a vásárlók tudni akarják, hogy amit használnak, annak milyen környezeti lábnyoma van” – tette hozzá Marc Engel, az Unilever globális ellátási láncokért felelős vezetője.

Ehhez egy olyan rendszert építenek ki, amiben minden egyes számlán szerepeltetnie kell a beszállítóknak a termék és szolgáltatás szénlábnyomát és több céggel és szervezettel is együttműködnek majd, hogy gyűjtsék, megosszák és közzétegyék a termékek lábnyomára vonatkozó adatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Zhvg

Összedolgozik a Google és a WWF

A felelős beszerzéssel kapcsolatos döntéseket szeretnék támogatni az új kezdeményezéssel és nagyobb átláthatóságot remélnek a beszerzési láncban.